نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ فروردین ۲۰, چهارشنبه


: حاج امید شه بخش فردی بود که در آن سوی مرزها مرزبانان را از گروهک تحویل گرفت و برای جلب اعتماد مرزبان ها تلفن خود را در اختیارشان قرار داد.
حاج امید شه بخش در گفت و گو با عصر هامون گفت: در زمان تحویل مرزبانان، آنها با مشاهده ما ترسیدند و چون ترس آنها را مشاهده کردم گفتم من برادر شما هستم و آمده ام شما را به کشورتان برگردانم.
به ترتیب از راست به چپ(حاج علی نواحی، حاج امید شه بخش، حاج خدابخش زردکوهی)
مرزبان های ربوده شده ایرانی را چه کسی تحویل گرفت؟ +عکس
حاج امید شه بخش، با اشاره به اینکه زمان تحویل گرفتن مرزبانان ربوده شده و مذاکرات با گروهک بیش از 11 روز به طول انجامید، اظهار داشت: سرانجام در 16 فروردین در منطقه "برابچه" در مرز افعانستان به همراه سایر معتمدین طوایف "شه بخش، نواحی و زردکوهی"  4 مرزبان را تحویل گرفتیم  و  خوشحالیم که پس از این مدت، از میل 34 واقع در مرز مشترک ایران، افغانستان و پاکستان در 20 کیلومتری زاهدان به همراه فرزندان میهن وارد خاک کشور شدیم.
شه بخش ادامه داد: از آنجایی که مرزبانان با ترس وارد ماشین  شدند ساعت ها طول کشید تا اعتماد آنها را جلب کنیم تا اینکه تلفن خود را در اختیارشان قرار دادم و به آنها اجازه دادم تا با خانواده هایشان تماس بگیرند پس از تماس با خانواده هایشان دلگرم شدند و به سمت کشور حرکت کردیم.
مرزبان های ربوده شده ایرانی را چه کسی تحویل گرفت؟ +عکس
وی افزود :امیدواریم این اقدام در ذهن ها باقی بماند و مسئولین از فکر و تجربه معتمدان و کشاورزان استفاده کنند.
وی با تاکید به اینکه این اقدام با تشکیل شورای مردمی صورت گرفت، گفت: مابرای خدمت به نظام از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم و امروز خوشحالیم که شادی به ایران و خانواده مرزبانان بازگشت و ناراحتیم که با رایزنی ها و تلاش های زیاد  نتوانستیم پیکر دانایی فر را در این جمع به همراه داشته باشیم.
حاج رحیم شه بخش یکی دیگر از اعضای تیم تحویل گیرنده مرزبانان ربوده شده در خصوص سرنوشت دانایی فر به عصر هامون گفت: در مذاکرات با گروهک آنها مدعی بودند که پس از شهادت وی جنازه دانایی فر را دفن کرده اند و به ایران تحویل نمی دهند چراکه ایران پس از اعدام مجرمین مرتبط با گروهک جنازه آنها را به ما تحویل نمی دهد.
از حاج رحیم شه بخش جویا شدیم آیا از نحوه شهادت جمشید دانایی فر نیز خبر دارید وی بیان کرد: "او را اعدام کرده اند".

هیچ نظری موجود نیست: