نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۸ اسفند ۱۶, یکشنبه

16اسفند.فرمانده انتظامی تهران:* تهديد مجدد «هنجارشکنان» چهارشنبه سوری *اعلام آمادگى بسيج براى برقراى امنيت









16اسفند.فرمانده انتظامی تهران:* تهديد مجدد «هنجارشکنان» چهارشنبه سوری
*اعلام آمادگى بسيج براى برقراى امنيت
*فيلم حمله به کوی «که کمسيون امنيت گفته چيز تازه ای ندارد»، بررسی ميشود
*استقرار نيروهای مخفی و لباس شخصی در بزرگره ها، مترو..به بهانه مبارزه باسرقت و..


ايلنا: فرمانده انتظامى تهران بزرگ در رابطه با فيلم به نمايش درآمده در يكى از شبكه‌هاى خبرى خارجي، كه در مورد حمله به كوى دانشگاه تهران بود، گفت: اين موضوع در دستور كار قوه قضائيه است.
به گزارش خبرنگار ايلنا، سردار حسين ساجدي‌نيا در نخستين نشست خبرى خود پس از انتصاب به رياست پليس پايتخت، در پاسخ به ايلنا در رابطه با فيلمى كه از سوى يكى از شبكه‌هاى خبرى خارجى و برخى رسانه‌هاى بيگانه مبنى بر حمله ماموران پليس به كوى دانشگاه تهران منتشر شده است، گفت: در رابطه با اين فيلم همان‌طور كه مقام معظم رهبرى درباره دانشگاه دستور قاطع و روشنى داده‌اند كه سيستم‌هاى قضايى بايد پيگيرى كنند، اين سيستم‌ها پيگيرى و اقدام مي‌كنند.
معاون سابق عمليات نيروى انتظامى افزود: اين فيلم در دستور كار قوه قضائيه است و كارشناسان بايد تشخيص دهند كه واقعيت دارد يا نه.
وى با بيان اينكه سيستم قضايى و مجموعه پليس در رابطه با شفاف‌سازى هيچ مشكلى ندارند، گفت: كارشناسان در حال بررسى موضوع هستند.

دستگيري‌ها در رابطه با چهارشنبه‌سورى افزايش مي‌يابد
با بيان اينكه دغدغه‌هاى ما در پايان سال به ويژه در بحث ايجاد امنيت خيلى زياد است، گفت: چهارشنبه آخر سال نيز جزئى از اين دغدغه‌ها است.
وى با بيان اينكه مجموعه پليس مخالف شادى مردم نيست و ما در صدديم كه مردم شادى در جامعه داشته باشيم، افزود: در رابطه با چهارشنبه آخر سال تعداد قليلى از مردم اين سنت به جا مانده از گذشته را انجام مي‌دهند و به ويژه در بين كودكان و نوجوانان اين اقدام صورت مي‌گيرد. از اين رو اين درخواست را از خانواده‌ها داريم كه نظارت بيشترى به فرزندانشان داشته باشند.
رئيس پليس پايتخت خاطر نشان كرد:‌ تاكنون نسبت به سال‌هاى گذشته سه برابر كشفيات مواد محترقه داشته‌ايم كه بيشتر آنها مواد محترقه غيراستاندارد هستند و 88 مرد نيز در اين رابطه دستگير شده‌اند.
ساجدي‌نيا با اشاره به اينكه دستگيرشدگان احتمالا تا پايان سال بيشتر هم مي‌شوند، گفت: قطعا برخورد سختى با توليدكنندگان و توزيع‌كنندگان مواد محترقه خواهد شد و به مراجع قضايى معرفى مي‌شوند.
وى ادامه داد: در سال جارى بيش از 80 هزار عدد نارنج دست‌ساز كشف شده است و تا اين ساعت تلفات جانى به ما گزارش نشده‌ است.
وى با بيان اينكه تاكنون بيش از 15 هزار تماس بيشتر نسبت به سال گذشته در رابطه با چهارشنبه‌ آخرسال داشته‌ايم گفت: اين يعنى مردم همكارى مي‌كنند و مي‌گويند كه كجا مواد محترقه خطرناك توزيع مي‌شود از اين رو از شش سال گذشته تاكنون هر سال وضعيت مطلوب‌تر و بهترى داشته‌ايم. به طورى كه همين سال پيش در اين ايام صداى ترقه‌ها خيلى زياد بود اما امسال كم شده است.
فرمانده انتظامى تهران بزرگ به هماهنگى با سازمان آتش‌نشاني، اورژانس و امداد براى جلوگيرى از وقوع سوانح خبر داد.

نيروهاى مخفى در بزرگراه‌ها حضور دارند و فرصت فرار به سارق نمي‌دهند
رئيس پليس پايتخت در رابطه با سرقت نيز اظهار كرد: از زمانى كه به پليس تهران آمديم در ادامه راه فرمانده قبلى در حوزه سرقت اقدامات خوبى داشتيم و از سه روز گذشته نيروها به صورت قوي‌تر و آماده‌باش فعاليت دارند كه آمارها نيز نشان مي‌دهد كه اقدامات خوبى صورت گرفته است و دستگيري‌هاى خوبى داشته‌ايم.
ساجدي‌نيا اظهار كرد: از امروز در تمامى نقاط حساس به ويژه مجتمع‌هاى تجاري،نيروهايمان حضور دارند و حتى در بزرگراه‌ها در سه لايه حضور دارند كه اگر سرقتى هم رخ داد سارق مجال فرار نداشته باشد.
وى تاكيد كرد: سارقان بدانند كه پليس به صورت بسيار جدى و سخت با آنها برخورد مي‌كند و منتظر جواب سخت پليس در اين رابطه باشند.
فرمانده انتظامى تهران بزرگ در رابطه با امنيت پارك‌ها نيز اظهار كرد: برنامه‌ريزي‌هايى در رابطه با پارك‌ها، مترو و مراكز عمومى كرده‌ايم و سال آينده اين اقدامات براى شما بسيار محسوس خواهد بود.

استقرار نيروهاى لباس‌شخصى در واگن‌هاى مترو براى دستگيرى جيب‌برها
وى افزود: در رابطه با مترو از روز شنبه در تمام واگن‌هاى خطوط مترو كاركنان زن و مرد به صورت لباس‌ شخصى و نامحسوس براى مقابله با جيب‌برى حضور دارند و تنها روز گذشته چهار زن و هشت مرد دستگير شده‌اند.
ساجدي‌نيا در رابطه با بكارگيرى نيروهاى بسيج براى تامين امنيت پايتخت گفت: عزيزان بسيج اعلام آمادگى كرده‌اند كه در حوزه امنيت با پليس همكارى داشته باشند كه از اين مجموعه به ويژه در سطح معابر و همچنين به عنوان ايست و بازرسى كه نه به صورت تك‌نفره بلكه به طور هدفمند با حكم بسيج و با لباس مشخص در اين حوزه وارد عمل مي‌شوند.
وى ادامه داد: تعداد نيروهاى بسيج براى همكارى با پليس را بايد از خود بسيج بپرسيد. اين نيروها بيشتر در رابطه با سرقت‌هاى خرد با پليس همكارى مي‌كنند.

طرح‌هاى گذشته در صورت درخواست شهروندان اجرا مي‌شود
وى در رابطه با اجراى طرح‌هاى گذشته نيروى انتظامى گفت: در چارچوب قانون اقدامات گذشته را ادامه مي‌دهيم اما ما هم اولويت‌هاى خاصى قرار داديم و در راستاى خواست شهروندان عمل مي‌كنيم.
به گفته ساجدي‌نيا هم‌اكنون تيمى دانشگاهى تشكيل شده كه دغدغه‌هاى مردم را پيگيرى مي‌كند و تا چند روز آينده نتيجه اين تحقيق مشخص مي‌شود.
رئيس پليس تهران بزرگ در رابطه با همكارى با شوراياران نيز گفت:‌ در ده روز گذشته با نزديك به 170 شورايارى محلات ارتباط برقرار كرديم كه مسائل و مشكلات محلات را از نزديك به ما گفتند.
وى خاطر نشان كرد: دغدغه اول محلات سرقت و موضوع ديگر مواد مخدر به ويژه معتادان و خرده‌فروشان است كه ما نيز در طرح‌هايمان اين موضوعات را مد نظر داريم.

حل معضل ترافيك وظيفه پليس نيست
ساجدي‌نيا ادامه داد: موضوع ديگر مربوط به ترافيك است كه ما تلاش مي‌كنيم تا تسهيلاتى داشته باشيم كه مردم بهتر در سطح معابر تردد كنند. هم‌اكنون براى برخي‌ها جا افتاده كه معضل ترافيك را پليس بايد حل كند در حالى كه اين چنين نيست و وظيفه پليس نظم‌بخشى به معابر است. از اين رو اگر اقدام از سوى ديگران كمتر باشد مطمئن باشيد كه ما به وظيفه‌مان عمل خواهيم كرد.
فرمانده انتظامى تهران بزرگ در رابطه با جابجايى فرماندهان پليس تهران نيز گفت: چنين تصميمى ندارم و اگر همه در راستاى سياست‌هاى ما بتوانند ادامه دهند فعاليت مي‌كنند و هر كس نتواند ادامه دهد خودش خود به خود جا مي‌ماند.
وى با بيان اينكه هم‌اكنون حداقل در بيش از 160 نقطه تهران حضور فيزيكى ماموران پليس قابل رويت است، گفت: ساعت كار طلافروشان را نيز با هماهنگى اماكن افزايش داده‌ايم و امنيت آنها را نيز تامين كرده‌ايم.
به گفته او بيش از 80 درصد سرقت‌ها به خاطراين است كه طلافروشان موارد ايمنى را رعايت نمي‌كنند.
وى در رابطه با هماهنگى با سيستم قضايى گفت: در همه حوزه‌ها با دستگاه قضايى هماهنگ هستيم و روز گذشته نيز جلسه‌اى داشتيم و به زودى شاهد جمع‌آورى معتادان تابلو از سطح شهر خواهيد بود و سعى مي‌كنيم تمامى معتادان را از سطح شهر جمع كنيم.

اعلام آمادگى بسيج براى برقراى امنيت
فرمانده انتظامى تهران در رابطه با بكارگيرى نيروهاى بسيج براى تامين امنيت و هماهنگى لازم در اين رابطه گفت: هماهنگي‌ها به عمل آمده است و مكان‌هاى جرم‌خيز نيز از سوى پليس اعلام شده است اما تا اين ساعت هنوز اسامى و تعداد نيروهاى بسيج را به ما نداده‌اند.
وى با اشاره به اينكه تامين امنيت وظيفه پليس است، اظهار كرد: نيروهاى بسيج بزرگوارى و اعلام آمادگى كرده‌اند كه در حوزه امنيت فعاليت مي‌كنند.
او در رابطه با نظارت بر فعاليت اين نيروها و اينكه آيا فرماندهى آنها بر عهده پليس است خاطر نشان كرد: سيستم‌هاى نظارتى بسيج و سپاه سر جايش هستند و حوزه‌بندى شده‌اند البته اشرافيت پليس سر جاى خود است چرا كه اماكن جرم‌خيز را نيز ما خودمان اعلام مي‌كنيم.
وى تاكيد كرد: ما دست هر كس را كه براى تامين امنيت اعلام آمادگى كند را مي‌فشاريم.
ساجدي‌نيا در رابطه با نيروهاى مشاوره در كلانتري‌ها نيز اظهار كرد: بيش از 40 درصد پرونده‌ها در كلانتري‌ها از سوى نيروهاى مشاوره و معاونت اجتماعى حل و فصل شده و به دادسراها فرستاده نمي‌شود.
او در رابطه با دستگيرى چندباره معتادان گفت: در اين رابطه حتى اگر معتادى ده بار نيز دستگير شود باز هم او را دستگير مي‌كنيم و پليس برخورد صد درصدى در حوزه مواد مخدر خواهد داشت.
وى در رابطه با رفع توقيف خودروها و موتورسيكلت‌ها در پايان سال گفت: تمامى خودروها و موتورسيكلت‌هايى كه در سنوات گذشته از سوى واحدهاى مختلف پليس توقيف شده‌اند اگر منع قانونى نداشته باشند، رفع توقيف مي‌شوند و شهروندان مي‌توانند از روز دوشنبه وسايل نقليه‌شان را با هماهنگى ستاد ترخيص تحويل بگيرند.

پليس اجازه هيچ‌گونه هنجارشكنى در چهارشنبه‌سورى را نمي‌دهد
وى در ادامه در پاسخ به سئوالى مبنى بر جو سياسى در مراسم چهارشنبه‌سورى امسال اظهار كرد: حضور پليس به طور كامل خواهد بود و اجازه هيچ‌گونه هنجارشكنى هم داده نمي‌شود.
وى يادآور شد: مانور پليس براى آخر سال از امروز آغاز شده است و در رابطه با طرح زود و فرد نيز مجموعه راهور از اين پس حضور بيشترى خواهد داشت.
وى به استفاده از دوربين‌هاى هوشمند براى كنترل خودروها در طرح زوج و فرداشاره كرد و گفت: انشاءالله با هماهنگى شهردارى ازتجهيزات نوين استفاده مي‌شود.
ساجدي‌نيا در رابطه با طرح پليس اطفال و كلانترى زنان نيز گفت: اين طرح‌ها به عنوان پيشنهاد در حال بررسى است و نيازمند زيرساخت‌هايى است.
رئيس پليس پايتخت در رابطه با بازپرورى معتادان نيز گفت: محلى براى اين موضوع در نظر گرفته شده و 250 نفر هم‌اكنون در اين مركز حضور دارند و براى سال آينده با همكارى شهردارى و بهزيستى وضعيت بهترى ايجاد مي‌شود.
وى در رابطه با ادعاى ضرب و شتم متهمان از سوى پليس پس از دستگيرى گفت: سيستم بازرسى برخورد مي‌كند و حقوق شهروندى در پليس رعايت مي‌شود.
ساجدي‌نيا تاكيد كرد:‌اگر متهم اين موضوع را به قاضى بگويد قاضى دستور پيگيرى مي‌دهد و ما نيز كاملا با ضرب و شتم متهمان مخالفيم.
فرمانده جديد پليس تهران بزرگ، همچنين از خبرنگاران به خاطر جسارت دژبان ستاد پليس تهران بزرگ عذرخواهى كرد.

16 اسفند 1388

هیچ نظری موجود نیست: