نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۰ آبان ۱۴, شنبه

احمدی‌نژاد: به لحظه برخورد نهایی نزدیک می‌شویم




بی بی سی: به گزارش روزنامه دولتی ایران، محمود احمدی نژاد روز پنجشنبه در گردهمایی حامیان خود از نزدیک شدن به "لحظه برخورد نهایی" خبر داده است.
روزنامه رسمی دولت روز شنبه ۱۴ آبان (۵ نوامبر) به نقل از آقای احمدی نژاد آورده است: "غرب تمام قوای خود را بسیج کرده که بزند و کار [ایران] را تمام کند، مثل روز روشن است که ناتو برای حمله به ایران له‌له می‌زند... البته این برخورد الزاماً برخورد نظامی نیست و ممکن است برخورد سیاسی و... باشد."
چاپ گزارش این روزنامه از سخنرانی رئیس جمهور ایران در "نشست صمیمی حامیان گفتمان انقلاب اسلامی"، که در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شده، پس از آن صورت می گیرد که در دو روز گذشته، روایت های مختلفی از این سخنرانی در نشریات کشور منتشر شده است.
در روایت های منتشر شده از این سخنرانی، هشدارهای جدید محمود احمدی نژاد علیه رقبا و منتقدان خود در داخل کشور مورد توجه زیادی قرار گرفته و در تعدادی از روزنامه های امروز صبح تهران نقل شده است.
در بخشی از این سخنان، که در گزارش امروز روزنامه ایران هم چاپ شده، به نقل از رئیس جمهور ایران آمده است: "دولت در مقابل تمامی هجمه‌ها علیه خود سکوت اختیار کرده است، اما این سکوت بی‌پایان نیست و چنانچه احساس کنیم آرمان‌های انقلاب به خطر می‌افتد، آنگاه مسئولیت عوض خواهد شد."
محمود احمدی نژاد ادامه داده است: "اگر کسی در چنین موضع خدمتی قرار گیرد که من قرار گرفته‌ام، شاید حدود ۱۰ درصد از حرف‌هایش را بتواند بزند، حدود ۲۵ درصدش را شاید بتواند در آینده بگوید و حدود ۶۰ درصدش را هرگز نمی‌تواند بگوید، چون مصالح بالاتری هست."
او با تأکید بر اینکه "دولت نقشی در تخلف بانکی اخیر" نداشته، گفته است: "کسانی که با بد اخلاقی، دولت را با زشت‌ترین عبارات متهم می‌کنند نتوانسته‌اند و نخواهند توانست کوچکترین سوء‌استفاده را از دولت در محضر قاضی عادل اثبات نمایند."
این اظهارات رئیس دولت، پاسخی به عده ای از منتقدان قوه مجریه است که تعدادی از مقام های دولتی را به تخلف یا سهل انگاری در جریان پرونده موسوم به "اختلاس سه هزار میلیارد تومانی" متهم می کنند که در جریان آن، میزان کم سابقه ای تخلف در سیستم بانکی ایران صورت گرفته است.
آقای احمدی نژاد همچنین به انتقاد از کسانی پرداخته که وی را متهم می کنند که با تاکید زیاد بر نام امام دوازدهم شیعیان، قصد دارد جایگاه رهبر جمهوری اسلامی را نادیده بگیرد و گفته است: " آن که طرفدار رهبری است، عاشق امام زمان است و عاشق امام زمان هم طرفدار رهبری است."
وی دوران قبل از ریاست جمهوری خود را به منتقدانش در جناح محافظه کار یادآوری کرده و گفته است: "فراموش نکرده‌اید سال ۸۳ را که کسی جرأت دفاع از شهدا و دفاع مقدس را نداشت و در تریبون رسمی می‌گفتند دوران امام تمام شده و به موزه تاریخ پیوسته، کسی هم چیزی نگفت."
آقای احمدی نژاد گفت که تاکنون "ده ها گروه" برای ترور او اقدام کرده اند، اما دستگیر شده اند.
او افزود: "من متوجه خطرات سفرهای استانی هستم... ولی می‌ارزد ۱۰ تا رئیس جمهور هوا شود اما مردمی بودن نظام حفظ شود."
روایتی دیگر از اظهارات آقای احمدی نژاد
پیشتر، برخی از رسانه های محافظه کار منتقد دولت گزارش های دیگری را از سخنان محمود احمدی نژاد در جمع هواداران خود منتشر کرده بودند.
یکی از این روایت ها، از سوی سایت "دولت ما" منتشر شده بود که نزدیک به حامیان دولت محمود احمدی نژاد محسوب می شود. این روایت، شامل اظهارات چاپ شده در روزنامه ایران و مواردی دیگر است.
در بخشی از گزارش این سایت در مورد اظهارات رئیس جمهور آمده است: "می خواستند به سوریه حمله کنند، به دبیر کل [مشخص نشده دبیر کل کدام نهاد] گفتم برو به همه بگو ناتو پایش را بگذارد به سوریه منطقه منفجر خواهد شد."
در قسمتی از گزارش دولت ما، به نقل از آقای احمدی نژاد آمده است که اگر دولت وی "نیم ساعت فرصت حرف زدن داشته باشد قیمت سوراخ موش بالا می رود".
به نوشته همین سایت، وی مدعی شده که رقبای او در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ "خانه های تیمی و موتور و حتی اسلحه" آماده کرده بودند و او به "نهادهای نظارتی هشدار داده که اینها قصد براندازی دارند".
این سایت از قول رئیس جمهور ایران آورده است که در مورد ورود زن ها به ورزشگاه ها از رهبر ایران اجازه خواسته و افزوده: "ایشان فرمودند به دولت های قبل اجازه ندادم، اما تو چون می خواهی اصلاح کنی اجازه می دهم، بعدها که سروصدا شد، فرمودند فعلا مساله اول کشور نیست."
آقای احمدی نژاد با انتقاد از برخی مدافعان آیت الله خامنه ای که رابطه رهبر و رئیس جمهور را "رابطه ارباب و رعیتی" می دانند گفته است: "به رهبری عزیز گفتم با وجود این دوستان نیازی به دشمن ندارید."
رئیس دولت دهم همچنین با اشاره به فردی که که برخی حامیان دولت را "بزرگترین خطر از صدر اسلام تا کنون" توصیف کرده، گفت که به آن فر پاسخ داده است: "این دولت را خدا بر سرکار آورده و اگر کسی در ذهنش این باشد که او دولت را آورده، خدا حالش را می گیرد و به جایی می رساند که همه بفهمند او نبوده."
به نظر می رسد اظهارات رئیس جمهور، اشاره ای به سخنان محمدتقی مصباح یزدی، از حامیان سابق محمود احمدی نژاد در فروردین ماه گذشته است که حکایت داشت: "خطری که من احساس می‌کنم شدیدترین خطری است که تا به حال اسلام را تهدید کرده است و آن هم از سوی نفوذی‌هایی است که در بین خودی‌ها در حال رشد هستند."
تهدید به شکایت دفتر ریاست جمهوری
از زمان برگزاری نشست حامیان دولت در روز پنجشنبه، تعدادی از رسانه های منتقد دولت نیز روایت هایی را از سخنان آقای احمدی نژاد در این گردهم آیی منتشر کرده اند که در برخی موارد، دارای تفاوت هایی با روایت منتشر شده در منابع دولتی است.
در واکنش به انتشار این روایت ها، دیروز مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات ریاست جمهوری "اقدام تعدادی از سایت‌های خبری در انتشار برخی مطالب و اخبار نادرست درباره دیدار رئیس‌جمهور با حامیان گفتمان انقلاب اسلامی" را تکذیب کرد.
این مرکز در اطلاعیه خود تاکید کرد که "پیگیری حقوقی اشاعه دهندگان اخبار کذب و دروغین در خصوص سخنان ریاست جمهوری که با هدف نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی انجام می‌شود را برای خود محفوظ می‌داند".

هیچ نظری موجود نیست: