نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۸ مهر ۷, سه‌شنبه


در گفتگو با مهر عنوان شد:
پنهانکاری مرکزآمار درارائه آماربیسوادان/ وجود 503هزار بازمانده ازتحصیل
معاون آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی درباره آمار بیسوادان کشور گفت: مرکز آمار کل کشور اطلاعات مربوط به تعداد بیسوادان را در اختیار ما قرار نمی دهد و حتی تعداد واقعی آنها را مخفی می کند.

علی ابراهیمیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این مطلب افزود: در جامعه ما سرشماری کاربردی اتفاق نمی افتد. هم اکنون در بخش اقتصادی و صنوف و عشایر این سرشماری انجام می گیرد که به اطلاعات دقیقی دست پیدا می کنند اما در سواد آموزی این گونه نیست و حتی مرکز آمار با فرض اینکه آمار و اطلاعات محرمانه است این اطلاعات را در اختیار هیچ دستگاهی قرار نمی دهد.

مرکز آمار طبق سرشماری سال 1385 تعداد بی سوادان و سطح تحصیلی افراد بازمانده از تحصیل را در اختیار دارد و طبق قانون برنامه چهارم توسعه باید آن را در اختیار نهادهای مربوط قرار دهد.

معاون آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی تصریح کرد: این در حالی است که آئین نامه اجرایی ماده 52 قانون برنامه چهارم توسعه صراحت دارد که مرکز آمار باید این اطلاعات را در اختیار سواد آموزی قرار دهد اما آنها از این کار امتناع می کند و ما برای دسترسی به سواد آموزان باید خانه به خانه مراجعه کرده تا گروه هدفمان را شناسایی کنیم.

ابراهیمیان ادامه داد: اما اگر ما اطلاعات سواد آموزان را به اسم و آدرس داشته باشیم می توانیم هم در برنامه ریزی و هم اختصاص بودجه درست و دقیق عمل کنیم.

بیش از این نیز سازمان نهضت سواد آموزی آمار بی سوادان را 10 میلیون و کم سوادان را 20 میلیون نفر عنوان کرده بود.

معاون آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی با بیان اینکه سه منشا عدم پوشش تحصیلی کودکان در سن تحصیل، مردودی و ترک تحصیل و بازگشت بیسوادی با قطع برنامه ها در تولید بیسوادی نقش دارند، گفت: تنها آماری که سرشماری در اختیار ما قرار می دهد این است که 503 هزار کودک بازمانده از تحصیل در سال سرشماری یعنی 1385 وجود داشته است که ما معتقدیم به دلیل سه منشاء ذکر شده که ریشه در بازماندگی از تحصیل دارد، بیش از این است.


هیچ نظری موجود نیست: