نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۰ فروردین ۳۱, چهارشنبه

حسن ناهيد، زنداني سياسي براثر عدم رسيدگي هاي درماني درگذشت



كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها : آقاي حسن ناهيد براثر ابتلا به بيماري سرطان و عدم دريافت رسيدگي هاي ضروري پزشكي, درگذشت. آقاي حسن ناهيد از جمله زندانياني بود كه در سال 1383 به اتهام افشاي اسناد طبقه بندي شده, به سه سال حبس محكوم شده بود و مدت محكوميت خود را در بند 350 زندان اوين, مي گذراند. وي پس از پايان اين دوره سه ساله نيز به دليل عدم پرداخت 63هزار يورو جريمه نقدي, سه سال ديگر را در بازداشت گذراند.


اين زنداني سياسي با وجود بيماري سرطان, در دوره حبس با شرايط بسيار سختي مواجه بود چرا كه مسئولين امر, از مداواي وي در بيمارستاني خارج از زندان جلوگيري مي كردند و مانع از دريافت امكانات ضروري مداوايش گرديدند.


از اينرو آقاي ناهيد در نهايت پس از انتقال ديرهنگامش به بيمارستان جان خود را از دست داد.


لازم به يادآوري است كه در آغازين روزهاي بهار امسال نيز زنداني سياسي محسن دگمه چي بر اثر همين كارشكني ها و اهمال مسئولين زندان, در شرايط بسيار طاقت فرساي جسماني براثر بيماري سرطان, جان خود را از دست داد و در مورد او كه در گوهردشت كرج زنداني بود نيز اوليه ترين خدمات درماني ضروري, دريغ شد.

هیچ نظری موجود نیست: