نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۸ آبان ۹, شنبه

دستور دادستان کشور درباره قطع 14هزار اصله درخت در منطقه دنا


حجت الاسلام محسنی اژه ای دادستان کل کشور از دادستان منطقه حفاظت شده دنا در کهگیلویه و بویراحمد خواست موضوع قطع 14 هزار اصله درخت در این منطقه را پیگیری تا با متخلفان برخورد قضائی لازم اعمال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دادستان کل کشور در نامه ای به دادستان دنا به عنوان مدعی العموم خواستار بررسی موضوع قطع درختان در منطقه حفاظت شده دنا در کهگیلویه و بویراحمد و برخورد با متخلفان شده است.

کارگران خط انتقال گاز از عسلویه به مناطق شمال و شمالغرب کشور در طول دو روز از چهارشنبه 7 مهرماه امسال تا پنجشنبه بالغ بر 14 هزار اصله درخت کهنسال بلوط را در حوزه " سینه نمک " در منطقه حفاظت شده دنا برای انتقال این خط لوله گاز قطع کردند.

پیش از این معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست در گفتگو با خبرنگار مهر خسارت قطع درختان در دنا را بیش از یک میلیارد تومان عنوان و تصریح کرده بود: اداره کل محیط زیست استان از بانیان این فاجعه زیست محیطی شکایت کرده و این شکایت تا زمان محکومیت قضایی پس گرفته نمی شود.

دکتر دلاور نجفی تعداد درختان قطع شده در منطقه حفاظت شده دنا را بالغ بر 13 هزار و 500 اصله عنوان و اضافه کرد: رویه جدید سازمان محیط زیست تعامل حداکثری با بخش توسعه کشور است و این تعامل تا زمانی ادامه دارد که نسبت به اعتماد سازمان محیط زیست تخلفی صورت نگیرد. بعد از آن سازمان در هیچ موقعیتی کوتاه نمی آید و در همین حادثه قطع درختان بلوط در کهگیلویه و بویراحمد تا آخرین مراحل از طریق دولت و قوه قضائیه مسئله را پیگیری می کنیم.

دادستانی کل کشور به لحاظ اهمیت موضوع مسائل زیست محیطی و در واکنش به اقدامات در جهت تخریب محیط زیست از مراجع ذیربط و مسئول خواسته موضوع را بررسی و گزارش لازم را به دادستانی کل کشور اعلام کنند.

هیچ نظری موجود نیست: