نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ آذر ۱۶, یکشنبه

0میلیارددلار سرمایه ایرانیان خارج‌نشین/ بیش از 500 پروفسور ایرانی‎تبار در ایالات‌متحده

0میلیارددلار سرمایه ایرانیان خارج‌نشین/ بیش از 500 پروفسور ایرانی‎تبار در ایالات‌متحده


ایرنا: دبیرکل شورایعالی ایرانیان خارج از کشور گفت: «مهاجرت نیروی کار و ارسال وجه، بر توسعه داخلی کشورهای مبدا تاثیراتی از جمله افزایش نقدینگی و تقاضا، سرمایه‌گذاری، تحرک در تولید، افزایش اشتغال و رفاه، ارتقای اقتصاد ملی پایدار، افزایش مشارکت سیاسی، کاهش فقر، بهبود ساختار سرمایه انسانی، افزایش سطح دسترسی به تحصیلات و بهداشت را به‌همراه دارد.»سیدجواد قوام‌شهیدی در همایش صدور خدمات فنی و مهندسی افزود: «سیاست کشورهای درحال‌توسعه ناظر بر کاهش فقر و افزایش رشد است. قابل‌ذکر است که ثروت ایرانیان خارج کشور بالغ بر هزارو500میلیارددلار برآورد می‌شود که بهره‌مندی توسعه کشور از چنین مولفه‌ای قابل مدیریت است.» 

وی گفت: «براساس فهرستی که گروه مطالعاتی ایرانی در آمریکا منتشر کرده، بیش از 500 پروفسور ایرانی‎تبار در ایالات‌متحده در معتبرترین دانشگاه‌های این کشور نظیرMIT، هاروارد، پرینسون و استنفورد مشغول فعالیت هستند و در مرکز تحقیقات فضایی آمریکا، ناسا و در بخش پژوهش حدود 120 دانشمند از تمام ملیت‌ها مشغول به کارند که 60نفر از آنان ایرانی هستند. ایرانیان مهاجر در آمریکا از جمله ثروتمندترین و برجسته‌ترین افراد علمی، فنی و اقتصادی در این کشور به‌شمار می‌روند.

هیچ نظری موجود نیست: