نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ تیر ۴, جمعه

گزارش تظاهرات 19 ژوئن در پاريس


هم ميهنان آزاديخواه

به دعوت افراد و تشکل های همگام در دفاع از مبارزات مردم ايران، روز شنبه بيست و نهم خردادماه تظاهرات ايستاده ای در اعتراض به سرکوب مداوم مردم سراسر ايران و بزرگداشت اوج خيزش مردمي، در ميدان سن ميشل پاريس برگزار گرديد. در اين تظاهرات همراه چند صد تن از ايرانيان، شهروندان و تشکل های آزاديخواه و مردمی فرانسوی نيز مشارکت نمودند و حمايت خود را از مبارزات صد و سه سالهء مردم ايران در راه آزادي، دموکراسي، عدالت اجتماعی و جدائی دين و دولت، اعلام نمودند.


اين مراسم با سرود و سر دادن شعارهای همگامان؛ بزبان فرانسه؛ در لغو مجازات «اعدام»، توقف هر نوع شکنجه، آزادی زندنيان سياسی و عقيدتي، رفع هرگونه تبعيض از همهء ساکنين ايران بويژه حقوق مساوی بين زنان و مردان در تمامی زمينه ها، آزادی انديشه، بيان، فعاليت مدني، مطبوعاتی-رسانه ای و سياسی آغاز گرديد و با سخنرانی افراد و تشکل های فرانسوی در حمايت از مردم ايران و هنرنمائی بخشی از مشارکت کنندگان ادامه يافت.


در بخش پيام ها خانم کاترين مارگاته عضو حزب کمونيست فرانسه و شهردار شهر ملاکوف در حومهء پاريس، آقای ژان فرانسوا کوربه دبير بين المللی سنديکای عمومی کارگران فرانسه CGT، آقای مو آلم مسئول بخش حقوق بگيران سنديکای همبستگی SUD، آقای ميشل لُوی فيلسوف و مبارز انترناسيوناليست، خانم وانينا عضو شورای مرکزی حزب نوين ضد سرمايه داری فرانسه با حضور خود مستقيما پيام های حمايت خود را به اطلاع شرکت کنندگان رساندند و در پايان پيام کتبی آقای ژوئل ديديه هنگو مسئول روابط عمومی بخش يازده حزب سوسياليست فرانسه قرائت شد. در اين پيام ها ضمن اعلام حمايت از مبارزات مردم ايران بر اهميت اين مبارزات در منطقه و بدنبال آن تاثير اين مبارزات در سراسر جهان تاکيد شد. اين سخنرانان مبارزات مردم ايران در راه آزادی را مهم و پيشتاز مبارزات منطقه قلمداد نمودند و بويژه بر نقش کليدی کارگران ايران در تحولات آيندهء ايران تاکيد کردند.


بخش آخر برنامه که به معرفی تشکل های همگام به حاضرين از طرف نمايندگان اين تشکل ها اختصاص داده شده بود بخاطر ريزش باران انجام نشد و اين مراسم با سردادن مجدد شعارهای همگامان، زنده باد آزادي، زنده باد دموکراسي، زنده باد جدائی دين و دولت، زنده باد همبستگی جهانی و سرنگون باد جمهوری اسلامی ايران به پايان رسيد.


برای مشاهدهء فيلم اين تظاهرات به:

http://radiobarabari.com/video/tvbarabari151d.html
برای مشاهدهء تصاوير اين تظاهرات به:
http://www.rangin-kaman.org
برای تکميل اين گزارش به گزارش خانم فرزانه سيد سعيدی در:
http://www.nedayeazadi.com
برای مطالعهء کامل سخنان ژان فرانسوا کوربه به:
http://www.gozareshgar.com/10.html&tx_ttnews[tt_news]=9821&tx_ttnews[backPid]=25&cHash=6a24e92e7b

لطفا مراجعه نمائيد.


انجمن دفاع از زندانيان سياسی و عقيدتی در ايران


پاريس، سه شنبه بيست و دوم ماه ژوئن دو هزار و ده


adpoi@hotmail.fr


http://www.adpoi.blogspot.com

هیچ نظری موجود نیست: