نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ مهر ۲۹, سه‌شنبه

نسرین ستوده در مقابل کانون وکلا تحصن کرد

نسرین ستوده در مقابل کانون وکلا تحصن کرد

از راست به چپ: محمد نوریزاد، محمد ملکی، نسرین ستوده
نسرین ستوده، وکیل دادگستری که توسط شعبه دوم دادگاه انتظامی وکلا به سه سال محرومیت از وکالت محروم شده است، امروز سه‌شنبه ۲۹ مهرماه در اعتراض به این حکم در جلوی کانون وکلا تحصن کرده است.
خانم ستوده با انتشار بیانیه در این مورد اعلام کرد: "حکومت ایران سالها است که دگر اندیشان را از حق حیات، تحصیل و کار محروم کرده است. من به محرومیت‌ها معترض ام. عناصر تندروی داخل حکومت با تدوین لایحه جامعه وکالات بدوت دخالت وکلای مستقل، قصد دارند طومار کانون وکلا را برای همیشه در هم بپیچند. من به این اقدامات معترض ام."
این وکیل دادگستری در بخش دیگری از بیانیه‌اش نوشت که رای صادره مبنی بر محکومیت او "تحت فشار وزارت اطلاعات و دادستانی" صادر شده است.
خانم ستوده که وکالت شماری از زندانیان سیاسی از جمله تعدادی از متهمان حوادث بعد از انتخابات ۱۳۸۸ ایران را به عهده داشت، شهریور سال ۱۳۸۹ بازداشت و زندانی شد.
او بعد از چند دوره اعتصاب غذا، شهریور ۱۳۹۲ به همراه چند چهره سیاسی دیگر از زندان آزاد شد.
دادگاه انتظامی وکلا متشکل از پنج عضو از وکلای دادگستری است که در محل کانون وکلا تشکیل می‌شود.
پیش از این شماری دیگر از وکلا هم به حکم دادگاه‌های قضایی ایران از وکالت منع شده‌اند، اما خانم ستوده می‌گوید این احکام فاقد اعتبار است مگر آن که دادگاه انتظامی وکلا حکم داده باشد.

هیچ نظری موجود نیست: