نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ فروردین ۳۰, شنبه

دلالان اعضاي بدن كه پس از تهيه اسناد و مدارك هويتي جعلي در تلاش بودند كليه يك ایرانی نيازمند را به بيمار خارجي پيوند بزنند با حضور به موقع بازرسان دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي از عمل جراحي ناكام ماندند.

افشای قاچاق اعضای بدن در بيمارستانی در تهران

دلالان اعضاي بدن كه پس از تهيه اسناد و مدارك هويتي جعلي در تلاش بودند كليه يك ایرانی نيازمند را به بيمار خارجي پيوند بزنند با حضور به موقع بازرسان دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي از عمل جراحي ناكام ماندند.
به گزارش شفا آنلاین هفته گذشته یک بيمار تبعه عراق به طوركاملا مشكوك و با کارت ملی جعلی ایرانی به یکی از بیمارستان های فوق تخصصی خصوصي  پایتخت در منطقه شمال تهران منتقل شد تا تحت عمل جراحي پيوندكليه- با كليه فروخته شده ازسوي يك ايراني- قرارگيرد.
این درحالي است كه بیمارستان مذكوركه درحوالي خيابان پاسداران قراردارد امکانات انجام عمل جراحی پیوند کلیه را نداشته ولي با این حال به شكل عجيبي برای انجام پیوند پذیرای مرد عراقی مي شود.
ازسوي ديگر چند تن از پرسنل بیمارستان كه پی برده بودند عكس کارت ملی بيمارنيازمند پيوند با ظاهر فرد تشابه چنداني ندارد به اين موضوع واكنش نشان داده وماجرارا با مسولان بيمارستان درميان گذاشتند. اما به رغم تمام اين پيگيري ها فردبيماروفروشنده كليه با دستورمقامات بيمارستان راهی اتاق عمل شدند.
با اين حال پس از ورود بیمار به داخل اتاق عمل، پرسنل با وجدان بيمارستان با معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهيد بهشتي تماس گرفته و به شرح ماجرا پرداختند.
بلافاصله نيزتيمي ازبازرسان دانشگاه راهي بيمارستان شده و پس ازبررسي هاي لازم دراقدامي ضربتي ازعمل جراحي غيرقانوني اين بيمارجلوگيري نمودند.
پس ازاعلام اين گزارش به مسولان مربوطه دانشگاه، دستوربرخوردجدي با متخلفين صادروتمامي عمل هاي جراحي مربوط به گروه ارولو‍‍ژي دراين بيمارستان نيزتا اطلاع ثانوي متوقف شد.
اين درحالي است كه بررسي هاي خبرنگاران شفا آنلاين نشان مي دهد این بیمارستان درفهرست بيمارستان هاي واجد شرايط پيوند كليه نبوده وطبق ضوابط نمي توانسته پيوندكليه انجام دهد.با اين حال مشخص نيست چگونه اين بيمارعراقي براي پيوند كليه به اين بيمارستان منتقل شده است وفروشنده كليه نيزچگونه شناسايي و راهي بيمارستان مذكورشده است.
در ادامه خبرنگارشفا آنلاين براي پيگيري موضوع با مدیر داخلی این بیمارستان تماس گرفت اما وی گفت: در جریان موضوع نیست. خبرنگار شفا آنلاین پرسيد يعني اصلأ در جریان نیستید؟ كه وي پاسخ داد: نه!
وقتی پرسیده شد پس باید از چه کسی راجع به این موضوع سوال شودپاسخ داد: اصلأ چنین چیزی رخ نداده که شما بخواهید راجع به آن صحبت کنید.
خبرنگار ما پرسید: یعنی شما این موضوع را انکار می کنید؟كه وي گفت: بله. چنین چیزی نبوده!
مدیر داخلی بیمارستان كه گويا ازافشاي اين موضوع بسيارشوكه شده بود پس از گفتن این جمله، تلفن
را روی خبرنگار قطع کرد.!
پيوند اعضا ي ايراني ها به خارجي ها ممنوع است
گفتني است طبق قوانين موجود، اهداي عضوازسوي ايراني ها به افراد خارجي ممنوع است.
طبق دستورالعمل وزارت بهداشت در پیوند اعضای اتباع غیرایرانی گیرنده و دهنده عضو هردو باید خارجی باشند.
به گزارش شفا آنلاین، دکترسيد سجاد رضوی رئیس اداره نظارت بر درمان وزارت بهداشت و درمان نيز با اشاره به اینکه قانون پیوند مصوبه مجلس بوده و دستورالعمل آن را وزارت بهداشت صادر نموده است، بیان داشت:بیمارستانهایی که میخواهند پیوند انجام دهند باید از واحد پیوند اعضا وزارت بهداشت و بیماریهای خاص معاونت درمان مجوز اخذ نمایند.
وی با اشاره به اینکه پس از اخذ مجوز چنانچه پیوند مربوط به بیمار خارجی است مشمول دستورالعمل خاصی میشود، افزود:در پیوند اعضای بیماران خارجی هم گیرنده و هم دهنده عضو حتما باید خارجی باشند و معمولا پیوند باید از نسبیت و فامیل نزدیک یا بیمار مرگ مغزی انجام شود.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه کشور به سمتی حرکت میکند که پیوندها بیشتر فامیلی باشد، تصریح کرد: نباید مسائل فروش اعضا در پیوند را شاهد باشیم و تلاش تمامی دست اندرکاران بر این است که به سمت فروش اعضا نرفته و اندیکاسیونهای نسبیت و فامیل و یا پیوند از بیمار مرگ مغزی در این زمینه حاکم باشد.
رئیس اداره نظارت بر درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه آمارها نسبت به گذشته خوب بوده و این روند در حال اصلاح است، اذعان داشت:چنانچه دهنده پیوند ایرانی باشد و گیرنده عضو یک فرد خارجی، بازار آشفته‌ای ایجاد خواهد شد و اغلب اهدا کنندگان ایرانی به سمت مبالغ هنگفت رفته و دیگر پیوندها برای بیماران نیازمند ایرانی انجام نخواهد شد.
وی با اشاره به اینکه انجام اینکار مورد تایید انجمن بین المللی هم نیست، خاطرنشان کرد:اخیرا در برخی بیمارستانها تخلفاتی مشاهده شد که برخورد جدی از سوی وزارت بهداشت و درمان صورت گرفت و حتی منجر به تعطیلی برخی از آنها نیز شد.
وی اعمال قانون را در این زمینه بدون فوت وقت عنوان کرد و اظهار داشت:این مساله مربوط به وضعیت سلامت اخلاقی کشور است و حیثیت و سلامت افراد جامعه را هیچگاه به خطر نخواهیم انداخت.
رضوی با بیان اینکه در خصوص پیوند اعضا وارد بحث صرف اقتصادی نمیشویم، ادامه داد:چنانچه باز هم موارد مشابه تخلف دیده شود از تعطیلی بیمارستان و کاهش یک درجه ارزشیابی آن و حتی تعطیلی مطب پزشکان مربوطه اقدام میکنیم.
وی در پایان خاطرنشان ساخت:بحث مقدس پیوند با دقت بالا در کشور ما انجام میشود و هیچگاه وجه آن را خراب نخواهیم کرد.

هیچ نظری موجود نیست: