نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ مهر ۲۹, پنجشنبه


'آغاز ساخت صدها خانه یهودیان در کرانه باختری' BBC

فعالیت های ساختمانی اسرائیل در بخش اشغالی

از زمانی که دولت اسرائیل حاضر نشد توقف ساختمان سازی را تمدید کند، گفتگو میان دو طرف با خطر توقف کامل روبرو شده است

یک گروه اسرائیلی طرفدار صلح اعلام کرده که سرعت گسترش شهرک های یهودی نشین در کرانه باختری رود اردن در مقایسه با پایان سال گذشته چهار برابر شده است.

گروه "صلح همین حالا" روز پنجشنبه (۲۱ اکتبر) گفت که در یک ماه گذشته ساخت دست کم ۶۰۰ واحد مسکونی جدید توسط شهرک نشین ها در اراضی اشغالی کرانه باختری آغاز شده است.

این در حالیست که خبرگزاری آسوشیتدپرس خبر از آغاز خاکبرداری برای ساخت ۵۴۴ واحد مسکونی در کرانه باختری می دهد.

گروه "صلح همین حالا" دوشنبه آینده گزارش مفصلی درباره وضع شهرک های یهودی نشین منتشر خواهد کرد.

یکی از سخنگویان تشکیلات خودگردان فلسطینی آمار گروه اسرائیلی را هشدار دهنده ارزیابی کرده و گفته است که نشان می دهد اسرائیل برای صلح با فلسطینی ها جدی نیست.

اما سازمانی که به نمایندگی از شهرک نشینان فعالیت می کند به بی بی سی گفت که گروه "صلح همین حالا" به این موضوع که تعداد واحدهای مسکونی باید متناسب با "روند طبیعی" پیش برود توجه نکرده است.

اسرائیل سال گذشته به مدت ۱۰ ماه شهرک سازی در کرانه باختری را به تعلیق در آورد، اما این ممنوعیت در اواخر ماه سپتامبر امسال به پایان رسید.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل می گوید که اگر فلسطینی ها رسما اسرائیل را به عنوان کشوری "یهودی" به رسمیت بشناسند، تعلیق شهرک سازی در کرانه باختری را بررسی خواهد کرد.

مقام های تشکیلات خودگردان فلسطینی این پیشنهاد را رد کرده اند.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، تاکید دارد که در صورت تغییر نیافتن موضع اسرائیل درباره شهرک سازی، از گفتگوهای مستقیم صلح که کشورهای عرب و آمریکا میانجی آن هستند، خارج خواهد شد.

دولت اسرائیل کرانه باختری رود اردن و از جمله بخش شرقی بیت المقدس را در سال ۱۹۶۷ تصرف کرد و از آن پس با ساخت حدود ۱۰۰ شهرک حداقل ۵۰۰ هزار یهودی را در این اراضی مستقر کرده است.

بر اساس قوانین بین المللی وجود این شهرک ها در سرزمین هایی که سازمان ملل متحد آنها را اشغال شده اعلام کرده، غیرقانونی است اما دولت اسرائیل این استدلال را رد می کند.

هیچ نظری موجود نیست: