نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ اردیبهشت ۳۰, پنجشنبه

10 نفر از كارمندان اين شركت و 2 مدير عاليرتبه، جزو متهمان هستند اختلاس 3 ميليارد توماني در يك شركت دولتي


متهم پرونده در ادامه اظهاراتش گفت: با تشكيل اين گروه 10 نفره، در مدت 2 سال بي‌آن‌كه مسوولان عاليرتبه شركت مطلع شوند، با تهيه اسناد و مدارك جعلي مبلغ 3 ميليارد تومان از حساب مالي شركت برداشت و ميان يكديگر ـ با توجه به نوع فعاليت در گروه ـ تقسيم كرديم. با ثبت اظهارات اين متهم، 9 متهم ديگر هم در بازجويي به همكاري با سركرده گروه اعتراف كردند.
10 نفر از كارمندان يك شركت دولتي كه با تشكيل باندي 3 ميليارد تومان از حساب مالي شركت اختلاس كرده بودند، دستگير شدند.

به گزارش «جام‌جم»، چندي پيش مسوول حراست يكي از شركت‌هاي دولتي تهران به شعبه يكم بازپرسي دادسراي فرودگاه مهرآباد مراجعه و از برداشت غيرقانوني پول از حساب مالي شركت خبر داد. شاكي در تشريح ماجرا به بازپرس ابراهيمي گفت: هفته گذشته يكي از مسوولان عاليرتبه اداره به ملاقاتم آمد و عنوان كرد، هنگام بررسي اسناد و مدارك مالي متوجه تغييراتي در حساب‌هاي مالي شدم و در ميان آنها فاكتوري پيدا كردم كه بابت خريد كالايي، 3 ميليون تومان پرداخت شده ولي كالاي خريداري شده در انبار شركت موجود نيست.
شاكي ادامه داد: پس از اظهارات اين فرد مسوول مدارك و اسناد مالي را بررسي كرده و به صحت گفته‌هاي وي
پي بردم. احتمالا افرادي با ارائه سندهاي جعلي، مبالغي ديگر از حساب مالي شركت به طور غيرقانوني برداشت كرده‌اند.

با تشكيل اين پرونده قضايي، تحقيقات براي شناسايي كارمندان متخلف آغاز و در اين ميان معلوم شد بيش از يكصد فقره از اسناد و مدارك مالي شركت دچار تغييراتي شده است كه با اسناد و مدارك صادر شده قبلي تفاوت دارد. با مشخص شدن اين موضوع، ماموران كه احتمال مي‌دادند كاركنان شركت با همدستي يكديگر اسناد و مدارك جعلي تهيه و به طور غيرقانوني از حساب‌هاي شركت پول برداشت كرده‌اند، تحقيقات را معطوف آنها كردند.

ملاقات‌هاي شبانه راز گشود

بنا بر اين، با دستور قضايي بازپرس ابراهيمي، رفت و آمد كاركنان شركت به طور نامحسوس كنترل و معلوم شد 7 نفر از كارمندان با 3 مسوول عاليرتبه ملاقات‌هاي شبانه دارند.

با به دست آمدن اين اطلاعات، ماموران كه احتمال مي‌دادند آنها در فعاليت‌هاي مجرمانه با يكديگر همكاري دارند، به بررسي حساب‌هاي مالي آنها پرداختند كه مشخص شد، آنها ماهانه مبالغ كلاني بابت حقوق خود دريافت كرده و هر ماه نيز فاكتور 2 تا 5 كالاهاي مختلف را براي شركت صادر كرده‌اند ولي هيچ‌كدام از اين‌ها فاكتورها اصالت ندارد و صوري است. با مشخص شدن موضوع، طي هماهنگي قضايي 10 كارمند اين شركت هفته گذشته دستگير و براي ادامه تحقيقات به پليس آگاهي تهران منتقل شدند و در بازجويي‌هاي پليسي، اظهارات متناقضي را بيان كردند.

كشف مدارك جعلي از اتاق كار متهمان

در حالي كه اين 10 متهم ادعا مي‌كردند به اشتباه دستگير شده‌اند، ماموران با هماهنگي قضايي به بررسي اتاق‌هاي كاري آنها پرداختند كه مشخص شد اسناد و مدارك مختلفي در اين محل‌ها پنهان شده است كه مربوط به حساب‌هاي مالي شركت و كالاهاي خريداري يا فروخته شده شركت است اما هيچ‌كدام از آنها در رايانه مخصوص شركت به ثبت نرسيده است. با به دست آمدن اين اطلاعات، 10 كارمند شركت مورد بازجويي قرار گرفتند تا اين كه آنها چند روز قبل به 3 ميليارد تومان برداشت غيرقانوني حساب مالي
از شركت اعتراف كردند.

اعتراف به 3 ميليارد تومان اختلاس

يكي از متهمان در اظهاراتش به پليس گفت: از 2 سال قبل تصميم گرفتم با ايجاد تغييراتي در حساب مالي شركت، پول كلاني اختلاس كنم. بنابراين در ميان كارمندان شركت، افرادي را كه مشكل مالي داشتند، شناسايي و آنها را با دادن وعده پول‌هاي كلان، با خود همراه كردم.

متهم ادامه داد: شيوه كارمان به گونه‌اي بود كه 2 نفر از كارمندان در زمينه جعل اسناد و مدارك مالي شركت فعاليت كرده، بقيه درخصوص جابه‌جايي كالاهاي خريداري شده براي شركت يا خروج برخي اقلام و كالاها از اين محل،
با من همكاري مي‌كردند.

متهم پرونده در ادامه اظهاراتش گفت: با تشكيل اين گروه 10 نفره، در مدت 2 سال بي‌آن‌كه مسوولان عاليرتبه شركت مطلع شوند، با تهيه اسناد و مدارك جعلي مبلغ 3 ميليارد تومان از حساب مالي شركت برداشت و ميان يكديگر ـ با توجه به نوع فعاليت در گروه ـ تقسيم كرديم. با ثبت اظهارات اين متهم، 9 متهم ديگر هم در بازجويي به همكاري با سركرده گروه اعتراف كردند.

بازپرس ابراهيمي، رئيس شعبه يكم دادسراي فرودگاه مهرآباد تهران در رابطه با اين پرونده به خبرنگار ما گفت: با اعتراف اين گروه 10 نفره، براي همگي آنها قرار قانوني صادر شد و تحقيقات تكميلي از آنها در حالي ادامه دارد كه ماموران اسناد و مداركي به دست آورده‌اند كه حكايت از آن دارد، اين گروه علاوه بر اختلاس 3 ميليارد توماني از حساب مالي شركت، تخلف‌هاي مالي ديگري هم مرتكب شده‌اند كه تحقيق از آنها براي دستگيري ديگر اعضاي فراري باند و افشاي ابعاد مختلف پرونده ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست: