نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ مهر ۳, پنجشنبه

اعتدال و امید با چاشنی نماز اجباری در مدارس

اعتدال و امید با چاشنی نماز اجباری در مدارس



نتیجه‌اش چه می‌شود؟ نتیجه‌اش این می‌شود که شما از بچگی با ریاکاری و تظاهر بزرگ می‌شوید و هرگز نمی‌توانید خودتان باشید.

حدود ۱۵ ماه پیش که دولت روحانی سر کار آمد طرفداران وی درفضای واقعی ومجازی آنچنان با آب و تاب از وعده‌های سرخرمن روحانی صحبت می‌کردند تو گویی انگار بهشت موعود ایرانیان درراه است و کلید آن هم دست روحانی است وبس . پس از روی کار آمدن روحانی هم هرکس که اعتراض می‌کرد می‌گفتند مثلا اعدام‌های فله‌ای به قوه قضاییه مربوط است و درحیطه کار قوه مجریه که روحانی رییس آن هست نمی‌باشد.
حالا که با دستور مستقیم وزارت آموزش و پرورش که وزیر آن عضو کابینه روحانی هست قرار است نماز درمدارس اجباری شود. این دوستان ماله‌کش چه دارند بگویند؟ این بود بهشتی که وعده‌اش را می‌دادند و از بام تا شام با فریاد «روحانی مچکریم» گوش فلک را پرکرده بودند؟
به‌راستی یک دانش آموز برای چه باید برود و ۳۰ دقیقه برای چیزی که ممکن است اصلا به آن اعتقاد هم نداشته باشد دولا و راست بشود که آخرش چه بشود؟ درعمرم دو رکعت هم نمازنخوانده‌ام. یادم هست درآن سال‌های قدیم یک کتاب جیبی آموزش نماز وجود داشت که به صورت مصور نماز را آموزش می‌داد. یک پسربچه با شلوار سیاه و پیراهن سفید مراحل مختلف نماز را آموزش می‌داد. پشت جلد کتاب هم از قول پیامبر اسلام ۱۰ یا ۱۵ بلای آسمانی برای کسی که نماز نمی‌خواند نقل شده بود. خب ما که درعمرمان نماز نخوانده‌ایم و قرار هم نیست بخوانیم و میلیاردها انسان دیگر کره زمین هم که نماز نمی‌خوانند باید منتظر این بلایای آسمانی باشند.
مشکلی نیست؛ مساله این است که ما آزادیم به هرچه بخواهیم معتقد باشیم ولی وزارت آموزش و پرورش دولت اعتدال وامید این چیزها درکله‌اش فرو نمی‌رود و می‌خواهد به زور نماز اجباری ۳۰ دقیقه‌ای را در کله دانش آموزان فرو کند. نتیجه‌اش چه می‌شود؟ نتیجه‌اش این می‌شود که شما از بچگی با ریاکاری و تظاهر بزرگ می‌شوید و هرگز نمی‌توانید خودتان باشید.
دردوران راهنمایی یک‌بار به زور ما را به نماز اجباری بردند ونگارنده هم که اصلا نماز بلد نیست ونیازی هم ندارد بلد باشد چند بار دولا راست شد تا مثلا معلم امور تربیتی مدرسه به خودش بگوید: «به به چه بچه‌های حرف شنوی!» شکر خدا که این نماز اجباری نه دردوران احمدی‌نژاد بلکه دردوران اعتدال و امید برگزار می‌شود. آن دردوران طلایی امام راحل بود. حالا چه ؟ دردوران امروز با این همه رسانه جمعی و بمباران اطلاعات که به قول معروف همه دیگر «چشم و گوش باز» هستند دیگرنمی‌شود سر کسی را با این ریا کاری‌ها شیره مالید چرا سر کسانی را می‌شود شیره مالید که ۳ سال دیگر بایک مشت وعده سرخرمن بی‌محتوی دیگر دوباره می‌روند به روحانی رای می‌دهند تا بچه‌های‌شان درمدرسه نماز اجباری داشته باشند. این دینی که همه‌اش با ریا و دروغ و اجبار بخواهد پایه‌گذاری شود به هیچ دردی نمی‌خورد. ضد دین است نه دین.

هیچ نظری موجود نیست: