نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ تیر ۲۸, دوشنبه

یلا توسلی به اتهام حضور در راهپیمایی و مصاحبه بار راديو فردا و بی بی سی به دو سال حبس تعزیری محکوم شد



به گزارش «میزان خبر» لیلا توسلی، فرزند مهندس محمد توسلی و خواهر زاده ی دکتر ابراهیم یزدی، در دادگاهی به ریاست قاضی مقیسه که تنها 20 دقیقه طول کشیده است، به دو سال حبس تعزیری محکوم شد.

شعبه 28 دادگاه انقلاب لیلا توسلی را به اتهام حضور در راهپیمایی 25 خرداد و روز عاشورا و با تأکید بر عدم حضور وی در "اغتشاشات" و همچنین مصاحبه با رادیو فردا و بی بی سی به عنوان شاهد عینی کشته شدن یکی از شهروندان توسط خودرو نیروی انتظامی و عبور از روی جسد وی، به استناد ماده 610 قانون مجازات و با رعایت ماده 46 قانون مجازات به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم کرده است.

فرد مقتول شهرام فرجی زاده است که در میدان ولیعصر به وسلیه خودروی نیروی انتظامی کشته شد و خودرو این نیرو به طرز عمدی از بدن وی عبور کرد.

لیلا توسلی ساعت یک بامداد نیمه شب عاشورا توسط تیم ماموران وزارت اطلاعات با مراجعه به منزل مهندس توسلی رئیس دفتر سیاسی نهضت آزادی ایران بازداشت شد و بعد از تحمل دو ماه بازداشت در بند 209 اوین سرانجام روز چهارم اسفند ماه با وثیقه از زندان آزاد شده است.

گفتنی است خواهر او دکتر سارا توسلی نیز در 13 دی ماه سال گذشته بازداشت و پس از سپری کردن 50 روز در بازداشت در بند 209 زندان اوین،در دادگاه بدوی در شعبه 26به 6 سال حبس تعزیری و 74 ضربه شلاق محکوم شده است و پرونده وی هم اینک به دادگاه تجدید نظر ارسال شده است.

همچنین مهندس فرید طاهری،همسر دکتر سارا توسلی و عضو شورای مرکزی نهضت آزادی، نیز که همراه ایشان در راهپیمایی روز عاشورا حضور داشته است، از روز 27 دیماه بازداشت شده تا کنون زندان اوین به سر می برد.

حکم سه سال حبس تعزیری مهندس طاهری در دادگاه تجدید نظر، تایید شده است.

هیچ نظری موجود نیست: