نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ مهر ۱۵, پنجشنبه

روغگویی دولت در باره عواقب حذف یارانه ها و تهدید مردم

روغگویی دولت در باره عواقب حذف یارانه ها و تهدید مردم

جعفر پویه

پیش لرزه های طرح هدفمند کردن یارانه ها چنان بنیان اقتصاد رژیم ولایت فقیه را به لرزه انداخته است که دست اندرکاران حکومتی هر طرف را که می گیرند، باز مشکل از طرف دیگر سرباز می کند.
طرح هدفمند کردن یارانه ها یا قطع سوبسید دولتی به بعضی از اقلام اصلی مصرف عمومی که بنا بود از اول مهر اجرایی شود، همچنان در پرده ای از ابهام باقی مانده است و مشخص نیست دولت از چه وقت تصمیم به اجرای آن دارد. اما این روزها قبضهای برق و آب و گاز با اعداد نجومی به در خانه های مردم فرستاده می شود، بلیط حمل و نقل عمومی، اتوبوس و قطار و هواپیما یکشبه 30 در صد گران می شود ولی دولت همچنان به پنهان کاری مشغول است.
دولت دروغگو و ریا کار حاضر نیست به مردم بگوید که در عمل طرح ضد ملی هدفمند کردن یارانه ها را اجرایی کرده و عواقب آنرا بپذیرد. بازار ارز کشور به ناگاه جهشی غیر قابل تصور را آغاز می کند. دولت که خود مقصر این وضعیت است بعد از چند روز با جار و جنجال وارد می شود و گناه آنرا به گردن دیگران می اندازد. تزریق دوباره ارز اما قیمت را به حالت اولیه هرگز برنخواهد گرداند زیرا باعث و بانی آن اتفاقی است که دولت از چشم مردم پنهان می کند. قیمت طلا و سکه رشدی باور نکردنی داشته و دولتی که خود را متولی همه اتفاقات می داند ناتوان از کنترل آن است.
به این مجموعه، اعتصاب بازار طلا و آهن و پارچه را در مخالفت با دولت اضافه کنید تا شرایط به غایت بد اقتصادی کشور را بیشتر متوجه شوید. احمدی نژاد، ریس جمهور برکشیده رهبر و ولی فقیه رژیم در این مورد می گوید: "
به مردم می‌گویم هوشیار باشید. هیچ شرایط غیرعادی در کشور ما نیست و اگر کسانی فکر می‌کنند با پنهان کردن اجناس می‌توانند در بازار خللی ایجاد کنند، بدانند که اشتباه می‌کنند و این کار به ضرر آنها خواهد بود."
اگر در کشور شرایط غیر عادی نیست پس چرا تلاطم در بازار ارز و طلا وجود دارد و اصناف بازار هم دست به اعتصاب زده اند؟ اگر این شرایط غیر عادی نیست پس چرا عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران می گوید: "
اگر امروز کسی بخواهد با بی تفاوتی و تجاهل نسبت به مسائل اقتصادی نظم عمومی را بر هم بزند، دستگاه قضایی و انتظامی با او برخورد خواهد کرد" و چرا اصغر ابوالحسنی، معاون وزیر اقتصاد و دارایی، صرافیها را به "برخورد شدید و قانونی" تهدید می کند و به چه دلیل حسن رادمرد، رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت بازرگانی خبر از آمادگی هشت هزار بازرس برای کنترل بازار می دهد؟
نا گفته پیداست که دولت در حال برنامه ریزی و اجرایی کردن طرح ضد ملی هدفمند کردن یارانه هاست. بنابراین با فرافکنی و نسبت دادن تلاطم بازار به دیگران سعی می کند تا مقصر وضعیت موجود را دیگران معرفی کند و خود را از پیامد آن برهاند. بیهوده نیست که احمدی نژاد میگوید: "
اگر امروز کسی بخواهد با بی‌تفاوتی و تجاهل نسبت به مسایل اقتصادی نظم عمومی را بر هم بزند، طبیعی است که دستگاه قضایی با او برخورد کند. اگر کسی بخواهد علنی جرمی را مرتکب شود که نظم عمومی را برهم بزند، خیلی روشن است که دستگاه قضایی و انتظامی برخورد کنند."
این تهدید علنی و شاخ و شانه کشیدن برای مردمی که زیر بار تورم ناگهانی طرح هدفمند کردن یارانه ها کمر خم می کنند، چیزی نیست جز فرار به جلو دولت و رژیم ولایت فقیه از عاقبت طرحی ضد ملی.

تاثیر تحریمهای بین المللی بر این وضعیت را نیز نباید از نظر دور داشت.

۱ نظر:

fadayemam گفت...

سلام بر اساس امر بانک مرکزی نرخ تورّم به بیشتر از ۲۰ درصد رسیده. این یعنی حقوق‌ها باید ۲۰ درصد بیشتر بشوند. همه میگویند بسیجیها بهترین حقوق و مزایا را دارند. ما که ندیدیم. نون برای ما هم گران شده. همه چیز برای ما هم گران شده. در یک بلاگ خواندم که ماها بهترین حقوق هارا میگیریم و نرخ تورّم به ما اثر نخواهد داشت.والله به امام قسم اگر این واقعیت داشته باشد.فقط همین را می‌خواستم بگویم.