نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۸ دی ۱۵, سه‌شنبه

قطعنامه پشتيبانی 16 حزب و سازمان مارکسيستی لنينيستی از مبارزات عادلانه مردم ايران

برگزاری کنفرانس بين المللی احزاب برادر برای پيروزی انترناسيوناليسم پرولتری

کنفرانس بين المللی احزاب کمونيست جهان در ماه نوامبر با شرکت 16 حزب برادر در يکی از کشورهای اروپائی به مدت چهار روز برگزار گرديد.
برخی از احزاب به علت مشکلات فنی امکان شرکت در اين کنفرانس را نيافتند. کنفرانس با خوشآمدگوئی کشور ميهماندار آغاز به کار نمود.
کميته هماهنگی گزارش فعاليت های خود را در سال گذشته به کنفرانس ارائه داد. کنفرانس به بحث و تبادل نظر در مورد تجزيه و تحليل و طرح پيشنهادی کميته در مورد اوضاع بين المللی و بحران اخير پرداخت. سپس احزاب شرکت کننده بنابر شرايط خاص کشور خود به لزوم تبليغات و نوع فعاليتهای انقلابی ميان مردم بخصوص طبقه کارگر پرداختند.
در اين رابطه حزب کار ايران با شرح مختصری از انقلاب دموکراتيک و ضد امپرياليستی بهمن 58 دوران کوتاه مدت دموکراسی در آن زمان، رشد سازمانهای ما، عليرغم انشعابات قبل از آن و هم چنين رشد سازمانهای صنفی و سياسی ديگر و سپس سرکوب آزاديهای دموکراتيک توسط جمهوری اسلامی با کمک رويزيونيستهای حزب توده و سازمان فدائيان خلق(اکثريت) و در نتيجه رکود مبارزات و قلع و قمع سازمانهای انقلابي، به لزوم مبارزه برای دموکراسی و ضرورت دموکراسی برای جنبش کارگری و پيوند کمونيستها با طبقه کارگر در شرايط استقرار دموکراسی پرداخت.
حزب در مورد تقلبی بودن انتخابات در ايران و اينکه انتخابات در رژيم جمهوری اسلامی هميشه تقلبی و بر اساس دروغ و رياکاری بوده است توضيح داد و اشاره کرد که در اين ميان دو جناح حاکميت بجان هم افتاده اند. ولی مبارزات دموکراتيک مردم ايران بعد از 22 خرداد يک مبارزه با خواستهای دموکراتيک بوده و ربطی به دعوای حاکميت ندارد. بر سر کسب رهبری اين مبارزات نيز مبارزه سختی در گرفته است. مبارزه اخير مردم ايران بيان خواستهای سرکوفت خورده مردم ايران در بعد از انقلاب بهمن است. مردم ايران از هر فرصتی برای اعلام مخالفت خويش با اين رژيم استفاده می کنند. حزب در عين حال توضيح داد که چگونه در غياب يک حزب قدرتمند و پرنفوذ کمونيستی در ايران سازمانهای ارتجاعی صهيونيستی و امپرياليستی با طرح شعارهای انحرافی تلاش می کنند رهبری مبارزه را به کف آورده و جنبش مردم ايران را به کجراه بکشانند. حزب بر شرکت کمونيستها در اين جنبش و پشتيبانی از آن تاکيد ورزيد.
حزب همچنين خاطر نشان ساخت که مبارزه دموکراتيک بخشی جداناپذير از مبارزه ضد امپرياليستی است و دولت فاشيستی مذهبی جمهوری اسلامی با سرکوب اين مبارزات، ناچار است برای ادامه حاکميت خود دير يا زود با امپرياليستها همگام شود.
در اين رابطه کنفرانس قطعنامه ای در جهت پشتيبانی از مبارزات دموکراتيک مردم ايران باتفاق آراء تصويب نمود که در زير متن آنرا ملاحظه می کنيد.
کنفرانس در پايان کار خويش به اتخاذ تصميمات و قرارهائی برای سال آينده پرداخت و کميته هماهنگی جديدی انتخاب نمود.
از جمله تصميم به برگزاری يا تجمع جوانان در يکی از ممالکی بود که رفقای احزاب برادر در آن توان برگزاری و سازماندهی آنرا دارند.
حزب کمونيست کلمبيا از اعضاء کنفرانس دعوت کرد که برای بازديد از پيروزيها و پيشرفتهای حزب در کلمبيا به مناطق آزاد شده و پايگاههای حزب در اين مناطق سفر کنند.

قطعنامه برای پشتيبانی از مبارزات اعتراضی در ايران

ما پشتيبانی خويش را از مطالبات عادلانه خلق ايران و نبرد مترقی مردم ايران برای استقرار يک ايران دموکراتيک اعلام می کنيم. ما بر اين عقيده ايم که اين فقط وظيفه مردم ايران است رژيم ديکتاتوری را در ايران سرنگون کند.
با توجه به دروغهائی که بر خلاف مصلحت خلق ايران شايع می شوند، با توجه به سياست تجاوزکارانه و جنگ طلبانه امپرياليستها برای تقسيم جهان ما مخالف دخالت و دسيسه های قدرتهای امپرياليستی و صهيونيستی در ايران هستيم.
ما همزمان شکنجه ها، تجاوزات و کشتار معترضين توسط دستگاه خشونت بربرمنشانه رژيم جمهوری اسلامی را محکوم کرده و آن را يک اقدام جنايتکارنه ارزيابی می کنيم.
ما معتقديم که مبارزه دموکراتيک خلقهای ايران بخشی جدا ناپذير از مبارزه ضد امپرياليستی است. رژيم هائيکه به مردم خود احترام نمی گذارند و خواستهای عادلانه و دموکراتيک آنها را لگدمال می کنند دير يا زود به دامن امپرياليستها پناه می برند.
زنده باد مبارزه خلق ايران برای کسب حقوق دموکراتيک.
زنده باد مبارزه طبقه کارگر ايران برای استقرار يک ايران سوسياليستی.
حزب کمونيست انقلابی برزيل
حزب کمونيست اکوادور مارکسيست لنينيست
حزب کمونيست کارگران فرانسه
حزب کمونيست اسپانيا مارکسيست لنينيست
حزب کمونيست کلمبيا مارکسيست لنينيست
حزب کمونيست کارگران تونس
حزب کمونيست انقلابی ترکيه
جنبش احياء دوباره حزب کمونيست يونان
حزب کمونيست کارگران دانمارک
خط مشی کمونيستی ايتاليا
حزب کمونيست مکزيک مارکسيست لنينيست
سازمان مارکسيست لنينيستی انقلابی نروژ
حزب کمونيست کار جمهوری دومينيکن
حزب کمونيست مارکسيست لنينيست ونزوئلا
حزب کمونيست انقلابی ولتائيک(بورکينافاسو)
حزب کار ايران(توفان)

بر گرفته ازتوفان شماره 118 دی ماه 1388 ارگان مرکزی حزب کارايران
www.toufan.org
t

هیچ نظری موجود نیست: