نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ مرداد ۲۷, دوشنبه

چهار هزار و 55 نفر در سال گذشته(1392) در اثر خودکشی جان باخته اند.



رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه خودکشی در سطح کشور افزایش یافته، افزود: چهار هزار و 55 نفر در سال گذشته(1392) در اثر خودکشی جان باخته اند.

به گزارش ایرنا، «احمد شجاعی» روز یکشنبه در نشست هم اندیشی مطالعات پژوهشی در حوزه آسیب های اجتماعی افزود: این آمار نگران کننده است و نشان می دهد که سلامت روانی جامعه مطلوب نیست.

وی مهمترین علل پیشگیری از خودکشی را فرهنگ سازی دانست و گفت: مردم باید آموزش ببینند که برای اندکی ناملایمات، نباید دست به اقدامات خطرناک و نگران کننده بزنند.

شجاعی ادامه داد: نظام باید بتواند آسیب های اجتماعی را کاهش دهد و ما که مدعی نظامی بر مبنای اسلامی هستیم، در خیلی از زمینه ها عقب مانده ایم و این جای افت دارد.

وی برای نمونه به بحث اعتیاد اشاره کرد و گفت: اعتیاد که خود منشا بسیاری از آسیب های اجتماعی شده، عامل 55 درصد طلاق، 65 درصد همسرآزاری، 30 درصد کودک آزاری و 25 درصد قتل در کشور است و از هر 216 هزار زندانی، 96 هزار نفر مرتبط با اعتیاد هستند.

به گفته رییس سازمان پزشکی قانونی کشور، براساس نظرسنجی، اولین نگرانی 95 درصد مردم موضوع اعتیاد است.

شجاعی افزود: آستانه صبر و تحمل مردم و همچنین مهارت های زندگی کاهش یافته بطوریکه مردم با رعایت نکردن حق تقدم در تصادفات ساده، با یکدیگر درگیر می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در کدام کشور وقتی که دو نفر تصادف می کنند، با یکدیگر دست به یقه می شوند.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه آسیب های اجتماعی در کشور زیاد است، افزود: این آسیب های اجتماعی باید تحقیق، مطالعه و ریشه یابی شود و باید دید که مثلا چرا نزاع در یک استانی بیشتر است.

شجاعی خاطرنشان کرد: سازمان پزشکی قانونی در این راستا هم از توانمندی بالا برخوردار است و هم می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی نقش داشته باشد و حتی دو وظیفه از پنج وظیفه این سازمان آموزش است.

وی گفت: در حوزه آسیب های اجتماعی، اطلاعات بسیار ارزشمندی در این سازمان وجود دارد زیرا سرنخ بسیاری از این آسیب ها در نهایت به پزشکی قانونی ارجاع می شود.

هیچ نظری موجود نیست: