نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ خرداد ۱۲, دوشنبه

گنجشک خوری با دوستان! در تصویر نیما شاهرخ شاهی و سیاوش خیرابی نیز دیده می شوند.

گزارش زیست بوم، سایت ستاره نیوز خبری منتشر کرد که در آن سحر قریشی با انتشار این عکس نوشته است: گنجشک خوری با دوستان! در تصویر نیما شاهرخ شاهی و سیاوش خیرابی نیز دیده می شوند.
7


در حالیکه بسیاری از چهره های هنری، ورزشی و سیاسی به موج حمایت از گونه های طبیعی ایران زمین پیوسته اند انتشار این تصاویر غافلگیر کننده بود. امیدواریم این بازیگران در قبال خبر و عکس منتشره واکنش نشان دهند.
سال گذشته در زیست بوم در خصوص گنجشک خوری با عنوان « گنجشکک اشی مشی را به سیخ می کشند» یادداشتی نوشته و تصاویری منتشر شده بود که بازخوانی آن شاید خالی از لطف و البته رنج! نباشد!
1
دزفولی ها به گنجشک می گویند «بنگشت»! پرنده کوچکی که در دشت ها و باغ های این شهر جنوبی به وفور یافت می شود. بعد از بازار طلا فروش ها نرسیده به میدان ساعت همیشه چند نفر با سینی های بزرگی که گنجشک های پرکنده و لخت را روی آن به سیخ کشیده اند ایستاده اند، مشتری ها می آیند و هر تعدادی که بخواهند گنجشک می خرند و می برند برای درست کردن «آبگوشت گنجشک»، «خورشت قیمه گنجشک»، «کباب گنجشک» یا « خوراک گنجشک»!
2شاید با خودتان فکر کنید که این پرنده که به زحمت توی یک دست جا می گیرد چقدر گوشت دارد که بشود با آن خورشت پخت! بهرحال اهل فن می پزند و اضافه می کنند به باقی چربی و پروتئین های بدن! اما به عکس هایی که «امین نظری» برای خبرگزاری ایسنا گرفته است نگاه کنید، به چشم های خیره گنجشک و دست و چاقویی که حتی توی این تصاویر هم بوی خون می دهد، چرا آدمی این همه حریص خوردن است چنان که حتی از گنجشکک اشی مشی هم نمی گذرد؟
3در سکانسی از سریال دوست داشتنی «هزار دستان” ساخته علی حاتمی، رضا شکارچی از ابولفتح می گوید که به او نهیب زد: – شکارچی تا کی کبک و گوزن؟ عزم شکار ناب کن…
4حالا شکارچی ها حتی برای کشتن گنجشک ها دام پهن می کنند! گران بودن مرغ را بهانه نکنید، این عادت ناخوشایند به سیخ کشیدن گنجشک سال هاست رواج دارد…. شکار را کنار بگذار مرد شکارچی! چاقویت سیر نشد از خون این همه گنشجکک اشی مشی ….دست همه مان را به خون گنجشک ها آلوده کردی…!
5
6

هیچ نظری موجود نیست: