نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ مرداد ۱۲, یکشنبه

میراث تخلف 3000 میلیاردی دولت دهم برای آلومینیوم المهدی

 
میراث تخلف 3000 میلیاردی دولت دهم برای آلومینیوم المهدی
امید ( omidnameh.ir ): انگار قرار است در"پسوند" یا "پیشوند"هر بی انظباطی مالی، نام دولت محمود احمدی‌نژاد قرار بگیرد؛ این بار موضوع کارخانه آلومینیوم المهدی هرمزال در بندرعباس است.
به گزارش امید به نقل از تدبیر، حدود یک سال پیش چند تن از مسئولان این کارخانه عظیم سندهایی منتشر کردند که بر اساس آن ادعا می شد سواستفاده های در این مجموعه صنعتی رخ داده است.از آن زمان سازمان بازرسی کل کشور و کمیسیون اصل 90 مجلس به بررسی این موضوع پرداختند اما هنوز نتیجه این بررسری ها اعلام نشده است.

با وجود گذشت یک سال از استقرار دولت جدید مدیرعامل این مجتمع صنعتی که در سال 1390 منصوب شده است تغییر نکرده است.

محمد نبی بتویی معاون سابق بهره برداری کارخانه آلومینیوم المهدی اردیبهشت سال جاری در نامهای سرگشاده خطاب به جعفر سرقینی، معاون معادن وزارت صنعت با ارایه اسناد و مدارک تمامی تخلفهای ادعایی در کارخانه آلومینیوم المهدی را شرح داد.

اما آن گونه که او می گوید تاکنون نتیجهای از نامهنگاریهایش نگرفته و منتظر تصمیم نهایی مهدی کرباسیان مدیرعامل جدید "ایمیدرو" است.

محمد نبی بتویی میگوید: «تخلف هایی با استفاده ازفرصت خریدهای خارجی و از طریق واسطه‎ها، فروش محصولات کارخانه به صورت مدتدار و دریافت سودهای کلان و استفاده از پیمانکاران گزینش شده رخ داد که اینها تنها بخش کوچکی از تخلفهای رخ داده در آلومینیوم المهدی است.»

معاون سابق بهره برداری کارخانه آلومینیوم المهدی در رابطه با اینکه اگر از وجود این تخلف های ادعایی آگاه بودند چرا تاکنون ساکت مانده اند می گوید:« ما از زمانی که سند این تخلف ها را جمع کردیم و این تخلف ها برایمان محرز شد اعتراض کردیم.درواقع اعتراضمان به این شکل بود که اسنادی را به سازمان بازرسی، کمیسیون اصل 90 مجلس و دفتر ریاست جمهوری ارایه کردیم. البته هنوز به نتیجهای نرسیدیم.ما البته از به سرانجام رسیدن این اعتراض ها خوش بین هستیم چون آقای کرباسیان مدیرعامل ایمیدرو قول بررسی این موضوع را داده است و با توجه به اینکه ایشان مدیر توانمند و با سابقه ای است امیدواریماین موضوع هر چه سریعتر به نتیجه برسد.»

بتویی معتقد است: «از زمان ورود کرباسیان به ایمیدرو تغییرات مثبت زیادی اتفاق افتاده است اما در مورد آلومینیوم المهدی متاسفانه کار گره خورده است.به گمان ما اعمال تغییرات برگرفته از حضور دولت اعتدال در سطوح مدیریتی این کارخانه عظیم هم نیاز است.»

او میگوید: «در بررسی اسناد و مدارک تقریبا حدود 3000 میلیارد ریال اختلاس و تخلف مالی در مجموعه آلومینیوم المهدی پیشبینی کردیم.سوال اینجاست که چرا باید دولت اعتدال و اصلاح گر فعلی میراث دار چنین وضعیت آشفته ای از دولت قبل باشد و اجازه ادامه این چنین وضعیتی را بدهد.»

بتویی در پاسخ به این پرسش که ارایه این اسناد در رابطه با تخلف هایی که ادعا می کنید در این مجتمع صنعتی اتفاق افتاده تا به حال برای شما هزینهای هم داشته است به "تدبیر" می گوید: «ماه رمضان سال گذشته تحصن کارگری صورت گرفت که در نتیجه آن کارگران رسما از مدیرعامل خواستند از کارخانه برود. اما آن قضیه را به نام ما نوشتند و تقریبا هشت ماه به ما سه نفر که اسناد اختلاس را افشا کرده بودیم اجازه ورود به کارخانه را ندادند با توجه به اینکه دادگاه حکم برائت نیز برای صادر کرده بود اما بالاخره و با وساطت استاندار به کارخانه بازگشتیم اما هیچ مسئولیتی نداریم و حقوق معقولی هم دریافت نمیکنیم.»

او تاکید میکند:« ما می دانیم که کدام مسوول اجازه تغییر در این کارخانه عظیم را نمی دهد که اگر لازم باشد این نام ها را برای رسانه ها بازگو می کنیم.نباید رفاقت چند مقام سابق و کنونی در استان و همراهی ویژه برخی افراد باقی مانده از دولت قبل در وزارت صنعت باعث ادامه مشکل در این کارخانه شود.اگر آقای کرباسیان بخواهندما میتوانیم این موضوع را ثابت کنیم که چه حمایت های ویژه ای برای جلوگیری از رسیدن نسیم اعتدال به این مجتمع عظیم صنعتی شده است.»

بتویی میگوید: «اما ما هنوز امیدواریم که آقای کرباسیان با منش تخصصگرایی خود فکری هم به حال هرمزال کند.»


مشاهده منبع خبر 

هیچ نظری موجود نیست: