نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۸ تیر ۲۷, شنبه

آشنايي با افکار و انديشه های قرون وسطائي مرتجعين!



" يزدي"با انتقاد از اظهارات روز گذشته هاشمي رفسنجاني در نماز جمعه، تصريح كرد كه در حكومت اسلامي مشروعيت و مقبوليت با يكديگر متفاوت است و همراهي مردم، براي حكومت مشروعيت ايجاد نمي‌كند.

به گزارش ايسنا، اين عضو فقهاي شوراي نگهبان در جمع خبرنگاران درباره خطبه‌هاي روز گذشته نماز جمعه‌ي تهران اظهار كرد: آقاي هاشمي رفسنجاني در خطبه‌ي اول و دوم خود زيربناي ديگري را مطرح كرده است كه مي‌خواهم بگويم حتما ايشان اشتباه كرده و اشتباه مي‌كنند. به آنچه مورد اتفاق فقهاي اسلامي و شيعه‌ي اثني عشري است توجه نشده است و آن مساله‌ي حق حاكميت در نظام جمهوري اسلامي ايران است كه ناشي از مردم و خداوند متعال است.

رييس دبيرخانه‌ي مجلس خبرگان رهبري با بيان اين‌كه مشروعيت با مقبوليت تفاوت دارد، تاكيد كرد: مشروعيت حاكميت در اسلام از طرف خداوند است و مقبوليت حاكميت با همراهي مردم است.

وي توضيح داد: درست است كه بدون همراهي مردم هيچ حاكم اسلامي نمي‌تواند كاري انجام دهد اما همراهي مردم، مشروعيت حكومت را ايجاد نمي‌كند حتي در مورد پيامبر اسلام (ص) هم اين‌گونه بود.

اين عضو فقهاي شوراي نگهبان در ادامه به بخش ديگري از سخنان رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در خطبه‌هاي روز گذشته نماز جمعه تهران اشاره كرد و گفت: تاريخي كه ايشان ذكر كردند و البته بخشي از آن را اشاره كرده و بخشي را اشاره نكرده‌اند در واقع اين است كه پيامبر خدا به غير از مقام پيامبري، رهبر و امام هستند. به حكم آيات شريفه‌ي معين كه از جمله در هشت آيه‌ي قرآن از كلمه‌ي اطيعوا الله و اطيعوا الرسول نام برده شده است تماما مويد اين مطلب است كه براي پيامبر اكرم (ص) در كنار وظايف پيامبري، كارهاي نظارتي و كارهايي كه توسط حاكم جامعه انجام مي‌شود در نظر گرفته شده بود.

يزدي ادامه داد: اما آيات ديگري هست كه ولايت رسول را قرار داده است. در طول جنگ مصادره‌ي اموال و خراب كردن مسجد منافقين تماما دستورات حكومتي بوده است.

وي خاطرنشان كرد: پيامبر همه‌جا رافت و مهرباني و رحمت نمي‌كرده است. در جايي كه لازم بوده جنگ كرده و دستور تخريب مسجد ضرار را داده است و اين امر لازم بوده است.

رييس شوراي عالي جامعه مدرسين حوزه علميه قم ادامه داد: اصل مهمي كه زيربناي حكومت اسلامي است، مورد توجه آقاي هاشمي قرار نگرفت اين‌كه اگر مردم باشند حكومت هست و اگر نباشند نيست، اين غلط است. شك نداريم كه علي‌(ع) خليفه‌ي پيامبر (ص) است اما زماني كه پيامبر (ص) رحلت نمودند مردم با ايشان همراهي نكردند. آيا اين مساله به اين معنا بود كه حضرت علي (ع) خليفه نبود، اين گونه نيست. حضرت علي(ع) كنار نرفتند و در حد توان حتي مردم را ارشاد و راهنمايي كردند. يعني اميرالمومنين در 25 سال خليفه‌ي مسلمين بودند به عبارت ديگر ايشان مشروعيت را داشتند اما مقبوليت نبود. بعد از مرگ عثمان مي‌بينيم كه مردم همراهي كردند و علي (ع) خليفه شد.

آيت‌الله يزدي تاكيد كرد: اين مساله كه مشروعيت با مقبوليت متفاوت است زيربناي اسلامي است كه از زمان پيامبر اكرم (ص)‌،‌ائمه معصومين،غيبت كبري و در زمان ما اين گونه است كه ولي فقيه با دستور الهي، ولي امر است و حضور مردم امكان عمل و استيفاي حق را مي‌رساند.

وي در ادامه‌ي سخنان خود مثالي از رهبري امام راحل در زمان طاغوت ارائه كرد و گفت: هنوز طاغوت حكومت مي‌كرد كه امام دستورات حكومتي صادر مي‌كردند كه اين دستورات با اتكاء به مشروعيت از طرف خداوند و به خاطر اين‌كه ايشان نائب امام زمان (عج) بودند، صادر مي‌شد.

رييس شوراي عالي جامعه مدرسين حوزه علميه قم خاطرنشان كرد:‌ آقاي هاشمي رفسنجاني به اين مساله مهم اسلامي بي‌توجهي كردند و هم خطبه‌ي اول و هم در خطبه‌ي دوم به گونه‌اي بحث كردند كه فقط حكومت مردمي است.

يزدي با بيان اين‌كه مساله نصب الهي مطرح است و اين‌كه ولي فقيه در زمان غيبت ولي امر از جانب امام زمان(عج) است، خاطرنشان كرد: فتواي بيشتر فقها اين است كه او بايد اعلام حضور كند و مردم بايد با او همراهي كنند.

وي در ادامه به بخش ديگري از سخنان آيت الله هاشمي رفسنجاني مبني بر اين‌كه بذر ترديد در اين انتخابات افشانده شد اشاره كرد و گفت: هاشمي از مردم تجليل كرد و اين واقعيت درستي است كه همه مي‌دانند اما ايشان گفتند بذر ترديد در اين انتخابات افشانده شد و اين يكي از ويژگي‌هاي انتخابات اين دوره بود.

وي در پاسخ به اين جمله خطاب به هاشمي رفسنجاني اين سوال را مطرح كرد كه چه كسي بود كه اولين بذر ترديد را افشاند. قبل از انتخابات چه كسي به مقام معظم رهبري نامه نوشت و گفت كه در خيابان‌ها آتش فتنه ايجاد شده و دود آن به چشم اين و آن مي‌رود. چه كسي جز خود ايشان( رفسنجاني) بذر ترديد را افشاند.

عضو فقهاي شوراي نگهبان در ادامه تشكيل كميته صيانت از آراي مردم را امري غيرقانوني دانست و اضافه كرد: قانون، نظارت بر انتخابات را بر عهده شوراي نگهبان نهاده است حال چه كسي كميته غيرقانوني صيانت آرا را تشكيل داد؟ رييس آن چه كسي بود؟ به چه مناسبت تاسيس شد؟ چرا به نظارت شوراي نگهبان تكيه نشد؟

يزدي در دفاع از عملكرد وزارت كشور و شوراي نگهبان گفت: اين وزارت كشور همان وزارت كشوري است كه رياست جمهوري هاشمي را اداره كرد.رياست جمهوري خاتمي را اداره كرد. اين شوراي نگهبان همان شوراي نگهباني است كه انتخابات رياست جمهوري ايشان و آقاي خاتمي را نظارت كردند. چطور آن زمان اين بحث‌ها و حرف‌ها پيش نيامد اما قبل از انتخابات اين دوره اين مساله و اين بحث پيش آمد.

وي خطاب به هاشمي رفسنجاني گفت: مساله خيانت و تقلب در انتخابات را چه كسي مطرح كرد و كجا مطرح شد؟ در زماني كه هنوز انتخابات اعلام نشده بود! اين چه معنا دارد؟ بذر ترديد را چه كسي افشاند؟ بايد با آنها برخورد شود. چه گروه‌هايي كمك كردند تا اين بذر آبياري شود و اين همه فساد و فتنه در خيابان‌ها ايجاد شده و امنيت كشور را زير سوال بردند.

وي در ادامه به ديگر سخنان هاشمي رفسنجاني در خطبه‌هاي نماز جمعه ديروز تهران اشاره كرد و گفت: ايشان در نماز رسما پيشنهاد آزادي بازداشت شدگان را مي‌كنند. مگر ايشان رييس مجمع تشخيص مصلحت نيستند. ايشان به خوبي مي‌دانند كه اين كار مربوط به دستگاه قضايي كشور است. ايشان مساله پايبندي به قانون را مطرح مي‌كنند در حالي كه اين گفته ايشان با ديگر سخنان و رفتارهاي او تناقض دارد.

رييس دبيرخانه مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان كرد: اگر شما قانون مدار هستيد نبايد پيشنهاد آزادي بازداشت شدگان را بدهيد اما مي‌توانيد توصيه كنيد كه با دقت به جرايم آنها رسيدگي كنند.

وي در خصوص علت بازداشت كساني كه در بازداشت هستند؟ گفت: كساني كه در بازداشت هستند پول‌هايي گرفته‌اند، كارهايي كرده‌اند و در متن تحريك مردم گرفته شده‌اند لذا نبايد آزاد شوند. اگر كشور قانون دارد و لازم است قانون حاكم باشد اگر از من پرسيده شود من مي‌گويم نبايد آزاد شوند.

وي خطاب به رفسنجاني گفت: شما چه كاره هستيد كه مي‌گوييد بايد بازداشت شدگان آزاد شوند؟ اگر شما خيرخواه مردم هستيد كه مطمئنا همين طور است بايد بگوييد به مساله آنها دقيقا رسيدگي شود. در اين فتنه آدم‌ها كشته شده‌اند چه كسي بايد جواب آنها را بدهد.

يزدي ادامه داد: بعد از انتخابات و فتنه‌ها و سخنراني رهبري سكوت معنادار آقاي هاشمي يعني چه؟ آيا اين تنها فقط يك سكوت است؟ اين سكوت نوعي حمايت و طرفداري از جبهه مخالف و تاييد صحنه‌هاي خياباني است.

اين عضو فقهاي شوراي نگهبان ادامه داد: من مي‌پرسم رييس مجلس خبرگان چرا سكوت كرديد و نگفتيد نبايد خيابان بياييد و شيشه‌ها را بشكنيد؟ در حالي كه شما در سطح بالايي هستيد.

وي از عملكرد شوراي نگهبان در بحث انتخابات دفاع كرد و گفت: ايشان (هاشمي) گفت كه شوراي نگهبان به وظيفه خود عمل نكرد، من در شوراي نگهبان بودم ودر پيشگاه خداوند شهادت مي‌دهم كه آنچه انجام گرفت با دقت و صحت بود.

وي ادامه داد: اين همان شورايي است كه خبرگان هم از آن عبور كرده‌اند. چطور ايشان مي‌گويد شوراي نگهبان عمل نكرد و در مقابل پيشنهاد مي‌كند براي اعتمادسازي كاري كنيد.

وي خاطرنشان كرد: شوراي نگهبان بيش از هر دوره در اين دوره با كانديداها همراهي كرد كه بتوانند حرف و شكايتشان را بگويند. اين پنج روز مهلت را ما از رهبري درخواست كرديم اما كانديداها نيامدند و بازشماري صندوق‌ها با پيشنهاد خود شوراي نگهبان بود.

رييس شوراي عالي جامعه مدرسين حوزه علميه قم در ادامه اظهار كرد: طي فردا يا پس فردا گزارش تفصيلي شوراي نگهبان در 50 تا 60 صفحه براي مردم منتشر خواهد شد كه ريز قضايا در آن مطرح شده است.

وي خطاب به آقاي هاشمي گفت: اين‌كه مي‌گوييد فضا را طوري آماده كنيد كه هر كس حرفش را بزند يعني چه؟ يعني موسوي بگويد بايد انتخابات باطل شود؟ چون در مناظره در مورد آقاي هاشمي صحبت شده است؟ در واقع نمي‌دانم منظور ايشان چه بوده است؟

وي گفت: آقاي هاشمي با آن همه سوابقي كه داريد و موقعيت كنوني آيا مصلحت كشور اين طور ايجاب مي‌كند؟

يزدي به جلسه روز پنج شنبه با هاشمي رفسنجاني و توصيه‌هاي حوزه خبرگان و شورا به ايشان اشاره كرد و گفت: همه توصيه كردند اين نماز بايد ايجاد وحدت كند اما شما آمديد ايجاد اختلاف كرديد و آن حرف‌ها و حديث‌ها را برگردانديد. اين جريانات روشن كرد كه جريان چيز ديگري بود كه از قبل از انتخابات طرح آن ريخته شده بود. جرياني كه با حمايت انگليس بود و به دنبال ساقط كردن رهبري، واژگون كردن نظام و انقلابي به قول برخي مخملي بود.

وي در ادامه به مصوبه مجمع تشخيص مصلحت نظام در خصوص بيرون آمدن چند نفر دو شغله دولتي اشاره كرد و گفت: حالا مصلحت كشور ايجاب مي‌كند شما چند نفر دو شغله را بگوييد بروند كنار. خوب رفتند. آقاي الهام از جمله اين دو شغله‌ها بود كه طبق مصوبه شما خارج شد. آيا مصلحت كشور تامين شد؟

وي در ادامه به حاشيه‌هاي نماز جمعه ديروز اشاره كرد و گفت: اكثريت قريب به اتفاق كشور اسلام را مي‌خواهند اما يك عده‌اي كه جوان هستند و تحت تاثير برنامه ماهواره‌اي هستند بيايند شعار دهند كه چه؟ با آن وضعيت پارچه سبز به دست بسته و يا لباس سبز پوشيده؟ آيا ما بايد اينها را تقويت كنيم يا اكثريت را و نظام را تقويت كنيم؟

وي موكدا به جلسه روز پنج شنبه با هاشمي رفسنجاني اشاره كرد و گفت: ما با ايشان صحبت كرديم و گفتيم كه در نماز دنبال چيزهايي كه برخي مسايل را زنده مي‌كند نباشيد. رهبري خطر را رفع كردند. شما مجددا در صدد بوديد كه خطر را برگردانيد اما اين خطر دامن شما را مي‌گيرد.

وي خاطرنشان كرد: من توقع نداشتم شما از رهبري تجليل كنيد. تجليل نكرديد آن نامه‌اي كه نه سلام و نه عليك در آن بود يك طرف اين هم سخنراني شما از طرف ديگر. كشور در سايه رهبري امنيت دارد. مردم دنبال رهبري هستند مثل روز براي شما روشن است كه اگر رهبري حمايت نكند شما نمي‌توانيد كشور را اداره كنيد.

وي از عدم تشكر هاشمي از رهبري به شدت انتقاد كرد و گفت: حداقل به اندازه حمايت رهبري از شما، شما از رهبر حمايت مي‌كرديد متاسفانه اين روش‌ها و برخوردها از شما خلاف انتظار بود.

وي در پايان سخنان اوليه خود گفت: ايشان در مقابل اين صحبت‌ها، صحبت‌هاي مثبتي كردند كه از جمله آن بحث پايبندي به قانون بود. ايشان بايد خودشان ابتدا به قانون عمل كنند و احترام رهبري را حفظ نمايند.

در ادامه اين جلسه يكي از خبرنگاران در مورد شكايت موسوي از خبرگزاري فارس سوال كرد كه آيت الله يزدي در پاسخ گفت: بايد جواب اين سوال را از خود ايشان بپرسيد. آقاي موسوي كه خود در جريان طبيعي كارشان و قبل از نتيجه اعلام شده خودشان پيروز اعلام كردند و تا الان هم دنبال ابطال هستند اما ابطال دليل مي‌خواهد. توجه به فاصله مهم است. انتخابات مجلس كه منطقه‌اي است اگر كسي اعتراض كند و بگويد فلان صندوق اشكال دارد و آن صندوق تخلفش ثابت شود و ابطال شود مجددا همان صندوق انتخابات دوباره اجرا مي‌شود اما انتخابات رياست جمهوري انتخابات كشوري است و شهر خاصي نمي‌تواند ملاك باشد.

وي گفت: اگر من آن زمان (4 سال آينده) در شوراي نگهبان بودم هرگز صلاحيت ميرحسين موسوي را تاييد نمي‌كنم چرا كه وي تا الان تن به هيچ قانون و حرف منطقي نداده است حتي در بازنگري از ده درصد صندوق‌ها يا نمايندگان او حاضر نشده‌اند و يا وقتي آمدند به وي گفتند كه نتيجه تغييري نكرده است.

وي درخصوص سوال ديگري در مورد انتصاب رحيم مشايي به سمت معاونت اول رييس جمهور گفت: رييس جمهور با عده‌اي كار مي‌كند. همكاران وي دو دسته هستند يك دسته به اختيار ايشانند و يك دسته بايد به تاييد مجلس برسند. ايشان آمده‌اند عده‌اي را انتخاب كرده‌اند كه مورد نظرشان بوده است و كساني از دوستان هم با آمدن آنها مخالف بودند و حتي به ايشان توصيه كردند كه با او همكاري نكند. ايشان تنها امر و نهي را از رهبري مي‌داند و امر و نهي را از شخص ديگري قبول ندارد.

يزدي ادامه داد: من به طور مستقيم با ايشان اين مساله را در مورد مشايي مطرح كردم كه همكاراني كه حساسيت روي ايشان است نبايد به همكاري به اين نزديكي قبول كرد. به ايشان در قالب نصيحت و موعظه اين صحبت‌ها و اين تذكرات داده شده است و داده خواهد شد.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري در مورد قسمتي از سخنان آقاي هاشمي كه عنوان كردند نامه‌اي را در خصوص انتخابات در مجلس خبرگان مطرح كرده‌ است؟ گفت: تمام سخنان آقاي هاشمي ظاهرا بي‌سند بوده است و تنها ادعاست.

وي در پاسخ به سوالي در مورد ادعاي مشاور رييس جمهور در امور روحانيت كه روحانيت براي تجمع و راهنمايي نياز به اجازه از هيچ مركزي ندارند، گفت: مشاور رييس جمهور نبايد در مورد حوزه صحبت كند. حركات حوزه بايد با موافقت مراجع باشد. آن چه تحت عنوان حوزه است و برخي از حركات كه رنگ سياسي دارد بايد با موافقت شوراي عالي حوزه صورت گيرد اما آنچه انجام گرفته است دنبال كرديم، روشن شد كه آنها هم اجازه داشته‌اند هم اجازه نداشته‌اند.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري كه هاشمي رفسنجاني از اعضاي مجلس خبرگان امضا گرفته است كه بحث حكميت رهبري را مطرح كند؟ گفت: تا آنجايي كه من اطلاع دارم و در دبيرخانه مجلس خبرگان رهبري هستم چنين مساله‌اي مطرح نشده است.


۱ نظر:

ناشناس گفت...

مثل اینکه آب ریختن تو لونه آقایون که اینجوری دارن خودشون رو نشون میدن. من طرفدار هاشمی نیستم ولی به نظرم تنها کسی که میتواند ایران را از این منجلاب و کثافت نجات دهد خود ایشان باشد. چرا که اصولا ایشان گویاه اصلا عقلشان به حرفها . نگرشهای اقای هاشمی و مردم نمیرسد.
آقایان هنوز نفهمیده اند که دوران این نظریات فقهی که با آنها حتی یک کوس موش هم نمیشود خاک کرد به پایان رسیده است.
مرسی از نوشته شما