نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ دی ۱۷, جمعه

شرايط زندگی مردم آبادان از دهان و زبان رژيم جنايتکارخمينی


حیف و میل بودجه به کنار؛
در طول برنامه پس از اینکه یک بار دهدشتی یکی از نمایندگان آبادان پشت تلفن آمد، کعبی نماینده دیگر آبادان روی خط آمد و با سیاه نمایی خواندن آنچه در این برنامه گذشته است از روند برنامه و اظهارات طالب زاده و مهمانان حاضر به شدت گلایه کرد که با واکنش تند مجری و هر سه مهمان برنامه مواجه شد.
برنامه پرطرفدار «راز» به تهیه کنندگی مسعود پورعلی و کارگردانی و اجرای نادر طالب زاده، شب گذشته با موضوع محرومیت های آبادان و خرمشهر از شبکه 4 سیما روی آنتن رفت.

به گزارش «تابناک»، در این برنامه که آقایان بیژن نوباوه، احمد نجفی و مهرزاد ارشدی به عنوان مهمان حضور داشتند، حاضرین با اشاره به پتانسیل های موجود در منطقه از یک سو و محرومیت ها و عدم آبادانی این دو شهرستان از دیگر سو، به شدت از سوء مدیریت و حیف و میل سرمایه های تخصیص داده شده برای بازسازی خرابی های جنگ انتقاد کردند.

بنابر این گزارش در این برنامه که طالب زاده با ظرافت خاصی مستندهای تصویری و البته دردآوری را از گوشه و کنار این دو شهر جنگ زده تهیه کرده و نمایش داد، مهمانان با تأیید این اوضاع نابسامان و تأسف بار، تأکید کردند که چرا با وجود گذشت 22 سال از پایان جنگ تحمیلی، همچنان چهره شهر از خرابی ها پیراسته نشده و مردم قهرمان آن دیار باید همچنان با سختی و مشقت روزگار سپری کنند.

تصاویر مستند پخش شده از آبادان بر چند نکته تأکید داشت:

 آب آشامیدنی نامناسب و ناسالم، وضعیت فاجعه بار معابر عمومی اعم از خیابان ها و پیاده روها، ساخت و سازهای نیمه کاره و مستهلک که نشان از هرز رفت بیت المال داشت، سوء مدیریت مدیران شهری و استانی در به سرانجام رساندن پروژه های عمرانی، روان بودن فاضلاب شهری در سطح کوچه و خیابان، وضعیت اسف بار گلزار شهدای آبادان با بیش از 4000 شهید که قاعدتا باید نماد سربلندی و افتخار باشد، نامگذاری کوچه، خیابان و میادین شهر به نام هایی که نه تنها اسمی از شهدا در آنها نیست بلکه هیچ نشانی از ارزش های دفاع مقدس را نمی توان در آنها یافت و...

در این برنامه احمد نجفی بازیگر مطرح سینما و تلویزیون با ذکر این نکته که از امثال من کاری جز تذکر دادن بر نمی آید با لحنی آکنده از اندوه گفت: چرا باید منطقه ای که به دلیل وجود ذخائر نفت و گاز عملا پول این مملکت را تأمین می کند، وضعیت خودش در اسف بارترین حالت ممکن باشد.

وی افزود: من مانده ام اگر مثلا امروز محمد جهان آرا حضور داشت به این مدیران چه می گفت و چگونه با آنها برخورد می کرد؟

این شهروند خرمشهری ادامه داد: بحث ما بی توجهی کلان به اوضاع این دو شهر و بلکه تمام نقاط جنگ زده نیست بلکه بحث و تأکید ما بر سوء مدیریت مدیران محلی و حیف و میل بودجه هایی است که در طول این سال ها به امر بازسازی این مناطق اختصاص داده شده ولی به دلیل عدم دلسوزی و پاسکاری مدیران، اکنون بعد از گذشت 22 سال از پایان جنگ، متاسفانه چهره این دو شهر تغییر چندانی نکرده است.

نجفی با ذکر یک مثال در مورد حیف و میل بیت المال گفت: موردی که عرض می کنم موردی است که در جلسه ای با حضور مسئولین محلی به آن اذعان شد و آن اینکه مثلا در مورد بازسازی و تکمیل لوله های آب رسانی در آبادان، پیمانکار مربوطه با روسازی نزدیک 40 درصد از لوله ها، مبلغ اختصاص یافته به آن را بالا کشید و آب تصفیه شده جریان یافته در لوله ها نیز به زمین فرورفت و این در حالی است که متاسفانه این امر تاکنون پیگیری نشده است.

بیژن نوباوه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه با ذکر دلاوری ها و رشادت های مردم این دیار در دفاع از خاک و ناموس این کشور، گفت: اوضاع کنونی به هیچ وجه در شأن این مردم شریف و ستم دیده نیست و متاسفانه مسئولین اجرایی مربوطه آنچنان که باید نتوانسته اند از عهده کار برآیند.

وی در پاسخ به سوال طالب زاده مبنی بر اینکه شما در مجلس چه کارهایی را در این مورد انجام داده اید، گفت: من در مجلس مشاهده کرده ام که نمایندگان استان در حد توان پیگیر مسائل هستند و دیگر نمایندگان محترم نیز همیشه در مورد مسائل مربوط به خوزستان حساس و پیگیر بوده اند اما نکته اینجاست که با وجود پیگیری نمایندگان و تلاش مسئولین بالا، همواره این مسئولین محلی بوده اند که نتوانسته اند از امکانات تخصیص یافته بهره کافی برده و به بازسازی بپردازند.

در ادامه این برنامه مهرزاد ارشدی خبرنگار و عکاس نیز گفت: دغدغه ما این است که به دلیل کم کاری مدیران محلی، متاسفانه این ذهنیت در بخشی از مردم منطقه ایجاد شده است که اساسا نظام نظری در رابطه با بازسازی این مناطق ندارد و این در حالی است که شخص رهبر انقلاب بارها و بارها و در مقاطع مختلف بر لزوم پیگیری مشکلات ساکنین این مناطق تأکید کرده و شخصا پیگیر مراحل بازسازی بوده اند.

حواشی جالب برنامه:

ـــ در طول برنامه پس از اینکه یک بار دهدشتی یکی از نمایندگان آبادان پشت تلفن آمد، کعبی نماینده دیگر آبادان روی خط آمد و با سیاه نمایی خواندن آنچه در این برنامه گذشته است از روند برنامه و اظهارات طالب زاده و مهمانان حاضر به شدت گلایه کرد که با واکنش تند مجری و هر سه مهمان برنامه مواجه شد.   

ـــ در یکی از مستندهای تصویری که در این برنامه پخش شد، وضعیت اسف بار گلزار شهدای آبادان به تصویر کشیده شد که هم تصاویر و هم اظهارات شهروندی که در آن صحبت می کرد به شدت دردآور بود.

هیچ نظری موجود نیست: