نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ مهر ۲۴, پنجشنبه

«خانه اصغر زاده پیش از تخریب»

                                                                                       ه «علی اکبر اصغر‌زاده» در شیراز، متعلق به دوران قاجار، بنایی دو طبقه، دارای حیاط مرکزی همراه با تزیینات آجرکاری درنمای حیاط، گِره چینی در دَرَک‌های چوبی، پنجره‌های فرنگی، روزنه‌های (مشبک) تراشیده شده  درنورگیر زیر زمین‌ها و تراشکاری‌های زیبا بود. این خانه تاریخی در خرداد ماه ۱۳۸۲ درفهرست آثار ملی ثبت و در مهرماه سال ۱۳۹۳ تخریب شد.در پروندۀ ثبتی این بنا در بخش توضیحات ضروری چنین آمده است: «حفاظت و نگهداری از بنا».                                  
                «خانه اصغر زاده پیش از تخریب»

«عبدالرضا نصیری» معاون حفظ و احیای اداره میراث فرهنگی استان فارس در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا ضمن تایید خبر تخریب خانه تاریخی و ثبت شده «اصغرزاده» در بافت تاریخی شهر شیراز، گفت: این اتفاق در ادامه اجرای طرح گسترش حرم شاهچراغ رخ داده است، اجرای این طرح پیش از این نیز موجب تخریب خانه پورنواب شده بود.
وی افزود: اعتقاد شخصی من بر این است که باید فعالیت‌های خود را بیشتر در جهت حفظ دیگر خانه‌های نزدیک به حرم قرار دهیم و در کنار آن پیگیر مسائل حقوقی خانه‌های تخریب شده باشیم.
      «خانه اصغر زاده پس از تخریب»

هیچ نظری موجود نیست: