نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ تیر ۷, شنبه

خانواده چهار زندانی عقیدتی محکوم به اعدام در مقابل زندان قزلحصار

خانواده چهار زندانی عقیدتی محکوم به اعدام در مقابل زندان قزلحصار


پدر کمال ملایی و حامد احمدی هم هستند. خانواده چهار زندانی عقیدتی محکوم به اعدام اینجا مقابل درب ورودی زندان قزلحصار، جایی که فرزندانشان در سلول انفرادی در آستانه اعدام به سر می‌برند، در سومین روز تحصن اعتراضی‌شان هستند.
مادری ضجه می‌زند تا پسرانش را ببیند. جمشید و جهانگیر دهقانی محکوم به اعدام هستند. مادرشان از همه جا دستش کوتاه است و خاطرات فرزندانش را دوره می‌کند و بی واسطه رو به دوربین با آنها سخن می‌گوید و از خدا می‌خواهد که نجاتشان دهد.
سایر اعضای خانواده هم بست نشسته‌اند. مادر جمشید و جهانگیر با وعده مسوولین قضایی و امنیتی راضی شده که برگردد به سنندج؛ جایی که فرزندانش بزرگ‌ترین مشغولیت‌شان جز کاسبکار بودن، تبلیغ مبانی دینی اهل سنت بوده است. در ترمینال غرب نزدیک حرکت اتوبوس تهران- سنندج، مادر بغضش می‌شکند و به زبان شیرین کُردی، کاری‌ترین دعاهایی که می‌داند می‌خواند و به هر کس که رو می‌کند از ساعت و انگشتر یادگاری جمشید و جهانگیر، از پاره‌های وجودش می‌گوید.
جمشید و جهانگیر دهقانی، حامد احمدی و کمال ملایی چهار زندانی عقیدتی اهل سنت، پارسال ۷۳ روز اعتصاب غذا کردند و به حکم اعدامشان اعتراض کردند. آنها می‌گویند که حق داشتن وکیل تعیینی به آنها داده نشده و همچنین از اساس، تمام اتهامات انتسابی به خود را رد کرده‌اند.
مسوولین قضایی و امنیتی می‌گویند آنها عامل ترور ملا برهان عالی و ماموستا محمد شیخ‌الاسلام بوده‌اند؛ اما این چهار زندانی در رنج‌نامه‌های خود نوشته‌اند که در زمان وقوع این ترورها، در بازداشتگاه اطلاعات سنندج زیر شکنجه و بازجویی بوده‌اند.
کسی از میان مسوولین تابه‌حال وقعی به این دفاعیات نداشته‌اند و حتی زمان دادگاهی این چهار نفر هم به گفته خود آنها در چند دقیقه کوتاه، مجالی برای دفاع کردن از خود برایشان نداشته‌اند.
مدتی پیش این زندانیان را برای اجرای حکم اعدام از زندان رجایی شهر به قزلحصار انتقال دادند. بسیاری از فعالان حقوق بشری و سازمان‌های مدافع حقوق بشر و شخصیت‌های سرشناس اظهار نگرانی کرده و به اجرای حکم اعدام آنها اعتراض کردند.
این چهار زندانی امروز سیزدهمین روز از اعتصاب غذای خود را در اعتراض به حکم اعدام‌شان را پشت سر گذاشتند. آنها همچنین خواستار انتقال به زندان رجایی شهر هستند.
در آخرین خبرها آمده بود که این چهار زندانی عقیدتی، دچار خونریزی شدید معده شده‌اند و میزان هوشیاری آنها به شدت پایین امده و اکنون در وضعیت خطرناکی به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهند.
گفته شده آنها هنوز در قرنطینه زندان قزلحصار و در لباس محکومان در حین اجرای اعدام نگهداری می‌شوند و هر چند وقت یک‌بار نگهبانان زندان آنها را تهدید می‌کنند که سپیده‌دم فردا اعدام می‌شوند.
گفتنی است امروز جمعه ۶ تیرماه ۱۳۹۳، اعضای خانواده جمشید و جهانگیر دهقانی و حامد احمدی و کمال ملایی، سومین روز اعتصاب غذای خود را به نشانه اعتراض و همراهی با فرزندانشان سپری کردند.
همچنین در گزارش‌ها آمده که ۸۰ تن از زندانیان اهل‌سنت سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج، در حمایت از این چهار زندانی از روز سه‌شنبه ۲۷ خرداد، دست به اعتصاب غذا زده‌اند که هنوز نیز در جریان است.

هیچ نظری موجود نیست: