نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ مهر ۷, دوشنبه

اوضاع جسمانی محمدسیف زاده، وکیل دادگستری، در زندان بحرانی است

اوضاع جسمانی محمدسیف زاده، وکیل دادگستری، در زندان بحرانی است

سحام : «سیدمحمد سیف‌زاده» متولد ۱۳۲۷ در قم، وکیل دادگستری و از موسسان «کانون مدافعان حقوق بشر» در ایران است. او ازجمله معترضین به کودتای انتخاباتی سال ۱۳۸۸ و وکلای زندانیان سیاسی پس از انتخابات بود. وی دراردیبهشت ماه ۱۳۹۰ در ارومیه دستگیر شد. سیف‌زاده از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی، با اتهامات«تاسیس کانون مدفعان حقوق بشر» و«فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۹ سال حبس و ۱۰ سال محرومیت از حرفه وکالت محکوم شد. بعدها این حکم به ۲ سال حبس به خاطر تاسیس کانون مدافعان حقوق بشر و۶ سال حبس به خاطر نگارش نامه به سیدمحمد خاتمی رئیس جمهوراسبق در توصیف شرایط وخیم زندان ها تغییر یافت.

در همین راستا یک منبع مطلع به خبرنگارسحام گفت:«یکی از پاهای سیدمحمد سیف زاده در زندان رجایی شهر کرج، به طرزعجیبی دچارلاغری مفرط شده است، هم‌چنین به دلیل وجود املاح زیاد درآب آشامیدنی این زندان، کلیه های این وکیل دادگستری دچارآسیب جدی شده است.»

این منبع آگاه افزود: «دندان های محمد سیف زاده نیز دچارآسیب های جدی شده و مشکل قلبی او نیز درحالت بحرانی قرار دارد.» این درحالی‌ست که سیف زاده در زندان دچار سکته قلبی شده است و در فروردین ۹۳ نیز جهت مداوا به بیمارستان منتقل شد، اما برخلاف توصیه اکید پزشکان که وی احتیاج مبرم به استراحت درفضایی آرام و به دوراز استرس دارد، ماموران مجددا وی را به زندان بازگرداندند.

هم‌چنین این وکیل مدافع زندانیان سیاسی، از هر دوچشم خود، دچار«آب مروارید» شده است که با توجه به موارد متعدد ضعف جسمانی وی، «قاضی خدابخشی» از اعطای مرخصی استعلاجی برای درمان این وکیل دربند و اعزام وی به بیمارستان ممانعت به‌عمل می آورد و تاکنون تلاش ها جهت اعزام وی به بیمارستان جهت مداوا، هیچ گونه نتیجه ای موثری در برنداشته است.

هیچ نظری موجود نیست: