نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ اردیبهشت ۲۷, شنبه

وزنامه انگلیسی زبان گاردین در گزارشی درباره اعتیاد در ایران نوشت:
شیشه ارزان ترین و قابل دسترس ترین مخدر در ایران است. حتی بین دانش‌آموزان مدارس و زنان خانه‌دار نیز آن را مصرف می کنند. این ماده مخدر (کریستال مت) بخشی از پایتخت ایران را در بر گرفته است. یک تولیدکننده و فروشنده شیشه می‌گوید که وضعیت کارش خوب است و بحران اقتصادی تاثیری بر کار وی نگذاشته است.
شیشه میدان را از هروئین که حالا دومین ماده مخدر مورد مصرف در ایران است گرفته، درعین حال که تریاک نیز همچنان در صدر جدول مواد مخدر در ایران است.
طبق تحقیقات سال ۲۰۱۳ دفتر مواد مخدر سازمان ملل، تولید شیشه در ایران از ۶ سال پیش آغاز شد. در سال ۲۰۱۲ ایران چهارمین وارد کننده «پسودو افدرین» در جهان بود. ماده ای که ساخت شیشه از شکم آن بیرون می آید. سازمان بهزیستی ایران می گوید، بیش از یک میلیون تهرانی بین ۱۵ تا ۴۵ سال حداقل یک بار این ماده را مصرف کرده‌اند. ایران اکنون بالاترین آمار معتادین جهان را دارد.  وزیر کشور دولت روحانی اخیرا اعلام کرد که 6 میلیون ایرانی با اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کنند.  در تهران مواد مخدر همه جا هست. در شمال شهر، صف خودروها زیر یک گذرگاه منتظر دریافت مواد هستند و فروشندگان با احتیاط آنها را شناسایی می‌کنند. اوج زمان خرید و فروش ساعت 2 بامداد است. کوکائین عادی ترین مخدر مهمانی‌های شهروندان ثروتمند تهرانی است. همچنان که مصرف ماری‌جوانا در میان جوانان بسیار عادی است. جوانان قرص‌های اکستازی را بالا می اندازند و سالمندان پای منقل تریاک می نشینند. در جنوب شهر تهران، هنوز هم معتادان برای تزریق هروئین جمع می‌شوند، اما شیشه در همه خیابان‌های شهر یافت می شود و مصرف کنندگان آن از همه طبقات اجتماعی اند.
در مرکز شهر، نوجوانی بنام "پیوند" که کتی چرمی با جیب‌هایی پر از کیسه‌های کوچک شیشه در جیب های آن می گوید: هر گرم شیشه حدود ۵ دلار است. شیشه را در باشگاه‌های ورزشی می‌فروشند و حتی ورزشکاران هم به بهانه انرژی گرفتن آن را مصرف می‌کنند. زنان و دختران جوان هم برای کم کردن وزن. «پیوند» را تا یک سالن زیبایی همراهی کردیم. صفی از مشتریان منتظر او بودند. از دانشجویان تا زنان خانه‌دار و دختران بسیار جوان. در گوشه‌ای از سالن، قرص‌های مت‌آمفتامین رد و بدل میشود. در همین سالن یک دختر ۲۶ ساله می گوید "قیمت قرص‌های مت‌آمفتامین از عمل لیپوساکشن کمتر است!".

هیچ نظری موجود نیست: