نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ شهریور ۴, سه‌شنبه

حمله مجدد اسرائیل به مجتمع‌های بزرگ مسکونی در غزه


دویچه وله : ارتش اسرائیل به حملات هدفمند هوایی خود به ساختمان‌های بزرگ در نوار غزه را ادامه داد و در واپسین دقایق شامگاه دوشنبه (۲۵ اوت) یک مجتمع مسکونی ۱۳ طبقه را کاملا تخریب کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز در این ساختمان که با خاک یکسان شده‌است، هفتاد خانواده زندگی می‌کرده‌اند. مقامات فلسطینی از کشته شدن ۲ نفر و زخمی شدن ۲۰ نفر دیگر در جریان این حمله سخن گفته‌اند.

به نوشته اشپیگل آنلاین ارتش اسرائیل پیش از این حمله دو موشک غیرمجهز به مواد منفجره شلیک کرد تا پیشاپیش به ساکنان این ساختمان هشدار داده و آنان را به تخلیه مجتمع وادارد.

ارتش اسرائیل در روزهای اخیر با انجام حملات هوایی متعددی اقدام به تخریب مجتمع‌های مسکونی غزه کرده است. روز یکشنبه (۲۴ اوت) یک ساختمان مسکونی ۱۲ طبقه در غزه مورد اصابت موشک قرار گرفته و زخمی شدن ۲۲ فلسطینی را در پی داشت.

دور باطل خشونت
به گفته‌ی سخنگوی ارتش اسرائیل در طی ۲۴ ساعت از شامگاه یکشنبه به بعد مجموعا ۶۵ هدف در نوار غزه بمباران شده‌اند.

طبق گزارش خبرگزاری آلمان حملات هوایی اسرائیل به غزه که در روز دوشنبه صورت گرفت ۹ کشته و ۱۰ زخمی به جای گذاشت. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که سه تن از کشته‌شدگان در پی حمله هدفمند اسرائیل به یک خودرو جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش رسانه‌های خبر شبه‌نظامیان فلسطینی نیز با پرتاب موشک مکان‌های مختلف در اسرائیل را مورد حمله قرار داده‌اند. طبق اظهارات سخنگوی ارتش اسرائیل این حملات از شامگاه یکشنبه به بعد صورت گرفت و مجموعا بیش از یکصد موشک به سمت اسرائیل شلیک شد.

درخور توجه آنکه رسانه‌های اسرائیل روز دوشنبه (۲۵ اوت) از احتمال آتش‌بسی تازه میان حماس و اسرائیل سخن گفته بودند. دولت مصر میانجی‌گری این مذاکرات را که در قاهره انجام می‌پذیرند، عهده‌دار است.

مقامات فلسطینی اعلام کرده‌اند که از زمان آغاز درگیری‌های غزه که ۷ هفته پیش به جریان افتاد تا کنون ۲۱۲۳ فلسطینی کشته شده‌اند. بیش از ۴۹۰ آنها کودک بوده‌اند. در جریان این حملات همچنین ۶۴ سرباز اسرائیلی و ۴ غیرنظامی اسرائیلی جان خود را از دست داده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست: