نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۸ بهمن ۷, چهارشنبه

گردهم آئی اعتراضی خریداران و اعضای تعاونی مسکن لشکر 28 در سنندج

(اجتماعی و فرهنگی, کردستان)

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، اعضا و خریداران تعاونی مسکن لشکر 28 سنندج روز شنبه 3 بهمن ساعت 3 بعد از ظهر برای چهارمین بار در محل تعاونی مسکن مذکور تجمع کردند. آنها بعد از گذشت 12 سال از عضویت یا خریداری زمین های این تعاونی مسکن هنوز به صورت بلاتکلیف مانده اند و زمینهایشان را برای ساخت سرپناه تحویل نگرفته اند. درخواست تجمع کنندگان حضور فرمانده لشکر برای پاسخ گویی به مشکلاتشان بود اما یکی از معاونین فرماندهی لشکر 28 در محل حاضر شد و اعضای تعاونی مسکن در اعتراض به بی توجهی فرمانده لشکر به خواستشان و امتناع ایشان از حضور و پاسخگویی، تجمع خود را به جلوی استانداری انتقال دادند.
تجمع کنندگان در مقابل استانداری که تعدادشان قریب به 300 نفر می بود با در دست داشتن پلاکاردهایی در اعتراض به 12 سال بلاتکلیفی خواستار پاسخگویی مسئولین شدند که سرهنگ سپهری فرمانده نیروی انتظامی سنندج شخصا با حضور در محل خواستار پایان تجمع شد و گفت که در اسرع وقت جلسه شورای تامین شهر را با حضور نمایندگان اعضا برای پیگیری این مسئله تشکیل خواهند داد و قول داد که تصمیماتی در راستای حل مشکل اخذ خواهد شد و با توجه به صحبتهای فرمانده نیروی انتظامی تجمع در ساعت 6 بعد از ظهر پایان یافت. گفتنی است 11 سال قبل ارتش فراخوانی به مردم سنندج داد تا در زمینهایی واقع در انتهای منطقه حاجی آباد و روبروی شرکت وحدت سپاه ،خانه سازی شود. از این تاریخ حدود دوهزارو سیصد خانواده بابت خرید این زمینها هر کدام مبلغی به حساب ارتش واریزکرده بودند.
در زیر متن بیانیه ی چهارمین تجمع اعضا و خریداران تعاونی مسکن لشکر 28 سنندج را می خوانید:

” ما خریداران و اعضاء تعاونی مسکن لشکر 28 بعد از 12 سال سرگردانی، 12 سال وعده و وعید توخالی، 12 سال ضرر و زیان مادی و معنوی، 12 سال انتظار صاحب سرپناه شدن، 12 سال تعرض به حقوق شهروندیمان نه تنها قانوناً (اصل 43) عرفاً و شرعاً مسکن را حق خود می‌دانیم بلکه دیگر اجازه نمی دهیم که اینگونه به حقوق شهروندیمان تعرض شود مگر صبر انسان چقدر باشد که هنوز لبریز نشود؟! مگر عمر مفید انسان چقدر است که 12 سالش فقط صرف گرفتن مجوز ساخت سرپناه شود ؟! مگر کدامین یک از مسئولین تحمل یک سال چنین وضعیتی دارند و اگر هم داشته باشد در کجای دنیا به این نحو با شهروندانش برخورد می‌شود؟! با توجه به پیگیری مستمر و خستگی‌ناپذیر نمایندگان و تعدادی از اعضا و تأکید وزیر مسکن بعد از ملاقات با نمایندگان در جلسه مسئولین استانی برای رهاسازی و واگذاری زمینهای تعاونی بعد ازاین همه بازی با سرنوشت یازده هزار نفر شهروند تازه آنها طلبکار بوده با تهدید و درج نام نمایندگان در درب دژبانی از ورود آنها به منظور پیگیری ممانعت به عمل آورده و از ارائه مدارک لازم بعد از توافق و عقد قرارداد به شهرداری جهت ورود به کمیسیون ماده 5 نیزخودداری می‌نماید لذا در این راستا قاطعانه اعلام می‌داریم در صورتیکه تا اسرع وقت موفق به اخذ مجوز ساخت نشویم اقدام به ساخت سرپناه برای خود و خانواده‌هایمان خواهیم کرد و هرگونه توهین، تهدید و برخورد با نمایندگان آقایان صدیق کریمی، ناصر محمدی، مصطفی محمدی، رحیم ساعدی، فرهاد میهمی و هرکدام از اعضا و خریداران توسط هر اشخاص یا ارگانی برخورد با 2287 خانوار (11435 نفر) دانسته و با توجه به اینکه 95 درصد این زمینها توسط اقشار مختلف شهرواندان شهر سنندج خریداری شده برخورد با هرکس برخورد با مردم شهر سنندج بوده و عواقب بعدی هرگونه تنش یا درگیری بعهده اشخاص یا ارگانی می‌باشد که در روند پیشرفت واگذاری زمینها کارشکنی یا کوتاهی بعمل آورند ضمناً زمان و مکان تجمعات بعدی، بعد از تصویب در مجمع عمومی‌های آتی اعلام خواهد شد.”
بازگشت به صفحه اول
عکس های این گردهم آئی را در اینجا ببینید




هیچ نظری موجود نیست: