نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۸ شهریور ۱۱, چهارشنبه

شهريور:آمار عملكرد 11 ماهه وزير راه و ترابری تماما دروغ و جعل است
*وزير راه پيشنهادی دولت احمدی نژاد 500 ميليون تومان به يک عضو کميسيون مجلس برای پس گرفتن سوالش رشوه داده است
خبرگزارى فارس: نماينده مردم تهران در مجلس گفت: آمار عملكرد 11 ماهه وزير پيشنهادى راه و ترابرى در برنامه ارائه شده به مجلس دروغ است.

عليرضا زاكانى نماينده مردم تهران در مجلس شوراى اسلامى در مخالفت با وزير پيشنهادى راه و ترابرى با بيان اينكه اينجانب در جهت حفظ ارزش‌ها، فرصت‌ها و صيانت از دولت دهم و بر اساس تعهدى كه با ملت ايران دارم مخالفت خود را با بهبهانى اعلام مي‌كنم، تصريح كرد: در برنامه‌هاى بهبهانى بر اصل 44 تاكيد شده است اما بايد پرسيد كه در حضور كمتر از يك سالى كه وى تصدى وزارت راه را بر عهده داشت چند شركت را واگذار كرده است؟
وى ادامه داد: موضوع راه‌آهن محورى كه مقدم بر سلسله برنامه‌هاى بهبهانى است بايد بيان كند كه در اين مدت چند تن ريل وارد كرده است؟
نماينده مردم تهران با بيان اينكه اساسا عمده اين ريل‌ها از قبل خريدارى شده و در زمان وى مقدار اندكى وارد شده است، افزود: بهبهانى بحث جوانگرايى را مطرح مي‌كند اما برخى از معاونين وى 33 سال سابقه كار داشته و يا از عناصر بازنشسته بكارگيرى كرده است كه به هر حال با ادعاى وى منافات دارد.
زاكانى با اشاره به صفحاتى از برنامه بهبهانى اظهار داشت: از صفحه 9 به بعد برنامه بهبهانى سه صفحه زحمت كشيده‌ و نظرى بر عملكرد يك سال گذشته خود آورده كه البته با تحقيق بنده متاسفانه بخش‌هاى عمده آن دروغ است البته افرادى كه با حضور در پشت تريبون از برنامه‌هاى بهبهانى دفاع مي‌كنند از روى همين برنامه‌ها مي‌خوانند و دفاع مي‌كنند كه البته بنده اسناد را پيگيرى كردم و متوجه شدم كه اين برنامه‌ها نادرست است.
وى افزود: در خصوص هواپيماها بايد گفت حرفهاى بهبهانى از اساس باطل است و دوستان و همكاران توجه داشته باشند كه اين وديعه الهى را به فردى كه به نمايندگان مردم دروغ مي‌گويد، نسپارند.
نماينده مردم تهران خاطرنشان كرد: در برنامه‌هاى بهبهانى در خصوص ساخت بزرگراه شمال با چيني‌ها به مبلغ 250 ميليون دلار قرارداد اشاره شده كه 225 ميليون دلار آن بر مبناى دلار و 30 ميليون آن ريالى بوده است كه وى مي‌گويد چيني‌ها به بهانه افزايش قيمت ميل‌گرد، سيمان و موارد ديگر قيمت قرارداد را دو برابر يعنى 450 ميليون دلار پيشنهاد كرده‌اند كه با توجه به قيمت‌هاى اجناس كاهش يافته با 400 ميليون دلار اين قرارداد را تكرار كرده است اما اعلام نشده كه قرارداد اوليه 225 دلار بوده كه امروز اين قرارداد 400 ميليون دلارى است.
زاكانى با اشاره به اينكه بهبهانى مدعى است كه قرارداد 450 ميليون دلارى را به 400 ميليون دلار كاهش داده، گفت: بعد از اين قرارداد نيز تحركى يا كمترين تحركى در اين مسير صورت نگرفته است.
وى خاطرنشان كرد: بهبهانى اعلام كرده است كه 767 كيلومتر بزرگراه ساخته است خواهش مي‌كنم كه وى در اين جايگاه ذكر كند كه در كجا ساخته شده است چراكه براى ساخت يك كيلومتر بزرگراه حداقل يك ميليارد تومان بودجه نياز دارد و اين هزينه را وى از كجا آورده است؟.
نماينده مردم تهران در مجلس گفت:از بهبهانى خواهش مي‌كنم از آمارهايى كه به نمايندگان مي‌دهد حداقل‌ها را نيز رعايت كند.
وى افزود: بهبهانى اعلام كرده 850 كيلومتر راه ريلى را در محور كرمان- زاهدان،‌اصفهان- شيراز احداث كرده است در حالى كه در همين محور اصفهان - شيراز 228 كيلومتر از اصفهان تا اقليد قبلا افتتاح شده است و نمي‌دانم اين چه مرضى است كه مسئولين اين كشور كارهاى افتتاح شده را در خصوص درآمدهاى خود جا مي‌زند.
زاكانى در ادامه افزود: در بررسي‌هاى انجام شده معلوم شد كه از 40 دستگاه لوكوموتيو كه بهبهانى اعلام كرده كه خريده است يك‌دستگاه نيز خريدارى نشده است و يا اينكه 5 دستگاه ترن ست وارد كرده اما در حقيقت اين دستگاه‌ها در سال 80 خريدارى شده است كه البته 20 دستگاه مي‌باشد كه فقط 5 دستگاه در زمان وى وارد شده است. ما چرا بايد واقعيت‌ها را زير پا بگذاريم و اگر ايشان واقعا خريدارى كرده‌اند اعلام كنند تا بنده اسناد خود را خدمت نمايندگان ارائه كنم.
وى گفت: بهبهانى اعلام كرده كه 13 فقره تفاهم‌نامه براى ساخت 8 هزار كيلومتر راه‌آهن بسته البته هر 1 كيلومتر 120 تن ريل مي‌خواهد كه فقط سال گذشته 15 تا 20 هزار تن ريل وارد شده است.
نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينكه موافق محترم اعلام كرده كه 37 دستگاه هواپيما در زمان بهبهانى خريدارى شده است، افزود: اگر فردى اندك اطلاعى در خصوص خريدارى هواپيما داشته باشد، متوجه مي‌شود كه اين امر حداقل يك سال تا يك سال و نيم طول مي‌كشد و بنده آمار تمام هواپيماهايى كه طى اين 11 ماه است را آورده‌ام كه فقط 39 فروند هواپيما بوده كه از اين 39 فروند 14 فروند ملكى بوده كه البته خريدارى آن قبلا اتفاق افتاده، 25 فروند استيجارى بوده كه 4 فروند آن در زمان وى قرارداد استيجارى بسته شده كه اين اسناد مربوط به زير مجموعه وى اعلام شده است.
زاكانى در خصوص راه‌اندازى بانك رينگ سوخت‌رسانى به كشتي‌ها در درياها نيز گفت: طبق اسناد اين اتفاقات در سال 84 شروع شده است.
نماينده مردم تهران در مجلس به شرايط بهبهانى اشاره كرد و گفت: رئيس‌جمهور اعلام كرده كه وزراى من يا از دولت حقوق مي‌گيرند يا از دانشگاه كه اين در ميثاق نامه بهبهانى نيز آمده است البته با توجه به اسنادى كه بنده در اختيار دارم متوجه مي‌شويم كه بهبهانى از دانشگاه علم و صنعت نيز حقوق دريافت مى كند كه البته وى در اين دانشگاه تدريس نمى كند بلكه دانشجويان دكترى وى در آنجا تدريس مي‌كنند و در آنجا آقاى دكتر تعهد دارند كه در چابهار تدريس كنند و براى اين كار تغيير ساعت پرواز هواپيما چابهار را سبب شده اند چرا كه هميشه هواپيماى چابهار ساعت 11 پرواز داشته ولى از زمانى كه بهبهانى در چابهار تدريس مي‌كنند پرواز آن به ساعت 8 صبح تغيير يافته است.
زاكانى اظهار داشت: بهبهانى از وزرات راه و ترابرى نيز مبلغى دريافت مي‌كند كه اين اسناد نيز موجود مي‌باشد.
وى خطاب به بهبهانى كه دريافت حقوق از چند جا غلط است، افزود: بهبهانى از دانشگاه علم و صنعت، وزارت راه، چابهار و 4 ماه قبل از مسئوليت خود از پژوهشكده حمل ونقل نيز پول دريافت مي‌كرد.
وى همچنين مراودات برخى نمايندگان مجلس با وزير راه را غلط دانست و گفت: بهبهانى در يك كميسيون در جلسه‌اى مصوب كرده كه يك ميليارد به هر يك از اعضاى كميسيون براى حوزه انتخابيه‌هايشان اختصاص دهد؛ يا اين كه نماينده‌اى سوال مى كند بعد از 5 روز سوال را پس بگيرد و مبلغ 500 ميليون تومان براى حوزه انتخابيه خود از وزير راه دريافت كند.

هیچ نظری موجود نیست: