نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ مرداد ۲۲, چهارشنبه

گزارشی از تظاهرات در نیویورک در دفاع از خلق فلسطین

گزارشی از تظاهرات در نیویورک در دفاع از خلق فلسطین




در روز شنبه 9 آگوست 2014 ، تظاهرات بزرگی در اعتراض به جنایات اسرائیل و حمایت از مردم تحت ستم فلسطین در شهر نیویورک برگزار شد .  در این تظاهرات ، در ساعت یک بعد از ظهر ، جمعیت زیادی از میدان کلمبوس به طرف ساختمان سازمان ملل متحد به حرکت در آمدند.

این تظاهرات از طرف سازمان های چپ آمریکایی و گروه های فلسطینی که علیه اشغال فلسطین مبارزه می کنند ، سازماندهی شده بود و جمعا نزدیک به 3000 نفر در آن شرکت داشتند. تظاهر کنندگان با شعارهایی نظیر "ما همه فلسطینی هستیم" و "پیروز باد مبارزات خلق فلسطین" حمایت خود را از مقاومت مظلومانه مردم فلسطین در مقابل اشغالگران و جنایات آن ها بیان می کردند.

فعالین چریکهای فدایی خلق در نیویورک نیز در این تظاهرات شرکت نموده و اعلامیه سازمان که به زبان انگلیسی ترجمه شده بود را در بین شرکت کنندگان پخش نمودند.  آن ها با مردم در مورد نقش امپریالیسم آمریکا و حمایتش از اسرائیل و هم چنین در مورد ترویج بنیاد گرایی اسلامی به مثابه ابزاری در دست امپریالیسم برای سرکوب انقلاب و مبارزات آزادیخواهانه مردم منطقه صحبت کردند.

آن چه بسیار تحسین بر انگیز بود آگاهی بسیاری از جوانان شرکت کننده در مورد انقلاب سال 1979 در ایران و نقش نیروهای چپ در سال های قبل از آن بود.  آن ها سئوالات زیادی در مورد آن چه اتفاق افتاد می پرسیدند.

حضور هر چه فعال تر ما در این آکسیون ها و رساندن صدای حق خواهانه خلق مبارز فلسطین و نیروهای پیشرو آن به گوش افکار عمومی و افشای چهره دشمنان این خلق یعنی امپریالیسم و صهیونیسم و دار و دسته های ارتجاعی اسلامی بدون شک به اهداف انقلابی ما یاری خواهد رساند.

باید به این نکته هم اشاره کرد که نیروهای مذهبی در این تظاهرات ، حضور بسیار اندکی داشتند و در پایان تظاهرات ، با تعداد نفرات بسیار کمی اقدام به خواندن نماز کردند که البته رسانه های خبری امپریالیستی با پوشش فراوان ، سعی در بزرگ جلوه دادن این بخش بسیار کوچک از تظاهرات را داشتند.  به نظر می رسید که چنین اقدامی به احتمال قوی از قبل برنامه ریزی شده بود تا رسانه های خبری با تمرکز بر روی آن و بزرگ جلوه دادن نقش نیروهای مذهبی در این تظاهرات، اهداف ضد انقلابی خود را تعقیب و کشتار مردم بی گناه در فلسطین را جنگ بین "دولت اسرائیل" با "بنیاد گرایان اسلامی" معرفی کرده و قتل عام توده های تحت ستم فلسطین توسط اسرائیل را زیر عنوان فوق بپوشانند. این اقدام در حالی صورت می گرفت که هیچ نشانه ای در حمایت از حماس در این تظاهرات ديده نمی شد.

فعالین چریکهای فدایی خلق ایران در آمریکا
10 آگوست 2014

هیچ نظری موجود نیست: