نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ شهریور ۱۸, سه‌شنبه

رحیم علی خرم یکی از سرمایه داران رژیم پهلوی که روابط نزدیکی با دربار داشت و حتی گفته می شد همسر پنهانی مادر محمدرضا پهلوی نیز هست، صاحب پارک معروف "خرم"(ارم فعلی) در غرب تهران بود.

رحیم علی خرم به شماره شناسنامه 134 صادره از ساوه،ساکن شمیران تهران در تاریخ هجدهم اردیبهشت 1358 محاکمه گردید.

خرم چون سواد خواندن و نوشتن نداشت، کیفرخواست دادگاهش با اینکه به وی تفهیم شده بود بار دیگر به شرح زیر برای رئیس دادگاه و کلیه حضار قرائت گردید.

فهرست اتهامات خرم بدین شرح بود: 1-مشارکت و معاونت در قتل و ضرب و جرح، 2-استثمار ملت مظلوم ایران با توسل به قدرت و زور، 3-دایر کردن قمار خانه و مراکز فحشا در سالیان دراز و کسب ثروت هنگفت از این راه از جمله شرکت آسفالت و هتل خرم و پارک خرم(ارم فعلی) و صدها آپارتمان و مبالغ هنگفتی در بانکها و ...

رحیم علی خرم در دفاع از خود گفت:من با شاه نه اینکه دوستی و نزدیکی نداشتم، بلکه علیه وی چندسال پیش به دادگستری شکایت کردم! و تا به امروز به دنبال شکایتم بودم چون او نمی گذاشت من کار کنم و جلوی کار  مرا گرفته بود.

وی مدعی شد چند تن از زندانیان سابق را با پول و وساطت خود آزاد کرده است.

پس از دفاعیات خرم، چندتن از شهود از جمله یکی از کارکنان پارک خرم شهادت داد که شهره خواننده معروف را چندین بار در حال معاشقه با رحیم علی خرم دیده است.

خرم در پاسخ این شاهد گفت:من این شهادت را رد می کنم، من با خوانندگان و ستارگان کار نداشتم، فقط گوگوش بود که من مدت 15 سال با پدرش دوست بودم و گوگوش مثل دختر من بود.

بعد از پایان دادگاه، حکم اعدام وی صادر و در ساعت یک بامداد روز نوزدهم اردیبهشت 1358 حکم به اجرا درآمد.

به گزارش پارسینه، محمود قربانی (همسر اول گوگوش و از دوستان خرم) بعدها راز دستگیری خرم را چنین تشریح کرد که در هیاهوی انقلاب، خرم که قصد خروج از کشور را داشته در هتل میامی تهران به پیشخدمت هتل انعام بالایی میدهد و همین انعام شک گارسون را بر می انگیزد و به نیرو های انقلابی آنزمان اطلاع میدهد که او حتماً فرد سرشناسی از نظام پهلوی است و همین امر باعث گرفتاری وی میشود.


رحیم علی خرم در دادگاه

هیچ نظری موجود نیست: