نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۸ اسفند ۱۸, سه‌شنبه

بازداشت افشا کننده اسرار اتمی اسرائیل

مردخای وانونو

مردخای وانونو

مقام های اسرائیلی بار دیگر مردخای وانونو، افشا کننده اسرار هسته ای اسرائیل را بازداشت کرده اند.

آقای وانونو، تکنیسین سابق تاسیسات هسته ای اسرائیل به علت افشای جزئیات برنامه هسته ای اسرائیل هجده سال را در زندان سپری کرد و در سال 2004 از زندان آزاد شد.

او امروز به علت صحبت با خارجیان بازداشت شده است. طبق حکم دادگاه در سال 2004 او حق صحبت با خارجیان را ندارد.

اسرائيل رسما داشتن يک زرادخانه حاوی جنگ افزارهای هسته ای را تائید يا تکذيب نمی کند اما باور عمومی بر این است که این کشور چندین کلاهک هسته ای در اختیار دارد.

اسرائيل پيمان منع گسترش جنگ افزارهای هسته ای را امضا نکرده و به همین خاطر در مورد دادن مجوز به بازرسان بين المللی برای بررسی تاسيسات اتمی خود تعهدی ندارد.

محدودیت هایی برای آقای وانونو پس از آزادی از زندان وضع شده است. مقامات اسرائيلی او را هنوز يک تهديد امنيتی حساب می کنند.

آقای وانونو از ترک اسرائيل، از جمله سفر به کرانه غربی و نوار غزه و گفتگو بدون اجازه دولت با خارجيان، منع شده است.

در اواسط دهه هشتاد میلادی، مردخای وانونو در مصاحبه با روزنامه بريتانيايی ساندی تایمز شرح و تصاويری از کلاهک های اتمی اسرائيل را در اختيار اين روزنامه قرار داد.

پس از آن ماموران سازمان اطلاعاتی اسرائیل آقای وانونو را از رم ربودند. او در اسرائیل به اتهام خیانت مورد محاکمه قرار گرفت و به زندان محکوم شد.

هیچ نظری موجود نیست: