نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ شهریور ۲۸, جمعه

دلیل آرامش قربانیان داعش هنگام سربریدن، به روایت یک نجات یافتهدلیل آرامش قربانیان داعش هنگام سربریدن، به روایت یک نجات یافته

دیدیه فرانسوا، روزنامه نگار فرانسوی رها شده از اسارت داعشدیدیه فرانسوا، روزنامه نگار فرانسوی رها شده از اسارت داعشEurope 1

دلیل آرامش قربانیان داعش هنگام سربریدن، به روایت یک نجات یافته


دیدیه فرانسوا، روزنامه نگار فرانسوی رها شده از اسارت داعش، در خصوص دیده نشدن نشانه های ترس و پریشانی جیمزفولی، روزنامه نگار آمریکایی سر بریده شده توسط داعش، گفت: "دلیل واقعی این رفتار قربانیان به هنگام کشته شدن این است که آنها باور ندارند که لحظاتی دیگر توس جلاد سر از تنشان جدا خواهد شد."
دیدیه فرانسوا به نشریه بریتانیایی دیلی میل گفت: " داعش قربانیان خود را به تماشای صحنه های اعدام می برد و بارها آنها را تهدید به قتل می کند. این کار ترس قربانیان را از بین می برد. آنها زمان مرگ خود را به طور دقیق نمی دانند و همین باعث می شود که آنها در لحظه آخر، از کشته شدن خود مطمئن نباشند.
این روزنامه نگار پنجاه و سه ساله فرانسوی که مدتی را در کنار جیمز فولی سپری کرده گفت: "پس از پیدا کردن عکس برادر این روزنامه نگار آمریکایی با اونیفورم ارتش آمریکا، برخورد این گروه با جیمز فولی خشن تر شد.
فرانسوا پیشتر در مصاحبه ای گفته بود که در هشت ماهی که با جیمز فولی هم بند بوده، فولی بارها تهدید به اعدام شده بود، اما همچنان قوی و مصمم بود. فرانسوا برای آخرین بار پیش از آزادی، او را دیده که در فضایی مخوف، رو به دیوار به حالت مصلوب ایستاده بود.
فرانسوا در سال 2013 در سوریه به اسارت داعش در آمد و در ماه فوریه، به همراه سه روزنامه نگار دیگر فرانسوی، در نزدیکی مرز ترکیه و سوریه آزاد شد. او ده ما در اسارت بود.
آخرین ویرایش در پنج شنبه, 27 شهریور 1393 ساعت 22:40
 
 
مصاحبه دیدیه فرانسوا، روزنامه نگار فرانسوی رها شده از اسارت داعشEurope 1


هیچ نظری موجود نیست: