خانم ۲۴ ساله مطلقه در حد بسیار بسیار عالی
خانم ۵۰ ساله در حد خوب، رنگ پوست روشن، سلامت کامل و دارای گواهی آزمایشات ایدز و هپاتیت
خانم ۲۷ ساله مطلقه جذاب، رنگ پوست سفید روشن، شاداب و مهربان با صدای صمیمی و همدم
خانم ۱۹ ساله خوشگل، رنگ پوست گندمی، سلامت کامل، با طراوت با تناسب اندام عالی و فوق العاده قد ۱۷۵ و وزن ۷۰ چهارشونه کمرباریک، مقلد آیت الله العظمی سید محمد صادق روحانی مدظله
خانم ۳۰ ساله مطلقه در حد جذاب، تحصیلات فوق لیسانس، رنگ پوست سفید، سالم و بانشاط با تناسب اندام توپر
شیوه معرفی افراد در این سایت بی شباهت به شیوه معرفی و فروش لوازم منزل و خودرو نیست. نگاهی کوتاه به سایت‌های متعدد فروش لوازم دست دوم نشان می‌دهد که آن‌ها هم از هیمن ادبیات برای معرفی اجناس خود بهره می‌برند. گرچه از مدیران و کارگزاران نظام ولایت فقیه انتظار نمی‌رود که مدافع حقوق زنان باشند اما توقع هست که دست کم برای حفظ آبروی خود از انجام بی پروای برخی امور اجتناب کنند. این نکته قابل درک است که در نظامی که همه توان خود را برای فراهم کردن امکانات ازدواج مردم صرف کرده است، بهانه ای برای جلوگیری از چیزی به نام صیغه وجود ندارد. و همین نبود مانع و مزاحم موجب شده است که میدان برای ایجاد و توسعه تجارت‌های جنسی هم فراهم شود. نظام اسلامی اینک بی پرواتر از همیشه روحیات نهفته خود را به نمایش می‌گذارد و تلقی غالب نسبت به زن را بدون نگرانی عرضه می‌کند. دریان نظام فکری زن که وسیله لذت جویی و تولید نسل است را باید با معیارهای مناسب همین نوع نگاه شناخت: قد، وزن، رنگ پوست، تناسب اندام،… ادامه بررسی این سایت به صورتی عریان نشان می‌دهد که زن در این بازار تنها کارکرد جنسی دارد بنابراین هم سلامت جسمی‌اش مهم است و هم اینکه به بیماری ای که مانع استفاده جنسی است مبتلا نباشد. همچنین تذکرها و هشدارهای سایت مختص همین نوع مسائل است: “تذکر: ۱- استفاده از کاندوم اجباری است
۲- حتماً” با استحمام و اصلاح حاضر شوید، همانگونه که از خانم انتظار دارید.
۳- ارائه کارت ملی و تحویل مهریه نقد جواز ورود آقایان و جهت امنیت بانوان از طرف سایت خانمی در اتاق جداگانه حضور دارند.
۴- عدم دخول به معنی رابطه ای در حد معاشقه و ملاعبه و پایان اولین ارضاء می‌باشد لذا شامل روابط نامتعارف و غیربهداشتی نمی‌شود. “(۲)
تعداد بسیار زیادی سایت دوستیابی، همسریابی، و امور مشابه در دنیا وجود دارد اما گویا چنین توصیه‌هایی را فقط در این سایت می‌توان دید و جای شگفتی است که در نظام جمهوری اسلامی آنچه را که تجارت جنسی می‌نامند اینچنین آشکار و در پناه شرع انجام شود. این در حالی است که گردانندگان این تجارت خود هم به برخی شبهات منطقی واقف بوده و برایان با منطق شرعی خودشان پاسخ داده‌اند:
 متأهلین مجاز به ثبت نام در ازدواج موقت ماهانه نیستند مگر دلیل موجه با پذیرش مسئولیت مستقیم آن داشته باشند.  آقایان جهت ثبت نام ماهانه باید از موقعیت اجتماعی و تمکن مالی با حداقل ۳۰ سال سن برخوردار باشند.  کارشناسی ارشد دانشگاه‌های دولتی و آزاد و کارمندان دولت از شرط سنی ماهانه معاف می‌باشند.  تذکر: در صیغه ماهانه ارائه کپی شناسنامه، کارت ملی، آزمایش ایدز، هپاتیت و امضاء صیغه نامه بدون ثبت در شناسنامه الزامی است.  تذکر: در متعه ساعتی ارائه کارت ملی معتبر کفایت و جهت امنیت بانوان از طرف سایت خانمی در محل در اتاقی جداگانه حضور دارند.  یک زن از طرف سایت در محل عقد یک‌ساعته حضور دارد.
همچنین مدیر این سایت در مصاحبه با یک خبرنگار می‌گوید: «آقایانی که فکر می‌کنند مهریه‌ها بالاست و نعوذبالله آن را با حرام خدا مقایسه می‌کنند اولاً از امنیت روانی، قانونی و حلالیت شرعی و همچنین بیماری‌های ایدز و هپاتیت که بگذریم این بانوان محترمه که عمدتاً به‌خاطر نیاز مالی و بعضاً عاطفی با اصول خدا، شارع و قانون صیغه می‌شوند کجا و نعوذبالله زنان مورد قیاس شما کجا»(۳) با مرور این عبارات در سایت صیغه ایرانیان پرسش بزرگ دیگری هم ایجاد می‌شود و آن اینکه اگر کسب و کار مشئوم و ناپسندی به نام پااندازی همچنان وجود داشت! و قرار بود از ابزارهای کسب و کار عصر اینترنت استفاده کند، آیا سایت اینترنتی متفاوتی ایجاد می‌کرد؟ آیا ادبیات و ملاحظات آن سایت تفاوتی با سایت حاضر پیدا می‌کرد؟ به راستی با وجود متاعی چون ” خانم ۲۴ ساله مطلقه در حد بسیار بسیار عالی ” پااندازها این روزها چه کار می‌کنند؟
پی نوشت: