نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ آذر ۲۲, دوشنبه

نامه سرگشاده درحمايت از ويکی ليکس و جوليان آسانژ

نامه سرگشاده درحمايت از ويکی ليکس و جوليان آسانژ
افشاگری ها به دمکراسی ياری رسانده اند و اقدام کمپانی های بزرگ عليه ويکی ليکس شرم آور است.


روشنگری. جان پيلجر روزنامه نگار نامدار و محقق استراليايی تبار همراه چند شخصيت سرشناس انگليسی طی نامه سرگشاده ای به گاردين به حمايت از ويکی ليکس و بطور ويژه شخص جوليان آسانژ برخاسته اند. متن نامه که در شماره جمعه 10 دسامبر گاردين درج شده است از اين قرار است:

ما به حملاتی که به ويکی ليکس، خصوصا به جوليان آسانژ صورت ميگيرد، اعتراض ميکنيم. پيام های درز داده شده با افشای ديدگاه های واقعی حکومت های ما در مورد يک رشته مسايلی که محرمانه نگاه داشته شده بودند و اکنون به نحوی بازگشت ناپذير در ميدان ديد عموم است، به دمکراسی ياری رسانده است. همه دانسته های ما در مورد کشتارهای جمعي، شکنجه و فساد در عراق و افغانستان مورد تاييد قرار گرفته است. رهبران جهان ديگر نميتوانند به سادگی با دروغ گفتن به مردم حقيقت را پنهان کنند. دروغ ها افشا شده است. اقدام موسسات بزرگ مثل آمازون، بانک های سوئيس و کمپانی های کارت های اعتباری مبنی بر ايجاد مانع برای ويکی ليکس شرم آور و تسليم به فشار ايالات متحده است. دولت ايالات متحده و متحدانش، و دوستان آنها در رسانه ها کارزاری عليه آسانژ برپا کرده اند که منجر به آن شده که او اکنون در زندان و در معرض تحويل بر پايه اتهامات مشکوک است، احتمالا با اين هدف نهايی که به ايالات متحده تحويل داده شود. ما خواهان آزادی فوری او، پس گرفتن کليه اتهامات و پايان دادن به سانسور ويکی ليکس هستيم.

جان پيلجر، ليندسی جرمن ائتلاف ضد جنگ، سلما ياکوب، کرگ موري، الکسی سايل، مارک توماس، کريل چرچيل، آل کندي، سليا ميچل، بن گريفين«سرباز سابق»، تری جونز، مامی رمضاني، لويدپک، ديويد جنتلمن، مريام مارگوليز، اندی دو لا تور، کاترين همنت، يان بانکس.

***
پيش از اين نيز نامه سرگشاده ای با امضای نزديک 200 نفر از جمله جان پيلجر و نوام چامسکی در حمايت ازويکی ليکس و جوليان آسانژ منتشر شده بود که در لينک زير ميتوان به آن دسترسی پيدا کرد.

http://www.abc.net.au/unleashed/41914.html

متن نامه منتشر شده در گاردين

http://www.guardian.co.uk/media/2010/dec/10/support-for-julian-assange-wikileaks

هیچ نظری موجود نیست: