نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ خرداد ۵, دوشنبه

زمین‌خواری و ساخت و ساز غیر قانونی با اسکورت نظامی! + عکس


 خبرهای مفاسد اقتصادی هر روز چشمه‌هایی جدیدی از اتحاد رانت‌خواران جویای ثروت با دارندگان اسلحه و قدرت را رو می‌کند. جدیدترین نمونه از این دست، افشای زمین‌خواری و ساخت و ساز غیر قانونی در منطقه سوادکوه با حمایت اسکورت نظامی است!
به گزارش کلمه، اطلاعات در گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران در ایران باره منتشر شده، نشان می‌دهد که اراضی مرتعی اجت در مجاورت روستای ورسک سوادکوه، که به عنوان مرتع در اختیار مردم محلی بوده، طعمه زمین‌خوارانی قرار گرفته که علاوه بر ساخت‌وساز غیر قانونی، می‌خواهند برای این مرتع کد آبادی هم بگیرند تا به زمین‌خواری خود شکل قانونی بدهند.
متخلفان می خواهند مراتع در اختیار مردم محلی را به روستایی برای سکوت ییلاقی خود تبدیل کنند.  از این رو، آنها می خواهند آب و برق به آنجا بکنند تا به جای دام‌هایی که هم‌اکنون در این نقطه به چرا می‌پردازند، خود از این منطقه بکر بهره ببرند.
جالب اینجاست که اهالی روستای ورسک حاضر نیستند برق‌رسانی به این منطقه را بذیرند، هرچند می‌دانند که با برق‌کشی، قیمت زمین‌هایشان افزایش خوهد یافت. آنها همان مراتع دست‌نخورده را می‌خواهند. اما متخلفان برای انتقال دادن تیرهای چراغ برق به منطقه، با روستاییان محلی درگیر شده و پای نظامیان را به منطقه کشانده‌اند.
گزارش ایسنا، یک نمونه از احتمالا صدها نمونه‌ی فساد اقتصادی متکی به قدرت نظامی را البته به شکلی مبهم و اجمالی برملا می‌کند:








منبع: کلمه

هیچ نظری موجود نیست: