نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۸ اسفند ۱۸, سه‌شنبه

پنج تریلیون ریال برای مقابله با 'جنگ نرم'

Vue complète
پنج تریلیون ریال برای مقابله با 'جنگ نرم' bbc
...
De :
a z
...
Voir le contact
À :blue94210@yahoo.fr

مقابله با "جنگ نرم"

مقابله با "جنگ نرم"، پس از انتخابات ریاست جمهوری اهمیت بیشتری برای مسئولان ایرانی یافته است

در بودجه سال آینده ایران بیش از ۵ هزار میلیارد ریال برای مقابله با "جنگ نرم دشمنان در حوزه فرهنگی" اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، یونس اسدی نماینده مردم مشکین‌شهر خبر فوق را در توضیحی راجع به لایحه بودجه ۱۳۸۹ اعلام کرده که این روزها در مجلس ایران در حال بررسی است.

"جنگ نرم"، مفهومی است که به ویژه پس از انتخابات ریاست جمهوری اخیر مورد توجه مسئولان ایرانی قرار گرفته و منظور از آن، کلیه اقدامات دشمنان جمهوری اسلامی در عرصه های فرهنگی و رسانه ای است که، به عقیده این مسئولان، برای براندازی حکومت مورد استفاده قرار می گیرد.

هنوز در مورد جزئیات بودجه مقابل با جنگ نرم و دستگاه های دریافت کننده آن اطلاعات دقیقی منتشر نشده است، ولی با توجه به دیدگاه رهبر ایران در خصوص نقش "بسیج" در مقابله با جنگ نرم، به نظر می رسد این نهاد، بخش قابل توجهی از بودجه فوق را به خود اختصاص دهد.

بودجه افشای "سرخوردگی جوانان آمریکایی"

مهرداد بذرپاش رئیس "سازمان ملی جوانان" با اعلام ابلاغ "آیین نامه مقابله با جنگ نرم"، از اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال از سوی این سازمان برای "نشان دادن سرخوردگی جوانان آمریکا در دولت اوباما و مظلومیت جوانان لبنانی و فلسطینی" سخن گفت

در هفته های گذشته، توضیحات منتشر شده ازسوی برخی مسئولان حکومتی در مورد نحوه هزینه شدن بودجه مقابله با جنگ نرم، توجه رسانه ها را به خود جذب کرده است.

یکی از خبرسازترین توضیحات از این نوع، هفته پیش از سوی مهرداد بذرپاش رئیس "سازمان ملی جوانان" عنوان شد که با اعلام ابلاغ "آیین نامه مقابله با جنگ نرم"، از اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال از سوی این سازمان برای "نشان دادن سرخوردگی جوانان آمریکا در دولت اوباما و مظلومیت جوانان لبنانی و فلسطینی" سخن می گفت.

در خبری دیگر، خبرگزاری مهر دو هفته پیش اظهارات "یک مقام مسئول در فناوری ریاست جمهوری" به نام "علی دلاوری" را منتشر کرد که از برنامه تاسیس یک خبرگزاری و "یک مرکز منطقه‌ای بین کشورهای فارسی زبان" برای "تعامل فرهنگی بیشتر و مقابله با تهدیدات نرم" خبر می داد.

حدود یک ماه پیش نیز خبرگزاری های کشور خبری را منتشر کردند که موضوع آن، پیش بینی ۲۰ میلیون دلار (حدود ۲۰۰ میلیارد ریال) در بودجه "دفاعی" سال ۱۳۸۹ از سوی دولت برای "مقابله با آمریکا" بود.

به گفته غلامرضا کرمی رئیس کمیته دفاعی مجلس، بخشی از این بودجه قرار بود صرف جنگ نرم با آمریکا شود، که واکنشی به احتمال اختصاص ۵۵ میلیون دلار توسط ایالات متحده برای حمایت از "قربانیان سانسور در ایران" بود.

نقش بسیج در "جنگ نرم"

چهار ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری دهم، فرمانده سپاه از لزوم آمادگی برای مقابله با تهدیدات نرم سخن گفت و با یادآوری "برخی نا امنی‌ها در سال ۷۸، ۷۹ و ۸۰ در تهران" پیش بینی کرد: "قطعا در آینده نیز دشمن در صدد ایجاد چنین معضلاتی برای نظام خواهد بود که ما باید با تدبیر از انجام آنها جلوگیری کنیم"

۱۰ ماه پس از انتخاب محمدعلی جعفری به سمت فرمانده جدید سپاه پاسداران، وی در ۸ تیر ۱۳۸۷ از موافقت رهبر ایران با تغییر ساختار سپاه پاسداران خبر داد و "تقویت رده های بسیج" را یکی از اهداف این تغییر جدید بر شمرد.

در ۲۱ بهمن سال گذشته، سرلشگر جعفری در گردهم آیی ۵۰۰ نفر از فرماندهان بسیج تهران بزرگ اظهار داشت که بنا بر تصمیم رهبر ایران، مقابله با تهدیدات نرم، مهمترین وظیفه بسیج در کشور خواهد بود.

فرمانده سپاه در سخنرانی خود در ۴ ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری دهم، از لزوم آمادگی برای مقابله با تهدیدات نرم سخن گفت و با یادآوری "برخی نا امنی‌ها در سال ۷۸، ۷۹ و ۸۰ در تهران" پیش بینی کرد: "قطعا در آینده نیز دشمن در صدد ایجاد چنین معضلاتی برای نظام خواهد بود که ما باید با تدبیر از انجام آنها جلوگیری کنیم."

با توجه به نقش بسیج در مقابله با تهدیدات نرم، که به ویژه بعد از انتخابات ریاست جمهوری برجسته تر شده است، این نهاد یکی از مهم ترین دریافت کنندگان بودجه مقابله با جنگ نرم در سال آینده خواهد بود.

بسیج، به دنبال تغییرات ساختاری در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، زیر مجموعه این نهاد محسوب می شود و دولت دهم در لایحه بودجه ۱۳۸۹، برای آن حدود ۵۸ هزار میلیارد ریال بودجه در نظر گرفته است.

بودجه سپاه پاسداران در سال جاری (۱۳۸۸) بیش از ۴۸ هزار میلیارد ریال بوده است که به این ترتیب، در صورت تصویب رقم پیشنهادی دولت، بودجه آن حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش خواهد داشت

هیچ نظری موجود نیست: