نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۸ شهریور ۲۵, چهارشنبه

هشدار لاریجانی به کروبی و موسوی

صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه به طور تلویحی به مهدی کروبی و میرحسین موسوی هشدار داد که نظام جمهوری اسلامی با «اقدامات غیرقانونی» آنها برخورد خواهد کرد.

آقای لاریجانی امروز چهارشنبه در جلسه معاونین قوه قضائیه گفت که بعد از انتخابات، کسانی به صورت «غیرقانونی» با کشاندن مردم به خیابان‌ها می‌خواستند به اهداف خود برسند.

به گفته رئیس قوه قضائیه، این افراد خود را «طلبکار» می‌دانند و نظام جمهوری اسلامی را که در ازای اقدامات «غیرقانونی»، دچار «هزینه» شده است، »بدهکار» جلوه می‌دهند.

مهدی کروبی و میرحسین موسوی دو نامزد معترض به نتیجه انتخابات هستند که هواداران آنها در خرداد و تیرماه سال‌جاری با حضور در خیابان‌ها خواستار ابطال نتیجه آن شدند.

راهپیمایی این معترضان با دخالت نیرو‌های پلیس و لباس شخصی به خشونت کشیده شد و باعث کشته شدن ده‌ها نفر شد.

مقام‌های دولتی، قضائی و نظامی، کروبی و موسوی را مسئول این ناآرامی‌ها می‌دانند و هشدار داده‌اند که با آنها برخورد خواهند کرد.

آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی نخستین کسی بود که این افراد را به طور غیرمستقیم، مسئول خون‌های ریخته شده حوادث اخیر معرفی کرد.

آقای خامنه‌ای هفته گذشته نیز در خطبه‌های نماز جمعه تهران تهدید کرد که نظام جمهوری اسلامی اگر ناچار شود، مجبور است مخالفان خود را «داغ» کند.

صادق لاریجانی که اخیرا از سوی رهبر جمهوری اسلامی به ریاست قوه قضائیه منصوب شده است، در جلسه امروز معاونین این قوه و در سخنانی همسو با آقای خامنه‌ای گفت: «تمام کسانی که در اغتشاشات اخیر به سمت قانون‌شکنی و زیر سئوال بردن اصل نظام رفتند، در هر جایگاهی که هستند بدانند دستگاه قضایی ساکت نمی‌ماند».

وی خطاب به کسانی که آنها را اشاعه‌دهندگان «کذب و دروغ» علیه جمهوری اسلامی معرفی کرد، گفت که دستگاه قضایی مقابل «اقدامات غیرقانونی و ادعاهای کذب» ایستادگی خواهد کرد.

مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی از جمله کسانی است که از سوی مقام‌های قضایی و دولتی به «کذب گویی» و «تخریب» چهره نظام متهم است.

آقای کروبی اعلام کرده که اسنادی در اختیار دارد که گویای تجاوز به برخی دختران و پسران بازداشتی در زندان‌ها است. اسنادی که از سوی هیات سه نفره قوه قضائیه، «جعلی» خوانده شده است.

این هیات در گزارش خود از لاریجانی خواسته که دبیرکل حزب اعتماد ملی را به خاطر انتشار اخبار «کذب»، تحت تعقیب قضایی قرار دهد.

صادق لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود از منتشر نشدن نام بازداشتی‌ها در پنجمین جلسه محاکمه معترضان به نتیجه انتخابات دفاع کرد و گفت که «این مسئله، نص صریح قانون» است.

او افزود: «قوه‌ قضائیه موظف است مطابق قانون عمل کند و کسانی که می‌خواهند در خصوص تصمیمات و اقدامات قوه‌ قضائیه اظهارنظر کنند نیز موظفند مطابق قانون و کاملا مستند صحبت کنند.«

پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات معترضان به نتیجه انتخابات، هفته جاری در تهران برگزار شد. نحوه اداره این جلسه با اعتراض برخی جریان‌های محافظه‌کار مواجه شده است.

هیچ نظری موجود نیست: