نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ مرداد ۱۰, جمعه

صدور حکم دو سال زندان برای یک روحانی اهل سنت در سردشت استان وایر: دادگاه ویژه روحانیت مستقر در تبریز عبدالسلام گلنواز، امام جمعه اهل سنت یکی از مساجد سردشت، را به دو سال زندان محکوم کرد.


صدور حکم دو سال زندان برای یک روحانی اهل سنت در سردشت

استان وایر: دادگاه ویژه روحانیت مستقر در تبریز عبدالسلام گلنواز، امام جمعه اهل سنت یکی از مساجد سردشت، را به دو سال زندان محکوم کرد.
عبدالسلام گلنواز یک سال پیش بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته بود. دادگاه ویژه روحانیت این روحانی اهل سنت را به اتهام "عضویت در مکتب قرآن، تبلیغ علیه نظام و سخنرانی به نفع حزب دمکرات  به دلیل توصیف مرحوم قاضی محمد، ایجاد تفرقه مذهبی از طریق سخنرانی در خطبه ی نماز جمعه" محاکمه و به "6 سال زندان و خلع لباس" محکوم کرده بود.
این روحانی اهل سنت و عضو "مکتب قران" که امام جمعه و جماعت مسجد عمر در منطقه "شیوه برایمه"(شیوه ابراهیم) سردشت است در چهارم تیر ماه سالجاری به دادگاه ویژه روحانیت مستقر در تبریز احضار شد و مقام های دادگاه ویژه در جریان این احضار، حکم  دوسال زندان، شامل یک سال زندان تعزیری و یک سال زندان تعلیقی، را به عبدالسلام گلنواز ابلاغ کرده و بلافاصله وی را روانه ی زندان کردند.
سایت مکتب قران خبر داده است که بازداشت و زندانی کردن عبدالسلام گلنواز "با اعتراض مردم" در سردشت روبرو شد و دادگاه ویژه روحانیت در پی این اعتراضات امام جمعه مسجد عمر را برای ماه رمضان از زندان مرخص کرده است.




هیچ نظری موجود نیست: