نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ شهریور ۳۱, چهارشنبه

ایران به روایت عدد و رقم از هفت میلیون معلول تا ۱۷ ميليون «فقير نسبی»

ایران به روایت عدد و رقم
از هفت میلیون معلول تا ۱۷ ميليون «فقير نسبی»

راديو فردا : ۸ هزار و ۱۰۰ نفر از کارکنان تهرانی به شهرستان‌های ديگر منتقل شدند. به گزارش خبرنگار مهر، لطف‌الله فروزنده روز چهارشنبه در حاشيه جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران با اعلام اين که هشت هزار نفر از کارمندان دولتی و ۱۰۰ نفر از کارکنان شرکت‌های دولتی داوطلبانه از تهران خارج شده و به شهرستان‌های ديگر منتقل شده‌اند از برنامه انتقال ۴۰ درصدی کارکنان تهرانی در آينده نزديک خبر داد.

يک ميليون و ۱۱۴ هزار کودک روز چهارشنبه دوران تحصیل ابتدایی خود را آغاز کردند. بر اساس گزارش سازمان ثبت احوال کشور امروز همزمان با جشن شکوفه‌ها، يک ميليون و ۱۱۴ هزار و ۶۵ «کودک واجب‌التعليم» در سن هفت سالگی به مدرسه رفتند.

هفت میلیون ایرانی دچار معلولیت هستند. نايب رئيس انجمن علمی شنوايی‌شناسی ايران با اعلام اين که هفت میلیون یا ۱۰ درصد جامعه دچار معلوليت هستند، گفت: «يک تا يک و نيم درصد از اين معلوليت‌ها مربوط به کم‌شنوايی و ناشنوايی است.» دکتر سعيد ملايری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: «وجود اين تعداد کم‌شنوا و ناشنوا در جامعه آمار قابل توجهی است.»

روزنامه آرمان خبر داده است که به گزارش سازمان جهانی بهداشت
۲۸ ميليون فقير نسبی در ايران وجود دارد؛ به عبارتی بیش از ۱۷ درصد از مردم کشور دچار فقر نسبی هستند.

به نوشته اين روزنامه، بنابر گزارش سازمان جهانی که «براساس داده‌های ملی» تدوين شده است، بیش از ۱۷‌ درصد از مردم ايران دچار فقر نسبی هستند و
۳.۱ درصد جمعيت ايران نيز زير خط مطلق فقر قرار دارند.

۷۰‌ درصد جمعيت ‌ايران در‌ شهرها زندگی می‌کنند. بنابر گزارش سازمان جهانی بهداشت حدود ۶۰‌ درصد از هزينه‌های سلامت از سوی مردم و به صورت شخصی پرداخت می‌شود و با وجود آن که «۷۰‌ درصد جمعيت ‌ايران در ‌شهرها زندگی می‌کنند، هنوز بحث پزشک خانواده‌ شهری توسعه پيدا نکرده و نياز به اقدامات بيشتری در‌اين زمينه است».

روزنامه آرمان نوشته است که سازمان جهانی بهداشت در عين حال وضع بهداشت در ايران را بهتر از شماری از کشورهای همسايه آن اعلام، اما تاکيد کرده است که «بر اساس تحقيقات انجام شده
۲.۵ درصد از جمعيت‌ ايراندر صورت بيماری، هزينه‌های فاجعه‌آميزی» را متحمل می‌شوند و سالانه يک‌درصد از جمعيت ايران به خاطر هزينه‌های بخش سلامت فقير می‌شوند.

۶۲.۵ درصد ظرفيت‌های کاردانی و کارشناسی اعلام شده سال ۸۹‌ اين دانشگاه‌ها خالی مانده است. به نوشته اين روزنامه، علی آهون‌منش در نامه‌ای خطاب به علی لاريجانی ‌از خالی ماندن ۶۲.۵ درصد ظرفيت‌های کاردانی و کارشناسی اعلام شده سال ۸۹‌ اين دانشگاه‌ها خبر داده و آن را «ضربه‌ای کمرشکن و موجب اضمحلال و ورشستگی کليه دانشگاه‌ها و موسسات غيردولتی غيرانتفاعی» دانسته است.

روزنامه اقتصاد با يادآوری اين که سهم اختصاص يافته به يارانه نقدی مردم از درآمدی که دولت از حذف يارانه‌ها کسب می‌کند
۱۰ هزار ميليارد تومان در سال ۸۹ است می‌نويسد: «در صورت توزيع برابر يارانه نقدی ميان مردم هر يک از۶۱ ميليون نفر واجد دريافت يارانه نقدی ماهانه ۲۷ هزار و ۳۲۲ تومان و در مجموع طی يک سال آينده ۱۶۳ هزار و ۹۳۴ تومان يارانه نقدی» دريافت خواهند کرد.

۲۰ درصد هزينه خوابگاه دانشجويی از سوی دولت افزایش یافت. روزنامه جام‌جم در گزارشی از «مشکلات دانشجويان برای تهيه خوابگاه» می‌نويسد: «سال تحصيلی جديد در حالی از هفته آينده برای مدارس و دانشگاه‌ها آغاز می‌شود که وزارت علوم به طور رسمی از افزايش ۲۰ درصدی نرخ خوابگاه‌های دانشجويی خبر داده است».

۲۳ هزار ميليارد تومان چک در سال گذشته برگشت خورده است. روزنامه دنيای اقتصاد گزارشی درباره رشد شمار چک‌های برگشتی منتشر کرده و نوشته است که «آمار چک‌های برگشتی به‌ رقم بی‌سابقه‌ای رسيد».

اين روزنامه با اشاره به اين که «آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد در سال ۸۸ حدود ۲۳ هزار ميليارد تومان چک ب
رگشت خورده» نوشته است: «اين رقم در چهار ماهه نخست سال ۸۹ به رقمی معادل ۸ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان رسيده است.»

هیچ نظری موجود نیست: