نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۸ مهر ۲۷, دوشنبه

تصادف مرگبار اتوبوس دانشجویان در جاده شیراز ـ اصفهان + تصاوير

خروج یک دستگاه اتوبوس خط کرج ـ شیراز از مسیر خود که پس از تخریب گارد ریل به راه مخالف وارد شد و برخورد با اتوبوس حامل دانشجویان ـ که از شیراز به سمت مرودشت در حال حرکت بود ـ سبب برخورد شدید همراه با انفجار و منجر به مصدوم شدن 41 نفر و ...

در حادثه رانندگي صبح امروز بین دو دستگاه اتوبوس در مسير اصفهان به شيراز در کيلومتر 10 جاده شيراز ـ اصفهان در نقطه چشمه بيدي، شماری از دانشجویان جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، خروج یک دستگاه اتوبوس ـ که از کرج به سمت شیراز در حال حرکت بود ـ از مسیر خود و سپس تخریب گارد ریل توسط این اتوبوس و ورودش به مسیر مخالف، منجر به برخورد با اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات فارس ـ که از شیراز به سمت مرودشت در حال حرکت بود ـ شد که متاسفانه در اثر این برخورد، هفت نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دادند.

بر پایه این گزارش، بنا بر اعلام مرکز فوريت‏هاي پزشکي دانشگاه علوم پزشکي شيراز و همچنین گزارش‌های مردمی، بر اثر اين حادثه تاکنون سه تن از دانشجویان و راننده اتوبوس حامل آنها و همچنین سه تن از سرنشینان اتوبوس مقابل کشته و 37 نفر مصدوم این حادثه نیز به بيمارستان‏هاي شيراز انتقال داده شده‌اند.


مرکز اورژانس شيراز هم اعلام کرد: با توجه به اين که شماری از مصدومان توسط مردم و گروه‏هاي امدادي ديگر به بيمارستان‏ها انتقال داده شدند، احتمال افزايش آمار مصدومان هست. همچنین آخرین گزارش‌ها از شیراز حاکی از وخیم بودن حال دو تن از دانشجویان در این حادثه است.

گفتنی است، دانشگاه علوم تحقیقات استان فارس در فاصله 70 کیلومتری شمال شرق شیراز و در جاده سد درودزن قرار دارد که هر روز چند دستگاه اتوبوس وابسته به بخش خصوصی، کار جابجایی دانشجویان به شیراز و برعکس را انجام می‌دهند.

تکمیلی: بنا بر آخرین گزارش‌ها، شمار کشته شدگان حادثه رانندگی صبح امروز محور شیراز ـ اصفهان به پنج نفر افزایش یافت و مصدومان نیز 41 نفر اعلام شدند که در بیمارستان‌های شهید رجایی و نمازی شیراز بستری شده‌اند. البته مسئولان اورژانس فارس گفته‌اند که به دلیل وخامت حال برخی از مصدومان، احتمال افزایش تعداد کشته‌های این حادثه وجود دارد.

همچنین بر پایه گزارش پلیس راه محور جاده‌ای شیراز به اصفهان که بر اثر این حادثه بسته شده بود، اکنون باز شده و رفت‌وآمد در آن جریان دارد.

در عین حال، دکتر عبدالله جاسبی، رئيس دانشگاه آزاد اسلامي با ابراز تأسف عميق و همدردي با خانواده‌ سه دانشجوي از دست رفته و شفاي عاجل آسيب ديدگان، كميته‌اي را به رياست رئيس منطقه يك دانشگاه آزاد اسلامي براي بررسي موضوع، پيگيري و برخورد قاطعانه با مقصران حادثه تشكيل داد. اين كميته وظيفه دارد بر روند معالجه، ابراز همدردي با خانواده‌ آسيب ديدگان، ضمن همكاري با نيروي انتظامي و پليس، با مقصران اين حادثه برخورد كند.

همچنین سرهنگ احمدی، رئیس پلیس راه استان فارس در گفت‌وگوی تلفنی با ایسنا گفته است: علت حادثه توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است و نتایج آن در حال جمع بندی نهایی است و امید می‌رود تا ساعتی دیگر، علت این حادثه و نتیجه بررسی‌های کارشناسی حادثه منتشر شود.

صمد رجاء، معاون عمرانی استانداری فارس، حسن دلگشا مدیر کل آتش نشانی و دکتر ابوالفضل ‌هاشمی، جانشین اورژانس شیراز نیز در دقایق نخست حادثه با حضور در صحنه تصادف از نزدیک بر عملیات کمک‌رسانی نظارت می‌کردند.




















هیچ نظری موجود نیست: