نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ اردیبهشت ۷, یکشنبه

اعلام شکایت خانواده زندانیان سیاسی از چهار مقام قضایی


جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ روز سه شنبه هفته آینده به قوه قضاییه رفتند و خواستار ملاقات با رییس قوه قضاییه شدند.

سه شنبه هفته گذشته پیش از آنکه خانواده های زندانیان سیاسی آسیب دیده بند ۳۵۰ به محل ریاست جمهوری بروند، به مقر استقرار رییس قوه قضاییه رفتند تا نامه تظلم خواهی خود را به وی دهند. اما چندی از حضور این خانواده های آسیب دیده نگذشته بود، که فردی از سوی نهاد قضایی به سمت آنان آمده، نامه را از خانواده ها گرفته و با عجله عنوان کرده که آنها را به سمت نهاد ریاست جمهوری خواهد برد.


این درحالی است که رییس قوه قضاییه به جای پاسخ گویی به خواست خانواده های زندانیان سیاس، در واکنش به بازتاب وسیع حمله ماموران و نیروهای امنیتی به زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین، گزارش‌های منتشره در این زمینه را «فضا سازی» و «نشر اکاذیب» خوانده و تهدید کرد که با «فتنه‌گران» برخورد خواهد شد.

متن این نامه که در اختیار کلمه قرار گرفته به شرح زیر است:

ای نام تو بهترین سرآغاز

رییس قوه قضاییه جناب آقای لاریجانی

همچنان که مطلع هستید در روز پنج شنبه ۲۸/۱/۹۳ ماموران زندان و نیروهای امنیتی دیگر ارگان ها، به بند ۳۵۰ اوین، حمله برده و افراد زیادی از زندانیان را که درحال اجرای حکم بوده اند را بشدت مورد ضرب و شتم قرار داده اند. از آنجا که حمله مذکور به بهانه بازرسی و تفتیش بند زندانیان سیاسی بوده، و در روز دوشنبه هنگام ملاقات خانواده ها، یقین حاصل شده برخی زندانیان بشدت مضروب و مجروح گشته اند. ولی با کمال تاسف وزیر دادگستری، آن را در حد جراحت مختصر و رییس سازمان زندان ها به کلی ضرب و شتم را تکذیب می کند.

ما خانواده های زندانیان بند ۳۵۰ در این خصوص شکایت خود را اعلام می داریم.

نظر به اینکه سازمان زندان ها، دادگستری و دادستانی در سیستم قضایی کشور، ریاست آن برعهده جناب عالی می باشد و این اعمال از مصادیق بارز اعمال مجرمانه است و حمله مذکور، مصداق سوء استفاده ماموران وزارت اطلاعات و سازمان زندان ها و دیگر سازمان های دخیل در حمله، می باشد. لذا علیه آقای اسماعیلی رییس سازمان زندان ها، رییس زندان آقای شیدی، دادستان تهران آقای دولت آبادی و وزیر دادگستری شکایت خود را طرح کرده و از آن مقام درخواست رسیدگی داریم.

رو نوشت:

وزارت دادگستری

کمسیوین قضایی مجلس

کمیسیون اصل نود مجلس

دفتر ریاست جمهوری

دفتر رهبری

خانواده های زندانیان سیاسی عقیدتی بند ۳۵۰ اوین




هیچ نظری موجود نیست: