نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ مهر ۹, چهارشنبه

"بابک زنجانی در زندان به کاسبی‌اش ادامه می‌دهد"!افشاي نقش وزیران سابق در دزدیهای بابک زنجانی



افشاي نقش وزیران سابق در دزدیهای بابک زنجانی

    آژانس ايران خبر
    آژانس ايران خبر 93/7/8 :« بنا‌ به گزارشهای منتشر شده ردپای چند وزیر کابینه احمدی‌نژاد در پرونده‌های دزدی بابک زنجانی میلیاردر و از دلالان کارکشته سپاه پاسداران رو شده است. از جمله وزیر اقتصاد و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و وزیر نفت کابینه احمدی‌نژاد. 13هزار میلیارد تومان بدهی زنجانی به وزارت نفت و حمل طلا به خارج از کشور باعث شده پای وزرای کابینه احمدی‌نژاد در این پرونده درگیر شود.
    بابک زنجانی که در دی ماه سال گذشته دستگیر و به زندان اوین منتقل شد در پاسخ به اعضای مجلس ارتجاع که وی را به فساد متهم کرده بودند، گفته بود: من
    سرباز کوچک ولایتم ».

    µµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµ

    "بابک زنجانی در زندان به کاسبی‌اش ادامه می‌دهد"

      بابك زنجاني
      عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی‌ با اشاره به "ارتباط‌های او" در زندان می‌گوید: «او کاسبی‌اش را در زندان ادامه می‌دهد.» امیرعباس سلطانی همچنین از درگیر بودن چند وزیر احمدی‌نژاد در این پرونده خبر داده است
      عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی، میلیاردر زندانی ایرانی از عدم "پیشرفت محسوس" در پرونده او خبر داده است. امیرعباس سلطانی، عضو کمیته یادشده در گفت‌وگوی منتشرشده در روز یکشنبه (۶ مهر/ ۲۸ سپتامبر) در وب‌سایت "انتخاب" گفته است: «زنجانی هر روز برگ جدیدی رو کرده و کار خود را از زندان انجام می‌دهد.» سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار "انتخاب" با شکوه از این که زنجانی "هیچ راه حلی برای حل و فصل پرونده ارائه نمی‌کند" می‌گوید: «در نظر داریم که در کمیسیون مسئولان را احضار کرده و از آنها بخواهیم توضیح دهند که چرا پرونده به‌گونه‌ای پیش می‌رود که تنها به منافع ملی ضربه خورده و چیزی عاید مردم نمی‌شود.»
      سلطانی عنوان می‌کند، زنجانی "۱۳ هزار میلیارد تومان بالا کشیده" است. او با اشاره به سودی که این پول در این مدت می‌توانست برای کشور و مردم ایران بیاورد ادامه می‌دهد: «او ۱۳ پرونده تخلف مالی داشته و شناسنامه جعلی استفاده می‌کرده است، متأسفانه با وجود این تخلفات باز هم نفت را در اختیار او قرار می‌داد‌ه‌اند.» "دارایی‌های او بسیار کم‌تر از بدهی‌هایش است"
      بابک زنجانی بازرگانی است که نامش به خاطر بیش از دو میلیارد یورو بدهی به وزارت نفت و بانک مرکزی ایران بر سر زبان‌ها افتاد. با دستگیری او در دی‌ماه ۹۲ و طرح اتهام‌های دیگری، از قبیل جعل اسناد دولتی و پرداخت رشوه به بانک ملی تاجیکستان زنجانی بیش از پیش خبرساز شد.
      در جریان برملا شدن پرونده فساد بزرگ مالی در دولت رجب طیب اردوغان و دستگیری رضا ضراب، متهم ایرانی‌تبار این پرونده در ترکیه نیز نام زنجانی و پرونده او باز هم به رسانه‌ها راه یافت. رسانه‌های ترکیه از ضراب به عنوان متهمی نام بردند که با کمک بابک زنجانی برای ایران طلا قاچاق می‌کرده است.
      میر عباس سلطانی با شکایت از روند کند رسیدگی به این پرونده می‌گوید:«۹۰ درصد اموال زنجانی در خارج از کشور است و او چیزی در ایران ندارد که ما به آن دلخوش باشیم، در واقع ۱۰ درصد اموالی که در ایران دارد صاحب دیگری نیز دارد.»
      روز دوشنبه (۷ مهر) نیز بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران نیز در مصاحبه با خبرنگار ایسنا در رابطه با پرونده بابک زنجانی گفت، دارایی‌های این فرد بسیار کمتر از میزان بدهی‌هایش به وزارت نفت است. او در مورد رقم دقیق میزان بدهی‌های وصول‌شده ابراز بی‌اطلاعی کرده و افزود: «باید ارزیابی صورت بگیرد، اما این رقم بسیار کم است.»
      سلطانی، عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی با اشاره به گفته برخی در مورد ابراز آمادگی زنجانی برای پرداخت بدهی‌‌اش گفت که این نیز "بازی خود این آقاست که می‌خواهد پرونده را به حاشیه بکشاند."
      بابک زنجانی به گفته خودش در ایران و خارج از ایران مالک یا سهام‌دار عمده حدود ۷۰ شرکت است. سلطانی در این باره گفته است: «زنجانی شرکت‌های بزرگ خود را نیز به نام افراد دیگری کرده و مدیرعامل آنها اشخاص دیگری هستند، با همین ترفند توانسته کاری کند که نتوانیم این شرکت‌ها را مصادره کنیم.» "سه ‌یا چهار وزیر احمدی‌نژاد در این پرونده درگیرند"عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی از دست داشتن "سه یا چهار وزیر و مسئول دولت محمود احمدی‌نژاد، از جمله وزیر دارایی، رئیس بانک مرکزی و وزیر نفت" در پرونده بابک زنجانی خبر داد. او با مطرح کردن این که ۱۰ تن از عوامل زنجانی تا به‌حال دستگیر شده‌اند می‌گوید‌: «ارتباط با ۱۰ نفر در زندان نشان می‌دهد که او از ما جلوتر است.»
      سلطانی این مسائل را حاکی از آن می‌داند که زنجانی "در شرایط مساعدی کارها، اختلاس‌ها و کاسبی‌اش را بدون هیچ مانعی مدیریت کرده و ادامه می‌دهد."

      هیچ نظری موجود نیست: