نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ تیر ۳۱, پنجشنبه

با الهام از اهداء دکترای افتخاری به محسن مخملباف

فیلمنامه «دنیای وارونه»

با الهام از اهداء دکترای افتخاری به محسن مخملباف
بصير نصيبي


(یک سکانس مهیج از این فیلمنامه!)

هفته گذشته خبری که باید مثل بمب منفجر شود اما در حد ترکیدن یک بادکنک سبز هم انعکاس نداشت منتشر شد با این عنوان:

«قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه اسکاتلند دکترای افتخاری ادبیات سال 2010 این دانشگاه را به محسن مخملباف اهدا کرد»

از بس همه سایت هاشبیه هم شده اند و شبیه جرس و کلمه ودیگرتارنما های اصلاح طلبان با ماسک سبز. تصمیم گرفته ام کار خودم را راحت کنیم یک سر میروم سراغ تار نمای رسمی باند مغلوب -روزی اون لاین- دستمایه مطالبم رافراهم می کنم وهمان جا هم خبر افتخار آمیز اهدای دکترا را خواندم. البته آقای مخملباف چند قصه نوشته اند . اما چرا کارخانه دکترا سازی دانشکاه برای او ماسک ادیب ساخته است؟ چه شایسته بود دکترای افتخاری را در زمینه سینما به نامرده تقدیم می کردند چرا که ایشان خود به فرمان خمینی کبیر در حوزه هنری سینمای اسلامی را بنا نهادند باتطبیق سینما با معیار های اسلام ناب مخمدی تحفه ای پدید آوردند که تا شر این نظام کنده نشود گریبان سینماگران را رها نخواهد کرد. اما زیاد مته به خشخاش نگذاریم باید شکر گذار باشیم تا آخرین لحظه های عمر این نظام قرآنی ،غرب فاسد وامریکای قبلا جهانخوار به معماران آن جایزه های کلان نقدی ،کلید طلایی ودکترای افتخاری تقدیم می کنند( هر چه این دوم خردادی هایی که ورقه ماموریتشان برای خارج از ایران امضاء شده فاسد تر وآلوده تر باشند جوایز نقدی واعتباری بیشتر ی نصیبشان می شود) اما این دکترای افتخار آمیز که متاسفانه تار نما های محدودی میزان اهمیتش را درک کردند به نظر میرسد به مجموعه کار ها ی سینمایی ورفتار های انسان دوستانه آقای نابغه تقدیم شده منتها چون دانشگاه معتبر مذکور نمی توانسته در زمینه سینما دکترای افتخاری اهدا کند وهیچ دانشکده سینمایی معتبری هم پیدا نکرده اند تابپذیرد چنین افتخاری در کارنامه خود داشته باشد به ناچار قرعه به نام دانشگاه معتر اسکاتلند اصابت کرده ودز زمینه ادبیات اهدا شده است. اماهیچ دلیلی برای اهدای این دکترا از سوی دانشگاه معتبر ارائه نشده ویا شده اما اعلام عمومی نشده. من حیقم آمد این افتخار غرور آفرین بدون ذکر دلایل اهدای آن در اذهان عمومی جا خوش کند. خود بی درنگ فیلمنامه ای با الهام از این رویداد استثنایی دنیای معاصر تنظیم کرده ام با عنوان دنیای وارونه که نخستین سکانسش را تقدبم خوانندگان می کنم .

سکانسA ، دکور: داخلی. نور: روز. مکان: سالن اجتماعات دانشگاه اسکاتلند

آقای مخملباف در حالیکه یک شنل سبز به تن دارد ومقامات دانشگاهی دوشادوشش حرکت می کنند،خرامان ،خرامان به سوی جایگاه اهدای جایزه حرکت می کند. لباس ویژه دکترای افتخاری و آن کلاه معروفش چقدر برازنده آقای نابغه است ( اصلا بهتر است از این ببعد با همین لباس در محافل دوم خردادی حاضر شوند چونکه ضد انقلاب متواری برای آن لباس پاپیون دارش خیلی حرف در آوردو کم اعتبارش کرد) مخملباف وهمراهان به محل اهدا دکترا میرسند. دکتر محسن و پرزیدنت دانشگاه با وقار ویژه ای هر دو بهم تعظیم می کنند .عکاسان وفیلمبرداران این لحظه تاریخی را ثبت می کنند.

ادامه سکانسA

سخنرانی رئیس دانشگاه:

بسم الله قاسم الجبارین. به نام رهبر مرحول ورهبر حاضر (قبل ار کودتای انتخاباتی)

( میهمامان همه ماسک سبز بر چهره دارند وبصورت یک گروه کردر مراسم دخالت دارند)

میهمانان با هم:

سلام بر خمینی،مرگ برضد ولایت فقیه

پرزیدنت دانشگاه اسکاتلندادامه می دهد...

داشکاه اسکانلند مفتخر است به استاد نابغه محسن مخملباف دکترای اقتخاری اهدا می کند به خاطر:

*فرو بردن نبش چاقو در شکم پاسبان گشت در نظام ستم شاهی (شعار حضار....)

*قیچی ی موی سر زنان بد حجاب در حوزه هنری در حکومت عدل اسلامی(شعار حضار...)

*شرکت دادن اجباری زندانیان عادل آباد شیراز در فیلم بایکوت زیر عنوان تواب(شعار حضار...)

*فعالیت در گروه بلال حبشی وشکار مخا لفان وتحویل آنها به لاجوردی سرباز فداکار اسلام{واژه های سرباز فداکار اسلام را مقامات دانشگاه از گفته های خاتمی او هم کبیر وام گرفته اند}( شعار حضار...)

*شرکت دادن تروریست متواری از امریکا دیویدبارفیلد-حسن تنتانی- در فیلم سفر قندهار. (شعار حضار ....)

*سوء استفاده ازفضای مناسب افغانستان برای مطرح کردن خوددر دوران اشغال امریکا ،تا آن حد که عذرش را خواستند. (شعار حضار ....)

*دفاع از حسن تنتانی بعد از برملا شدن ماجرای شرکت او در فیلم سفر قندهارواعلام این نظریه مترقی که کشتن درراه اسلام ترور محسوب نمی شود. (شعار حضار ....)

*تدریس در کلاس های تواب سازی زندان( دانشکاه) اوین(شعار حضار ....)

*ساختن فیلم ارزشمند وضد چپ بایکوت که در تسویه عناصر ملحد واعدام انقلابیشان نقش مهمی داشت(شعار حضار ....)

* مقابله با اعتراض 54ضد انقلاب متواری به پارلمان اروپا به خاطر سخنرانی نابغه ما در پارلمان مذکور (شعار حضار ....)

*اقدام علیه داریوش مهرجویی وآمادگی برای اعدام انقلابی وی به خاطر ساختن فیلمی با مجوز در جمهوری اسلامی با عنوان اجاره نشین ها. (شعار حضار ....)

*فرامین انقلابی ایشان در یک کتاب پیرامون نحوه بازی زنان درتئاتر وسینما(شعار حضار...)

وسرانحام تلاش یکسال اخیر ایشان برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی وادامه چپاول کشور های چپاولگر زیر عنوان جامعه جهانی. باز گشت به اندیشه ی تابناک امام خمینی،خدمت به سران سبزالهی به خصوص موسوی وکروبی ،همراه وهمگام با دکتر نوری زاده ودکتر سازگارا. امید این که اهدای این دکترا ورسیدن تعداد ماله کشان سبز الهی به 3 فقره با عنوانین دکترا، باعث شود مقام معظم رهبری دکتر احمدی نژاد را عزل ونخست وزیر کشتار های سالهای 60 رانصب فرمایند ،اصل واساس وساختارنظام مقدس نجات بیابد وغرب متعهد هم به اهداف انسانی! خود برسد.

میهمانان بر میخیزند همراه با ارکستر کر معتبر ترین دانشگاه اسکاتلند شعار های دشمن کش سر می دهند:

محسن ، محسن. تبریک ، تبریک

میر حسین یا جسین

دوربین روی دست حرکت می کند. دور سالن میچرخد وفیکس می شود روی چهره دکتر محسن مخملباف .

پایان سکانس اهدای دکترای افتخاری

بصیر نصیبی. 8 /7 /2010

www.cinemaye-azad.com



منبع: سايت ديدگاه

هیچ نظری موجود نیست: