نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ شهریور ۱۵, شنبه

بالغ بر 20 هزار نفر از اقشار مختلف خوزستان در بزرگترین تجمع زیست محیطی در حاشیه کارون شرکت کردند

بالغ بر 20 هزار نفر از اقشار مختلف خوزستان در بزرگترین تجمع زیست محیطی در حاشیه کارون شرکت کردند
6ty5ty
اگر چه رییس جمهوردر سفرهای استانی خود به خوزستان و چهارمحال و بختیاری نسبت به احیای کارون وعده داده و گفته بود که تنها فقط برای مصارف آشامیدنی از سرشاخه‌های کارون آب برداشت خواهد شد و انتقال آب از کارون برای مصارف دیگر متوقف می‌شود. با این حال، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهوری، در سفر دوهفته گذشته خود به اصفهان از آغاز بکار این ۲پروژه در اینده ایی نزدیک خبر داد. این خبر در کنار اعلام موضع عباس دانش، معاون مدیردفتر ارزیابی سازمان محیط زیست، مبنی بر اینکه : «گلاب 2 مشمول ارزیابی نیست.» کافی بود تا فعالان زیست محیطی که به وعده های رئیس جمهور مبنی بر توقف این دو پروژ امید بسته بودند را فعال و با اطلاع رسانی پیرامون این روند ها در فضای مجازی مردم دو استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری را نسبت به تحرکات تیم پیمانکاری اجرای این دو پروژه حساس کنند.
این روند تا جایی ادامه داشت که در صفحات فیس بوک ، خانم معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست به مخفی کاری و انفعال در مقابل تحرکات جریان های اقتصادی پشت اجرای طرح تونل گلاب متهم شد. اگر چه خانم ابتکار بدون انکه خبر آغاز فعالیت دو پروژه گلاب و بهشت که در خبرگزاری ایسکا نیوز پوشش داده شده بود را تکذیب کند خطاب به معترضان خوزستانی و شهروندان چهارمحال و بختیاری اطمینان داد که ” سازمان محیط زیست نه تحت فشار قومیتی نظر می دهد نه از سر تهدید” اما انتشار عکس ها و فیلم های مربوط به تحرکات تیم پیمانکاری مجری این دو پروژه در صفحات مجازی منجر به آن شد که کمپین حفاظت از کارون با درخواست صدور مجوز تجمع اعتراضات مردم خوزستان را وارد فاز تازه ایی کند.
طاهره عیدی زاده یکی از اعضای این کمپین با تایید تجمع بیست هزار نفری مردم اهواز گفت : تجمع روز پنج شنبه 13 شهریور ماه با مجوز رسمی با حضور بالغ بر 20 هزار از شهروندان اهوازی از اقشار گوناگون مردم در مکان پارک ساحلی بصورت ارام و بدون هیچ تنشی برگزار شد وی افزود: در حالی که هنوز وعده ریس جمهور در سفر خود به خوزستان مبنی بر تامین آب شرب اهواز عملی نشده خبر هایی که حکایت از اجرای دو پروژه گلاب دو و تونل بهشت آباد بدون مجوز های زیست محیطی و بر خلاف دستور رئیس جمهور مردم استان خوزستان را نگران کرده است

هیچ نظری موجود نیست: