نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ اردیبهشت ۳, جمعه

حضار حامیان مادران عزادار به دادگاه انقلاب



بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،3 تن از حامیان مادران عزدار که چندین هفته در بند مخوف 209 اوین تحت شکنجه های روحی قرار داشتند روز گذشته به بازپرسی شعبه 3 امنیت فراخوانده شدند.
روز پنجشنبه 2 اردیبهشت ما طی احظاریه ای که از شعبه 3 امنیتی دادگاه انقلاب مستقر در زندان اوین به 3 تن از حامیان ماردان عزادار ابلاغ شد.آنها موظف شدند که ظرف 3 روز خود را به این شعبه معرفی کنند. رئیس شعبه 3 امنیت فردی بنام بیگی است او در بازجوئیها بند 209 زندان اوین شخصا حضور دارد و عملا نقش یک بازجوی وزارت اطلاعات را ایفا می کند . این فرد در فشارهای روحی و تحت فشار قرار دادن زدانیان سیاسی برای وادرا کردن آنها به پذیرفتن اتهامات نسبت داده شده نقش کلیدی دارد.
حامیان مادران عزدار که روز گذشته به شعبه 3 امنیت دادگاه انقلاب مستقر در زندان اوین احضار شدند عبارتند از؛ خانم ها فاطمه رستگاری،دکتر لیلا سیف الهی و ژیلا کرم زاده مکوندی می باشند هنوز از احضار سایر حامیان مادران عزادار به دادگاه انقلاب اطلاع دقیقی در دست نیست.
لازم به یاد آوری است که حامیان مادران عزادار در طی یورشها گسترده وشبانه مامورین وزارت اطلاعات به منازلشان در غروب 19 بهمن 1388 دستگیر و به بند مخوف 209 زندان اوین منتقل شدند. آنها در طی چند هفته ای که در بازادشت بسر بردند با بازجوئیهای طولانی و فشارهای روحی شدید مواجه بودند.بدلیل حمایتهای گسترده سازمانهای حقوق بشری بین المللی و مادران آرژنتینی میدان می بازجویان سعی کردند که اتهامات را تغییر داده و اتهامات واهی دیگری را به آنها نسبت دهند.حامیان مادران عزدار تحت فشارهای شدید روحی بودند که تن به مصاحبه های تلویزیونی و تعهدی کتبی دهند .

هیچ نظری موجود نیست: