نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ دی ۲۸, شنبه

کارتن خوابی که به زبان انگلیسی مسلط است

27 دی 1392
شاید روز اولی که دست در جیب و سردرگریبان با سرعت از کنار کریم گذشتم و از او پرسیدم که “سردت نیست؟” هرگز فکر نمیکردم که او فردی خاص و ویژه باشد تا روزی که جواب سلامم من را به بهترین نحو ممکن پاسخ گفت.
سلام به روی ماهت… این جمله ای بود که مرا درفکر فرو برد که چطور یک کارتن خواب میتواند تا این اندازه با فرهنگ باشد.
پیش رفتم و ازگذشته اش پرسیدم . متولد ۱۳۳۵ و عاشق پیاده روی است. سوال ساده رهگذری را به ساده ترین و بهترین شکل ممکن جواب داد.لاهیجان بهتر است یا آمریکا؟اینجا جای خواب دارم ولی آنجا نه.
تعجبم وقتی بیشتر شد که از همان رهگذر شنیدم مسلط به زبان انگلیسی است.کریم بزرگترین خلافش را سیگار میداند و غذایش را لطفی از جانب مردم این شهر و راضی از محل خوابی که در این گوشه سرد و تاریک دارد.
کریم به ساعت خواب خود حساس بوده و ساعت ۹ به راحتی در شلوغی خیابان و رفت آمد خودروها به خواب میرود.
در اکثر کشورهای دنیا مکان هایی برای کمک به کارتن خواب ها زیر نظر مراکز دینی فعالیت می کنند و خدماتی از قبیل یک وعده غذای گرم و یا معاینات پزشکی به این افراد ارائه می شود.
 حال شهردار لاهیجان و شورای شهر محترم با استفاده از تجربه شهرداری و شورای شهر تهران و بدون فرافکنی و پاک کردن صورت مساله، با کمک دیگر نهادها حل این معضل را چه به صورت اولیه و ریشه ای و چه به صورت ثانویه و موقتی به عهده گرفته و در بعد ثانویه ی آن با راه اندازی و ایجاد محل هایی به نام گرمخانه، افراد نیازمند بی خانمان و خیابان خواب را جمع آوری و در این مکان ها اسکان می دهند.
بسیار زیباست که اعضاء محترم شورای شهر لاهیجان نیز به عنوان متولی عام امور شهری از منظر و دیدگاه اجتماعی و جامعه شناختی و تاثیرگذاری بر دستگاه های مسئول شهرستانی و استانی، از نفس انتشار این خبر استقبال نمایند و در مسیر رفع این معضل ، با اتخاذ برنامه ی هدفمند و هماهنگ بین سازمانی کوشا و ساعی باشند و به جای نگرانی از انتشار این اخبار و مسایل شهری از باب تاثیرگذاری یا تاثیرپذیری چند رای بیشتر یا کمتر، به نگرانی به حق شهروندان عنایت و اهتمام جدی تری به خرج دهند.
در پایان این را از مسئولین ذیربط درخواست میکنیم که  این شهروند فراموش شده مغموم و حرمان زده را قبل از آنکه در این شب های دوزخ زمهریر از شدت سرما، تنش از گرما تهی شود دریابند و چاره ای نیکو برایش اندیشیده شود.
باشد تا این عمل انسان دوستانه که مورد سفارش مکرر و موکد پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) نیز بوده است، بر کارنامه ی پربار دوستان شورای شهر افزوده شود.
همین امروز اقدام کنید که هوا بس ناجوانمردانه سرد است… 

هیچ نظری موجود نیست: