نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ فروردین ۵, سه‌شنبه

تخلف 14 هزار میلیارد تومانی در جریان اجرای قانون هدفمندی


نماینده کبودرآهنگ می گوید در جریان اجرای قانون هدفمندی تخلف 14 هزار میلیارد تومانی رخ داده است.

به گزارش نامه نیوز، یکی از کمیسیون های پرفعالیت مجلس در سال 92 بدون تردید کمیسیون اصل 90 بوده که به واسطه پرونده های گسترده رسیده به این کمیسیون درباره تخلف های مربوط به حوزه های مختلف حاشیه های فراوانی را نیز به همراه داشته است.

به گفته محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در سال 92 حدود 4 هزار پرونده تخلف به این کمیسیون ارجاع شده که مهم ترین آنها نیز گزارش واردات خودروهای لوکس موضوع تخلف فوتبال، زمین خواری، مباحث مربوط به انحصارات و رانت های موجود، بحث مربوط به قاچاق و موضوع اصل 44 و نحوه اجرای آن از جمله مهم ترین پرونده هایی بود که کمیسیون اصل 90 در سال 92 آنها را در دستور کار خود قرار داد و در حال پیگیری و اجرا است.

اما در روزهای پایانی سال گزارش کمیسیون اصل 90 درباره واردات خودروهای لوکس در صحن علنی مجلس قرائت شد که در این گزارش اشاره به افراد دانه درشت نشده بود. پورمختار در این رابطه می گوید این موضوع در کمیسیون مطرح شد اما به صلاح ندانستیم که اسامی مطرح شوند اما این افراد وجود دارند و در میان آنها افراد نزدیک به دولت ها وجود دارند.

وی گفت : دو خطا در حریان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها وجود داشت. یکی این که باید قیمت حامل های انرژی سالانه 20 درصد اضافه می شد که این اتفاق رخ نداد و باعث شد تا درآمدهای حاصل از این بخش تقریبا 50 درصد محقق نشود و این موضوع که محقق نشد از بخش تولید حمایت نشد و دولت مجبور شد برای تامین یارانه ها از سایر محل ها چیزی حدود 14 هزار میلیارد تومان برداشت و تامین کند که این آثار و عوارض خوبی برای کشور نداشته است

هیچ نظری موجود نیست: