نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ شهریور ۵, چهارشنبه

صدای آلمان در شهر راترهام انگلیس ظرف ۱۶ سال گذشته از صدها کودک سوء‌استفاده جنسی شده است. یک گزارش تکان دهنده مقامات مسئول شهر را مسئول این فاجعه می‌داند. نه پلیس به‌موقع واکنش‌نشان داده و نه سازمان حفاظت از جوانان و نوجوانان.

صدای آلمان
در شهر راترهام انگلیس ظرف ۱۶ سال گذشته از صدها کودک سوء‌استفاده جنسی شده است. یک گزارش تکان دهنده مقامات مسئول شهر را مسئول این فاجعه می‌داند. نه پلیس به‌موقع واکنش‌نشان داده و نه سازمان حفاظت از جوانان و نوجوانان.

 

بر پایه‌ی نتایج منتشر شده‌ی یک بررسی در راترهام، شهری در شمال انگلیس، از ۱۶ سال گذشته تا کنون صدها کودک مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته‌اند. نکته جالب توجه در این گزارش عدم برخورد متناسب نهادهای مسئول با این رویداد در سال‌های گذشته است.
رئیس پیشین سازمان حفاظت از نوجوانان که این گزارش را تنظیم کرده است، می‌گوید: «بر پایه‌ی تخمین‌ها از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۳ تقریبا ۱۴۰۰ کودک مورد استثمار جنسی قرار گرفته‌اند.»
این گزارش توضیحات و جزئیات تاسف‌باری را در برمی‌گیرد که حاکی از تجاوزهای دسته‌جمعی به کودکان و ربودن دخترانی است که بسیاری در زمان ناپدید شدن هنوز به سن ۱۱ سالگی هم نرسیده بوده‌اند.
بسیاری از این دختران به شهرهای دیگر انگلیس قاچاق شده‌اند. بنا بر گزارش، مجرمان، مردانی هستند که بسیاری از آن‌ها آسیایی‌تبارند.
روش‌های ترساندن کودکان
طبق گزارش رئیس پیشین سازمان حفاظت از نوجوانان، متجاوزان برخی از این کودکان را با ریختن بنزین روی بدنشان و تهدید به اینکه آن‌ها را زنده زنده خواهند سوزاند، ترسانده‌اند.
در ادامه گزارش آمده است، بسیاری از آن‌ها را مجبور کرده‌اند به صحنه‌ی تجاوز به دیگر کودکان چشم بدوزند. متهمان و کودک‌آزاران با تهدید به خشونت وحشتناک، قربانیان کم سن خود را وادار به سکوت کرده‌اند.
در این گزارش آمده است که برخی از قربانیان با وجود تهدیدها به پلیس پناه آورده‌اند و از آزاردهندگان به عنوان “آسیایی‌ها” یاد کرده‌اند. اما مقامات و نهادهای مسئول از ترس متهم شدن به گرایشات یا قضاوت‌های نژادپرستانه اشاره به تبار مجرمان را نادیده گرفته‌اند.

رئیس شورای محلی شهر ۲۵۰ هزار نفری راترهام بی درنگ پس از انتشار این گزارش از مقام خود استعفا داد.
شورای محلی شهر راترهام اولین جایی بود که دستور تحقیق و تفحص و تنظیم گزارشی در مورد سوءاستفاده جنسی از کودکان را در این شهر صادر کرد. این دستور هنگامی صادر شد که سال ۲۰۱۰ پنج مرد به جرم‌های جنسی به حبس محکوم شدند.
این اولین بار نیست که آزار جنسی کودکان در انگلیس خبرساز می‌‌شود. سال ۲۰۱۳ شهر آکسفورد هم از جمله شهرهایی بود که در آن خبر موارد زیادی از آزار جنسی به رسانه‌ها کشیده شد.

هیچ نظری موجود نیست: