نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۰ آبان ۱۴, شنبه

افشاگری احمدی نژاد با اتکا به توازُن قُدرت موجود




منصور امان
یک توافُق پُشت پرده برای "کش ندادن" رُسوایی دُزدی سه هزار میلیاردی، به سکوی پرش آقای احمدی نژاد، گُماشته ولی فقیه بر مسند ریاست جمهوری، برای پرده برداشتن از رُسواییهای اقتصادی بیشتر و مُعاملات فاسد سیاسی شده است.
سُخنان پادوی پیشین آقای خامنه ای در جمع شُماری از اعضای فراکسیون نظامی – امنیتی دولت، بُحران افشای فساد در راس و بدنه حُکومت را دوباره با شدت تمام به مرکز صحنه سیاست جمهوری اسلامی پرتاب کرده است. آقای خامنه ای و همدستان او در مجلس مُلاها اُمیدوار بودند با صحنه سازی یک درگیری کُنترُل شده و تمرکُز دادن توجُهات به استیضاح و ابقای وزیر اقتصاد، بتوانند اوضاع را تحت کُنترُل بگیرند و مانع از گُسترش دامنه آن شوند.
اکنون آشکار گردیده است که عقب نشینی سرآسیمه و دسته جمعی از حمله ای که با موضوع سه هزار میلیارد علیه آقای احمدی نژاد و شُرکا سازمان داده شده بود، به تقویت موضع آنها و آشکار کردن میزان ضربه پذیری ولی فقیه و راست سُنتی انجامیده است. سوگُلی از چشم اُفتاده "آقا" در سُخنان روز پنجشنبه خود با اتکا به این دریافت، یادآوری کرده است: "اگر این دولت نیم ساعت فُرصت حرف زدن داشته باشد، قیمت سوراخ موش بالا می رود."
تنها دو روز پیش از این، وی در جلسه استیضاح وزیر اقتصاد در مجلس مُلاها، از هر گونه حمله مُستقیم به حریفان و "حرف زدن" در باره موضوعات چالش برانگیز خودداری کرده بود؛ رویکردی که به نظر می رسد در ازای دادن تعهُد به وی برای توقُف پُشت "خط قرمز" دولت اتخاذ شده بود.
نخُستین نشانه های این امر که حمله رُقبا از زاویه دُزدی کلان بانکی و چپاول داراییهای عُمومی زیر پوشش "خُصوصی سازی"، جنگ یکطرفه نیست را آقای خامنه ای با درخواست مشهور خود برای "کش ندادن موضوع" آشکار کرد. او به این وسیله نگرانی خود از کشیده شدن پای خود و نزدیکان اش به این رُسوایی را بیان می کرد.
راست سُنتی کمی دیر تر به این آگاهی رسید که بر سر شاخ نشسته و به سلامتی نزدیک تر است که از بُریدن بُن چشم بپوشد؛ به بیان دقیق تر، زمانی که آقای بروجردی و سه نماینده سرشناس دیگر مجلس، با طوق شریک "باند اختلاس گر" دور شهر گردانده شدند.   
ابقای وزیر اقتصاد و فرار پُر سر و صدا از طرح سووال از آقای احمدی نژاد، علامتهایی از شکل گیری توازُن قُدرتی است که گرایش نظامی - امنیتی دولت بر پایه آن صف خود علیه رُقبا را آرایش می دهد. صحنه کشاکش همچنین نشانگر آن است که برای آقای خامنه ای و راست سُنتی، هزینه ی خلاص شدن ارزان از شر حریف، به گونه توقُف ناپذیری در حال افزایش است.     

هیچ نظری موجود نیست: