نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ خرداد ۱۰, دوشنبه

10خرداد.گزارش ديگری از واکنش های جهانی نسبت به حمله اسرائيل به کشتی های کمک رسانی

ايلنا: بسيارى از مقام‌ها و سازمان‌هاى كشورهاى مختلف با محكوم كردن حمله رژيم‌صهيونيستى به ناوگان آزادى كمك‌هاى بشر دوستانه، اقدام بين المللى عليه آن را خواستار شدند.
به گزارش ايلنا، شمار تلفات حمله بامداد امروز دوشنبه نظاميان صهيونيستی به ناوگان آزادی غزه به 20 شهيد و بيش از 80 مجروح رسيد كه 15 نفر از شهدای مذكور از شهروندان تركيه‌ و بقيه از شهروندان كشورهای مختلف هستند.
اين در حالى است كه وزارت خارجه اسپانيا و يونان سفير رژيم‌صهيونيستي‌ را در كشورهاى خود فرا خواندند و وزيرخارجه لبنان از تلاش كشورش براي‌ ارائه پيش‌نويس قطعنامه محكوميت حمله به ناوگان آزادي‌ خبر داد.
«برنارد كوشنه»، وزيرخارجه فرانسه هم اعلام کرد كه هيچ چيز نمي‌تواند خشونت اسرائيل در قبال اين ناوگان را توجيه کند.
همچنين وزير خارجه آلمان نيز درباره کشته‌شدن فعالان حقوق فلسطيني‌ها ابراز نگرانی عميق کرد.
يونان هم در اعتراض به حمله به ناوگان کمک به غزه، تمرينات نظامی مشترک خود با اسرائيل را لغو کرد و همچون سوئد و اسپانيا که رياست دوره ای اتحاديه اروپا را برعهده دارد، سفير اسرائيل را فرا خواند.
همچنين «اسماعيل هنيه»، نخست‌وزير دولت منتخب فلسطين در تماس تلفنی با امير قطر به بررسی آخرين تحولات مربوط به حمله دشمن صهيونيستی به ناوگان آزادی پرداخت.
از طرف ديگر، منابع صهيونيست از زخمی شدن 10 نظامی صهيونيست در حمله به ناوگان آزادی خبر دادند و اخبار تائيد نشده اين منابع از شهادت شيخ رائد صلاح حكايت دارند.
«محمود عباس»، رئيس حكومت خودگردان فلسطين، در گفت‌وگو با تلويزيون رسمى فلسطين، حمله صهيونيست‌ها به اين ناوگان را محكوم كرده و آن را يك جنايت توصيف كرد.
وى گفت: «‌رهبران فلسطينى با توجه هر چه بيشتر اين مسئله را پيگيرى خواهند كرد.»
رئيس‌حكومت خودگردان فلسطين تاكيد كرد كه به اين مناسبت سه روز در اراضى فلسطينى اعزاى عمومى اعلام مي‌كند.
براساس گزارش خبرگزارى فرانسه، وى از سازمان ملل خواست تا مقابل اقدامات رژيم اشغالگر كه نقض قوانين و عرف بين المللى محسوب مي‌شود، بايستد.
همچنين «محمود عباس» تاكيد كرد كه كميته اجرايى سازمان آزادي‌بخش و كميته مركزى جنبش فتح، ساعت شش عصر امروز نشستى را براى بررسى اين جنايت برگزار كرده و تدابير لازم را براى رويارويى با آن اتخاذ خواهند كرد.
وى افزود:‌ «تصميم حمله به اين ناوگان و دستگيرى سرنشينان آن، تصميمى بوده است كه به شكلى از پيش تعيين شده از سوى رهبران اسرائيلى اتخاذ شده است.»
رئيس حكومت خودگردان فلسطين،‌ حمله صهيونيست‌ها را اقدامى تجاوزگرانه عليه كسانى دانست كه قصد كمك به مردم محاصره شده فلسطين در غزه را داشتند.
از سوى ديگر، «صائب عريقات»، مذاكره كننده ارشد فلسطين تاكيد كرد كه حكومت خودگردان فلسطين نشست فوق‌العاده شوراى امنيت و اتحاديه عرب را براى پيگيرى اين جنايت اسرائيل خواستار شده است.
وى افزود كه محمود عباس نماينده دائم فلسطين در سازمان ملل متحد را مكلف كرده تا از «عمرو موسى»، دبير كل اتحاديه عرب بخواهد نشستى فورى را براى پيگيرى اين موضوع برگزار كند.
عريقات همچنين از تماس تلفنى با عمرو موسى و درخواست از وى جهت برگزارى نشست فوق‌العاده فورى اين اتحاديه خبر داد.
«جمال زحالقه»، نماينده عرب‌های ساكن سرزمين‌های اشغالی 1948 در كنست در گفت‌وگو با شبكه تلويزيونی الجزيره، حمله ارتش رژيم صهيوينستى به ناوگان آزادى را جنايتى جنگى و دزدى دريايى برشمرد كه به دستور «بنيامين نتانياهو»، نخست‌وزير رژيم‌صهيونيستى و «ايهود باراك»، وزير جنگ اين رژيم صورت گرفت.
وى افزود: «باراك دستور داد تا ارتش عبرى به هر قيمتى كه شده مانع از ورود ناوگان آزادى به نوار غزه شود كه امروز صبح نيز اين دستور اجرا شد.»
رئيس جمعيت ملى دموكراتيك از جهان عرب و جامعه بين‌الملل خواست كه براى محاكمه سران اسرائيل به خاطر اين جنايت وحشيانه، وارد عمل شوند.
همچنين «احمد بحر»، رئيس جمعيت ملى دموكراتيك تعرض نيروی دريايی رژيم‌صهيونيستی به ناوگان آزادی را محکوم وتاکيد کرد که اين يک دزدی دريايی است و با همه قوانين بين‌المللی و انسانی مغايرت دارد.
نايب رئيس اول پارلمان فلسطين در بيانيه‌ای مطبوعاتی سازمان ملل، اتحاديه عرب، سازمان کنفرانس اسلامی وکليه آزادگان جهان را به اقدام فوری جهت حمايت از ناوگان آزادی در قبال دزدان دريايی صهيونيست فرا خوانده و تاکيد کرد که تجاوز به ناوگان دريايی باعث اوج گيری احساسات ضد صهيونيستی در جهان و نيز موجب گسترش همياری وهمبستگی با ملت تحت محاصره نوار غزه خواهد شد.
اين مقام مسؤل فلسطينی با تاکيد بر اينکه محاصره به پايان خود رسيده است، تاكيد كرد که رژيم‌صهيونيستی نخواهد توانست تلاش‌های جدی شکستن محاصره که اخيرا شکل منظم و بعد منطقه‌ای و بين المللی به خود گرفته است، مهار کند.
نايب رئيس مجلس قانونگذاری فلسطين با اشاره به اين مطلب که حمايت‌های مردمی از کوشش‌های انجام گرفته برای شکستن محاصره ضامن ناکام گذاشتن طرح‌های شوم صهيونيستی است، از مردم فلسطين و ملت‌های عربی واسلامی خواست امروز ـ‌دوشنبه‌ـ‌ با انجام راهپيمايی ضمن اعلام همبستگی با ناوگان آزادي، سياست‌های نژاد پرستانه واقدامات سرکوبگرانه وتروريستی صهيونيست‌ها را محکوم کنند.
جنبش حماس دوشنبه به دنبال حمله ارتش رژيم‌صهيونيستی به كشتي‌های ناوگان آزادی و به شهادت رسيدن ومجروح شدن تعدادی از حاميان فلسطين، در بيانيه ای از جامعه بين‌الملل و در راس آن كشورهای عربی خواست كه اين جنايت را محكوم كرده و به منظور محاكمه جنايت‌كاران جنگی صهيونيستی كه اقدام به دزدی دريايی در آب‌های بين المللی كرده‌اند، اقدامی فوری كنند.
جنبش حماس هم اين اقدام را جنايتی جديد عليه بشريت و ملت بي‌دفاع فلسطين و دزدی دريايی اين رژيم در برابر ديدگان جهانيان و اصرار به تداوم محاصره ظالمانه نوار غزه برشمرد.
در بخش ديگر بيانيه آمده است كه مايه شرمساری است كه جهانيان در برابر اين حملات وحشيانه و محاصره ظالمانه نوارغزه سكوت كنند و تداوم سكوت در قبال اين جنايت‌ها به منزله مشاركت در آن است.
حماس، ملت فلسطين، ملت‌های عربی و اسلامی و تمامی آزادگان جهان را به تحرك عليه اين جنايت صهيونيست‌ها و همبستگی با كشتي‌های ناوگان آزادی و حاميان ملت بي‌دفاع فلسطين فرا خواند.
اين جنبش تاكيد كرد: «به سلحشوران ناوگان آزادی درود مي‌فرستيم و شجاعت و ابتكار عمل آنان را كه نشانگر اراده آزادگان جهان است، مي‌ستاييم، همچنين بر ملت غيور فلسطين كه هرگز در برابر اين جنايت‌های رژيم‌صهيونيستی سر تسليم فرود نخواهد آورد، درود مي‌فرستيم و اعلام مي‌كنيم كه محاصره در شكستن عزم و اراده آنها ناتوان بوده و خواهد بود.»
از سوى ديگر، حكومت خودگردان فسلطين نيز با محكوم كردن حمله امروز، در اراضى فلسطينى روز عزاى عمومى اعلام كرد.
«ياسرعبدربه»، مديركل كميته‌ اجرايى سازمان آزادي‌بخش فلسطين (ساف)، با تقدير از فعالان بين‌المللى و عرب شركت كننده در اين ناوگان، محكوميت گسترده بين‌المللى اين اقدام صهيونيست‌ها را خواستار شد.
«جمال الخضرى»، رئيس كميته مردمى مبارزه با محاصره غزه نيز ضمن محكوم كردن اين حملات، اقدام رسمى و مسئولانه جامعه بين‌المللى و كشورهايى كه فعالان آنها در اين ناوگان مشاركت داشته‌اند را خواستار شد.
اين مقام فلسطينى همچنين متوقف ساختن جنايات اشغال‌گران عليه غير نظاميان اين ناوگان‌ها را كه به صورت قانونى از كشورهايشان خارج شده و براى اعلام همبستگى با مردم محاصره شده غزه به اين منطقه آمده بودند، خواستار شد.
جمال الخضرى همچنين تظاهرات مردمى در اراضى فلسطينى را در اعلام حمايت از فعالان خارجى در قبال اقدامات غير قانونى رژيم صهيونيستى خواستار شد و افزود:‌ «اين فعالان چيزى جز كمك‌هاى بشر دوستانه و پيام‌هاى انسانى براى نجات ساكنان محاصره شده غزه به همراه نداشتند و اشغالگران از موضع ضعف و ترس به آنها حمله كردند نه از موضع قدرت و شجاعت.»
وى تاكيد كرد: «‌اين اقدام وحشيانه هرگز موجب توقف همبستگى با غزه نخواهد شد، بلكه موجب افزايش پايبندى آزادگان جهان نسبت به يارى رساندن به غزه، اعلام همبستگى با آنها و ارسال كشتي‌ها و كاروان‌هاى بيشتر به اين منطقه مي‌شود.»
كميته اروپايى لغو محاصره غزه نيز با محكوميت حمله بامداد امروز نظاميان صهيونيست به كشتي‌هاى ناوگان آزادى غزه، اعلام كرد كه اين حمله هزينه‌هاى سياسى و رسانه‌اى سنگينى براى دولت عبرى به همراه خواهد داشت.
صبح امروز همچنين نخست‌وزير دولت منتخب فلسطين حمله نظاميان رژيم‌صهيونيستى به كشتي‌های ناوگان آزادی غزه را محكوم كرد و از آن با عنوان حمله وحشيانه ياد كرد.
«اسماعيل هنيه»، نخست‌وزير دولت منتخب فلسطين روز دوشنبه با محكوميت حمله نظاميان صهيونيستی به كشتي‌های ناوگان آزادی غزه از «بان كی مون»، دبير كل سازمان ملل متحد خواست كه به مسئوليت‌های خود در زمينه تامين امنيت جانی و حمايت از حاميان خارجی صلح كه به همراه ناوگان آزادی در حال سفر به نوار غزه هستند، عمل كند.
وى تاكيد كرد كه حمله به کاروان آزادی يک جنايت بين‌المللی است و شورای امنيت نبايد نسبت به اين مسئله بي‌تفاوت باشد.
هنيه از روسيه و سازمان ملل متحد خواست در واكنش به اين اقدام اسرائيل که از کميته چهارجانبه بين‌المللی صلح خاورميانه عقب‌نشينی کنند.
وی همچنين از شورای امنيت، اتحاديه عرب و سازمان کنفرانس اسلامی خواست که برای متوقف کردن تجاوزات رژيم‌صهيونيستی نشست فوری برگزار کنند.
از طرف ديگر، «آويگدور ليبرمن» وزير خارجه رژيم‌صهيونيستى با تشکيل جلسه فوق العاده‌ای تصميم به فراخوانی اتباع اسرائيل از ترکيه را گرفت.
همچنين «رجب طيب اردوغان»، نخست‌وزير تركيه به خاطر حمله ارتش رژيم‌صهيونيستی سفر خود به برزيل را نيمه‌کاره گذاشت و به ترکيه بازگشت.
سخنگوى جنبش مقاومت اسلامى فلسطين (حماس) هم از اعراب و مسلمانان خواست تا در اعتراض عليه اين حمله در برابر سفارتخانه‌هاى اين رژيم درسراسر جهان تجمع كنند.
«سامى ابوزهرى»، سخنگوى حماس با بيان كلمه انتفاضه گفت: «از تمامى اعراب و مسلمانان درخواست مي‌شود تا به تجمع اعتراض آميز در برابر سفارتخانه‌هاى رژيم‌صهيونيستى در سرتاسر جهان بپردازند.»
شبکه‌های تلويزيونی ترکيه تصاويری از کماندوهای ارتش رژيم‌صهيونيستى را نشان داد که از بالگردهاى در تعدادی از شناورهای حامل مواد امدادی که به قصد شکستن محاصره اقتصادی باريکه غزه عازم اين منطقه بودند پياده شده‌اند.
در اين گزارش‌ها آمده است که حمله کماندوهای رژيم‌صهيونيستى به کشتي‌های امدادرسانی عازم نوارغزه حدود 100 کيلومتری سواحل غزه و در آب‌های بين المللی روی داده است.
منابع رسمی اسرائيلی هنوز در مورد اين عمليات اظهار نظری نکرده اند اما مقام‌هاى دولت آن کشور پيشتر گفته بودند که به اين کشتي‌ها اجازه ورود بدون مجوز به آب‌های ساحلی نوارغزه را نخواهند داد.
اين در حالى است كه كنسولگرى اسرائيل در استانبول در محاصره مردم تركيه قرارگرفت و نيروهاى امنيتى تركيه براى حفظ جان سفير و مقام‌هاى ديگر رژيم‌صهيونيستى تلاش مي‌كند.
هزاران تن از مردم تركيه در اعتراض به حمله نيروهاى صهيونيستى به ناوگان «آزادى» در آب‌هاى مديترانه با تجمع در استانبول خواستار دخالت دولت اين كشور در حمايت از اين ناوگان شدند.
همچنين بنا بر گزارش‌ها، «گابى لوى»، سفير اسرائيل به وزارت خارجه تركيه احضار شده است و آنكارا به حمله به ناوگان كمك‌هاى بشروستانه واكنش نشان داده است.
اين در حالى است كه رسانه‌هاى تركيه نيز از نشست فورى دولت تركيه براى بررسى حمله رژيم‌صهيونيستى به كشتي‌هاى ناوگان آزادى غزه خبر دادند.
ناو‎های جنگی و بالگردهای نظامی اسرائيلی ناوگان کمک‎های بشردوستانه بين‎المللی را محاصره و شماری از فعالان حقوق‌بشر را بازداشت كردند.
ناوهای جنگی اسرائيلی صبح دوشنبه برای جلوگيری از ورود کاروان کمک‎های بشردوستانه بين‎المللی آزادی به غزه عازم منطقه شدند.
بر اساس گزارش‌های خبري، نيروی دريايی رژيم‌صهيونيستى با ناوچه‌ها و بالگردهاى خود به ناوگان کمک‌رسانی به غزه حمله کرده و نيروهای خود را بر روی کشتي‌هايی که وارد آب‌های منطقه وارد شده‌اند، مستقر کرده است.
ناوگان آزادی حامل شماری از فعالان حقوق بشر، کمک‌های بشردوستانه و شامل 9 کشتی حامل 10 هزار تن کمک‌های بين‌المللی است.
اين ناوگان سفر خود را يکشنبه گذشته آغاز کرد و مطابق برنامه قرار بود پنج‌شنبه گذشته به غزه برسد، اما به دليل تهديدهای رژيم‌صهيونيستى مبنی بر توقيف کشتي‌های اين کاروان و دستگيری فعالان صلح حاضر در اين کشتي‌ها، تاکنون موفق نشده است وارد آب‌های غزه شود.
کاروان کمک‌های بين‎المللی شامل مصالح ساختماني، تجهيزات پزشکی و همچنين وسايل آموزشی و اسباب‌بازی برای کودکان غزه است.
بر اساس اين گزارش، از سال 2007 ميلادي، نوار غزه در محاصره شديد نظاميان رژيم‌صهيونيستى قرار گرفته و اين رژيم با همکاری دولت مصر، از ورود هرگونه کالای بهداشتی و مواد غذايی به نوار غزه جلوگيری مي‌کند.
سازمان عفو بين‌الملل و ديگر سازمان‌های حقوق بشری تاکنون بارها درباره وقوع بحران انسانی در نوار غزه هشدار داده‌اند.
اين سازمان‌ها همچنين ‌‌محاصره غزه را مغاير با قوانين بين‌‌المللی دانسته و خواستار لغو آن شده‌اند.
پايان پيام

هیچ نظری موجود نیست: